Forum > Färdiga produktioner

Asti & Nicklas - Sjukhussängar och dropp

<< < (5/6) > >>

Eddi:
Väl medveten om att jag inte har kommenterat denna tidigare så skulle jag vilja påstå att inspelningskvalitén på gitarrerna är världsklass, jag hade lite svårt för temat av någon anledning men efter många lyssningar så inser jag att det här beskriver en verklighet som jag inte är involverad i och kan därför ta till mig texten på ett annat sätt.

Låten berör texten likaså du och Nicklas har gjort ett bra jobb här.

Asti:

--- Citat från: hogge skrivet 01.12.2012, 04:44:01 ---En "hit" som vanligt.. Tror Du att den Nicklas kan skriva texter till mig med???  :wub:

--- Slut citat ---
Jag kan fråga honom!
Tack för din kommentar!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 01.12.2012, 05:17:26 ---Väl medveten om att jag inte har kommenterat denna tidigare så skulle jag vilja påstå att inspelningskvalitén på gitarrerna är världsklass, jag hade lite svårt för temat av någon anledning men efter många lyssningar så inser jag att det här beskriver en verklighet som jag inte är involverad i och kan därför ta till mig texten på ett annat sätt.

Låten berör texten likaså du och Nicklas har gjort ett bra jobb här.

--- Slut citat ---

Världsklass är väl att ta i, men jag är nöjd med gitarrerna här.
Här använder jag plektrum för ovanlighets skull i st f fingerplock till ak.gitarrerna.
Det blir ett lite "krispigare" och klarare ljud då tror jag.
Roligt att du gillar såväl musik som text! Ska hälsa Nicklas det!
Tack,
Asti.

Nille:
Gud vilket tjusigt gitarrljud! Kan du inte berätta lite vad du använder när du spelar in?=)
Mysig låt också!

Asti:

--- Citat från: Nille skrivet 02.12.2012, 15:57:05 ---Gud vilket tjusigt gitarrljud! Kan du inte berätta lite vad du använder när du spelar in?=)
Mysig låt också!

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det!
Jag använder en Martin D28 gitarr, Röde NT2A mikrofon, Focusrite Trakkmaster preamp och
ett gammalt M-Audio Delta44 ljudkort.
Det finns tre spår med gitarrplock, ett vänster, ett höger och ett i mitten.
Jag använder plektrum här i stället för enbart fingrarna, vilket ger ett lite distinktare och klarare ljud.
Det finns dessutom ett kompspår i mitten och två "riff"-spår, vilka spelar unisont och starkt utpanorerade åt varsitt håll.
Utöver gitarrerna ingår ett pianospår (Alicia´s keys), ett elpiano (EVP73), samt elbas genom en POD X3.
Jag använder Röde micken även för sången.
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion