Forum > Demolåtar

Ljusne-samba från Rio, nu ny sång, en hel del annat ljudskruv

<< < (5/6) > >>

Eddi:
 :lol: Jimpa och Evert gör vågen i sina gravar gör highfive och säger att den där Håkan det är grabben med choklad i. Suveränt och ganska så ovanli kombi det här - jag tycker du sjunger himla bra och guran ska vi inte snacka om.... Möjligen liiiite för lång paus i låten annars är det radion som gäller - försök - kvaliten finns ju d :Där

pxm:
Tjena ,Nilsson !!!
Jag gjorde nyss en samba jag släppt e på singel och en på kompoz.com...
Måste säga att jag blev avundsjuk - din samba har bra mycket bättre ös !!!!!
Och kvaliteten  på mixen, liksom det andra (liret och sången och etc.etc.)
är som vanligt hög !!!!

mvh

tsmalmbe:
Bra. Riktigt bra. Lite olika dynamik på olika saker, vilekt ger en lite dålig helhetsrumsbild av det hela. Gitarren låter välfigt inträngd jmrt med resten av rummet.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 27.10.2012, 01:29:18 ---Bra. Riktigt bra. Lite olika dynamik på olika saker, vilekt ger en lite dålig helhetsrumsbild av det hela. Gitarren låter välfigt inträngd jmrt med resten av rummet.

--- Slut citat ---
Har gjort om en del, tror jag även lagt om sången sen sist.
http://soundcloud.com/user7908154/deidres-samba-flying-saucers-1
Det mesta av det här, bastrumma o div percussion spelade jag in innan jag akustikbehandlade här hemma. Kanske jag lyckats lite bättre med de olika rumsreverben i den versionen. Jag har lite bryderi hur jag ska få ut bästa komprimeringsljud ur min nya TLM49. Har sett på utländska forum att de brukar seriekoppla två kompressorer även om de har så exklusiva grejer som Universal Audio och Neve. Ska göra några såna experiment själv, jag tänker testa att använda en väldigt clean Audinet Mico preamp först, sen en TC C300 multibandskompressor innan jag använder Joemeekens optokompressor, alltså att inte använda Joemeekens mickpreamp, bara kompressorn och eq-delen...

Eddi:
Jag hör ingen större skillnad mot vad jag kommer ihåg från förra verren vilken jag tyckte var bra utom den långa pausen då. Men jag tror det luktar mer bensin i slutet av denna versionen :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion