Nu måste jag komma med ett litet avslöjande här känner jag eftersom ingen verkar märka något: Det är programmerad elgitarr körd genom en j1"#%!" massa filter o förstärkarsimuleringar, så var det sagt också

Hoppas ingen blev ledsen nu!
Jag pillade lite till på eftermiddagen här i brist på ork till det mesta (förkylningstider...). Jag har skitat ner det ännu mer nu med mer analogt sound (tape simulering) på guran o även röstspåret har fått lite mer skit under naglarna.
Introt gjorde jag en förkortning på o tog bort viskpartiet helt på test, mest en test för att se vad som verkar bli bäst så lite grov utprovning bara.
(Hmm varför luktar det öl här inne?)
Orgeln är också neddragen o den har fått ett riktigt dopp i skithögen för att slipa bort de vassa kanterna, den är rejält banddistad nu, men vet inte o jag är nöjd så här heller?
Girly: Roliga fakta: viskandet innan "vad är meningen" är random ord, tror jag säger morötter el ngt vid ett tillfälle

Tonen vid 51 sekunder (och 1.32, 2.14) ner en halvton istället för en helton - skulle vara lika eller mer OK i mina trubbiga öron...
Du har skönt sjung i gitarren. En sån här kan bli riktigt tung. En till som är värd att arbeta med...
Ska kika på tonen du talar om

Uppdaterade version i första posten! (Förhoppningsvis lite bättre ordning än vanligt)
(Det luktar fortfarande öl...)
EDIT: Ser på högtalarkonen att jag sannolikt har ett berg av subbas med i mixen *my apologies* glömt en EQ, slipar av det nästa version.
EDIT2: Fixade det, men noterade istället att jag nog dragit någon tape simulering lite för hårt, låter smådistat någonstans på topparna, eller är det bara skitigt o skönt?

« Senast ändrad: 11.10.2012, 18:03:48 by tigersoul »
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se