Forum > Färdiga produktioner

Asti & Nicklas - Sjukhussängar och dropp

<< < (6/6)

Nille:
Ofan, jag har ju exakt samma mikrofon. Kanske ska köpa mig ett par nya strängar och ett plektrum då=)
Riktigt tjusigt spelat iaf och mixat!

--- Citat från: Asti skrivet 02.12.2012, 17:28:29 ---
--- Citat från: Nille skrivet 02.12.2012, 15:57:05 ---Gud vilket tjusigt gitarrljud! Kan du inte berätta lite vad du använder när du spelar in?=)
Mysig låt också!

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det!
Jag använder en Martin D28 gitarr, Röde NT2A mikrofon, Focusrite Trakkmaster preamp och
ett gammalt M-Audio Delta44 ljudkort.
Det finns tre spår med gitarrplock, ett vänster, ett höger och ett i mitten.
Jag använder plektrum här i stället för enbart fingrarna, vilket ger ett lite distinktare och klarare ljud.
Det finns dessutom ett kompspår i mitten och två "riff"-spår, vilka spelar unisont och starkt utpanorerade åt varsitt håll.
Utöver gitarrerna ingår ett pianospår (Alicia´s keys), ett elpiano (EVP73), samt elbas genom en POD X3.
Jag använder Röde micken även för sången.
/Asti

--- Slut citat ---

cykeln:

--- Citat från: Asti skrivet 02.12.2012, 17:28:29 ---..... Focusrite Trakkmaster preamp och

Jag använder plektrum här i stället för enbart fingrarna, vilket ger ett lite distinktare och klarare ljud.
Det finns dessutom ett kompspår i mitten och två "riff"-spår, vilka spelar unisont och starkt utpanorerade åt varsitt håll.
.....
/Asti

--- Slut citat ---

Shit pommesfrites!  :o
1. Har du alltså 6 spår med gitarren!?
Är det olika plock i v,h,m?

(Måst nog tänka om här  :unsure:- brukar bara ett spår till gitarren  - ibland med stereobreddning)

2.måste man/bör man ha en preamp innan ljudkortet? Är det inte preamp i det?

Asti:

--- Citat från: Nille skrivet 02.12.2012, 17:41:15 ---Ofan, jag har ju exakt samma mikrofon. Kanske ska köpa mig ett par nya strängar och ett plektrum då=)
Riktigt tjusigt spelat iaf och mixat!

--- Citat från: Asti skrivet 02.12.2012, 17:28:29 ---
--- Citat från: Nille skrivet 02.12.2012, 15:57:05 ---Gud vilket tjusigt gitarrljud! Kan du inte berätta lite vad du använder när du spelar in?=)
Mysig låt också!

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det!
Jag använder en Martin D28 gitarr, Röde NT2A mikrofon, Focusrite Trakkmaster preamp och
Utöver gitarrerna ingår ett pianospår (Alicia´s keys), ett elpiano (EVP73), samt elbas genom en POD X3.
Jag använder Röde micken även för sången.
/Asti

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Tack för det!
Jag skulle rekommendera att du köper 6 stycken nya strängar av lite olika tjocklek.  :)
/Asti

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 02.12.2012, 19:00:26 ---
--- Citat från: Asti skrivet 02.12.2012, 17:28:29 ---..... Focusrite Trakkmaster preamp och
.....
/Asti

--- Slut citat ---
Shit pommesfrites!  :o
1. Har du alltså 6 spår med gitarren!?
Är det olika plock i v,h,m?
(Måst nog tänka om här  :unsure:- brukar bara ett spår till gitarren  - ibland med stereobreddning)
2.måste man/bör man ha en preamp innan ljudkortet? Är det inte preamp i det?

--- Slut citat ---
I det här fallet blev det många gitarrer!  :)
I vanliga fall brukar jag lägga ett plock till vänster och ett till höger och sedan ev ha
ytterligare ett för t.ex komp eller fills.
Plocken brukar jag variera och ibland använda capo på det ena, så att jag spelar olika
ackord/fingersättningar i de olika plocken. Det brukar låte lite fylligare så.
Det är mitt ålderstigna ljudkort som saknar mikrofoningång med preamp!  :D
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion