Kontrollrummet

Bassel - Now that shes gone (nu med livebas)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Fan.. va riktigt svårt att få till sång.. blev smör som allt annat igen =D

Hur låter låter, mixen? Lite slasksång får man man kalla det.. lääääänge sen jag sjön nu  :P
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/newmusic/vox2_Bassel-Nowshesgone.mp3[/mp3]


EDIT:
Ny sång och lite tips tagna från er. Men hur låter mixen nu?
[/i]

EDIT 2
Tjenare!
Uppdatering igen nu :)
Fått inspelat en brutalt fint lirad bas av Simon Andersson, och fixat lite i sången.
Nu vette fan om jag sabbat mixen då jag började om från scratch igen =) Har lyssnat för mycket så jag vet inte hur off det är.

Två verrar en med lite mer diskant i sig, vilken låter bäst eller är båda off?
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/newmusic/Bassel-Nowshesgone_Newmix121008.mp3[/mp3]

Eller denna
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/newmusic/Bassel-Nowshesgone_Newmix121008_2.mp3[/mp3]

Överkritiskt nu! Vill ju lära mig ^^
« Senast ändrad: 08.10.2012, 22:37:16 by Bass »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Om man accepterar smör - och det gör jag, så är rösten bra.
Dåliga lurar nu kan inte uttala mig om mixen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Om man accepterar smör - och det gör jag, så är rösten bra.
Dåliga lurar nu kan inte uttala mig om mixen.

Tack, lite rubbat självförtroende numera haha. Köpte ju in mick, gitarr osv för ett halvår sen.. provade sjunga med det lät så mycket apa att jag sålde skiten och ville inte peta på det igen haha
Men nu är jag här igen.. fick kämpa bara för att lägga slasksång  :blink: Men det skiter jag i, va jävligt kul!

Har försökt ragga trummis för att få till lite live känsla och detta kan fan bli skysst! Älska internet :)



Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Kul detta - kan bli riktigt bra! :)

Man har sina trösklar att komma över - både kreativt och tekniskt blir det lite ups and downs. Jobba på medan du har flow! ;-)

Det första jag kommer att tänka på är Stefan Andersson som lät ung så här i början. Tycker du ska släppa upp sången som nästan inte hörs ibland. Du sjunger bra nog för att låten ska tåla det!^^ På klippet hör jag "The Edge" spela... Om du vill ha lite U2-stuk på låten kan du släppa fram den mer. Överlag tycker jag att klangen är "ljus" - kanske en svagt fallande EQ mot högre frekvenser? Gillar trummorna! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Jag känner för dig vad gäller sången helvete vad jag kämpade och led i början, gör faktiskt fortfarande stundtals när man lyckas spela in något som inte låter bra... Oavsett fallet måste sången upp, jag hör inte vad du sjunger, du gömmer sången i mixen o jag förstår varför men du måste ändå peta upp den :P Så illa är det verkligen inte, sången dvs, tycker det låter fint det jag hör så upp med den bara! :P

Någon annan det här påminner om stundtals röstmässigt men framförallt arr o sång stuk är bryan adams ;) Gör det inte? :P

Arr bra i övrigt, inget att gnälla på egentligen alls, förutom att sången ska upp!

Ps: ska inte låten sluta med elgurans sista toner snarare än det lite oväntade slutackordet från acken? Förstår acke ackordet är tonikan, men jag tycker gott den kunde få sluta lite svävande med elgitarren, eller vad säger ni? :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Girly

Fan.. va riktigt svårt att få till sång.. blev smör som allt annat igen =D

Hur låter låter, mixen? Lite slasksång får man man kalla det.. lääääänge sen jag sjön nu  :P
Ja tacka vet jag smör... inget  j*kla margarin här inte  :P :lol:
Peta upp sången bara så köper jag den mer än gärna.
Du har ju jättebra röst... gillar soundet över lag, sköna akustiska gitarrer.
Toppenlåt!  :D
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Lustigt det här med hur känsligt det är med sången, om så 200 pers säger att det är bra sitter man ändå själv där o tvekar.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra låt och bra sjunget håller med Tigern att det låter en hel del Adams. Jockes råd håller jag med om.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Lite smörigt,visst,men skitbra!!
Dom andra snackar om Bryan Adams,själv hör jag en stor dos Don Henleys - Boys Of Summer (Refrängen)!!
Både låt och sångmässigt (OBS! Inte så att det låter kopia) ;)
Och upp med sången!
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Håller med de andra. Väldigt bra detta. Låter radioklart i mina öron.
Men sången måste upp. Nu försvinner den nästan bland instrumenten.
www.alatarmusic.com


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Kul detta - kan bli riktigt bra! :)

Man har sina trösklar att komma över - både kreativt och tekniskt blir det lite ups and downs. Jobba på medan du har flow! ;-)

Det första jag kommer att tänka på är Stefan Andersson som lät ung så här i början. Tycker du ska släppa upp sången som nästan inte hörs ibland. Du sjunger bra nog för att låten ska tåla det!^^ På klippet hör jag "The Edge" spela... Om du vill ha lite U2-stuk på låten kan du släppa fram den mer. Överlag tycker jag att klangen är "ljus" - kanske en svagt fallande EQ mot högre frekvenser? Gillar trummorna! :)

Tyckte det lät rätt i min hörlurar, som jag tyvärr mixar i.. har inga monitorer ^^
Men idag när jag lyssnade i bilen så hörde jag samma sak. Upp med the vöcals ^^
"the Edge" förlåt men vad är det? =)
Jag försökte refenslyssna med någon låt jag diggade sound på.. fick inte till de höga frekvenserna.


Jag känner för dig vad gäller sången helvete vad jag kämpade och led i början, gör faktiskt fortfarande stundtals när man lyckas spela in något som inte låter bra... Oavsett fallet måste sången upp, jag hör inte vad du sjunger, du gömmer sången i mixen o jag förstår varför men du måste ändå peta upp den :P Så illa är det verkligen inte, sången dvs, tycker det låter fint det jag hör så upp med den bara! :P

Någon annan det här påminner om stundtals röstmässigt men framförallt arr o sång stuk är bryan adams ;) Gör det inte? :P

Arr bra i övrigt, inget att gnälla på egentligen alls, förutom att sången ska upp!

Ps: ska inte låten sluta med elgurans sista toner snarare än det lite oväntade slutackordet från acken? Förstår acke ackordet är tonikan, men jag tycker gott den kunde få sluta lite svävande med elgitarren, eller vad säger ni? :P
Förjävligt när man haft hyffsad koll på rösten i alla år.. brukar ju ta break då och då.. men förra gången kände jag inte ens igen min röst! Samma nu men det gick liiite bättre. Får väl öva helt enkelt, eller lira in några låtar så släpper det nog.

Bryan Adams va väldigt fint att påminna om. Tyck vad man vill men en överjävligt duktig låtskrivare är han! =)



Fan.. va riktigt svårt att få till sång.. blev smör som allt annat igen =D

Hur låter låter, mixen? Lite slasksång får man man kalla det.. lääääänge sen jag sjön nu  :P
Ja tacka vet jag smör... inget  j*kla margarin här inte  :P :lol:
Peta upp sången bara så köper jag den mer än gärna.
Du har ju jättebra röst... gillar soundet över lag, sköna akustiska gitarrer.
Toppenlåt!  :D
Lena

Tack Lena =D


Lustigt det här med hur känsligt det är med sången, om så 200 pers säger att det är bra sitter man ändå själv där o tvekar.
Ja... är överjävligt självkritisk i grunden. Är oftast för snabb med att visa någon låt.. för en vecka senare vill jag sällan bli förknippad med det haha.
Kan vara bra i och för sig så att man ständigt försöker utvecklas.. om man nu inte ger upp ;)


Bra låt och bra sjunget håller med Tigern att det låter en hel del Adams. Jockes råd håller jag med om.
Tack!

Lite smörigt,visst,men skitbra!!
Dom andra snackar om Bryan Adams,själv hör jag en stor dos Don Henleys - Boys Of Summer (Refrängen)!!
Både låt och sångmässigt (OBS! Inte så att det låter kopia) ;)
Och upp med sången!
 
Känner inte till Don Henleys, ska lyssna in låten!


Håller med de andra. Väldigt bra detta. Låter radioklart i mina öron.
Men sången måste upp. Nu försvinner den nästan bland instrumenten.
Upp med sången.. funderar på om det är för mycket reverb också och att sången är för långt bak i ljudbilden?


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Citera

Lite smörigt,visst,men skitbra!!
Dom andra snackar om Bryan Adams,själv hör jag en stor dos Don Henleys - Boys Of Summer (Refrängen)!!
Både låt och sångmässigt (OBS! Inte så att det låter kopia) ;)
Och upp med sången!
 
Känner inte till Don Henleys, ska lyssna in låten!

Meehhh! Harre Guu.. ;)
Don Henley som i EAGLES !
« Senast ändrad: 15.10.2012, 13:32:41 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Citera

Lite smörigt,visst,men skitbra!!
Dom andra snackar om Bryan Adams,själv hör jag en stor dos Don Henleys - Boys Of Summer (Refrängen)!!
Både låt och sångmässigt (OBS! Inte så att det låter kopia) ;)
Och upp med sången!
 
Känner inte till Don Henleys, ska lyssna in låten!

Haha ok sorry brainfarted =D
Men hade ärligt inte hört låten.. gillar den som fan. Fick mig att tänka på nåt band som hette typ backlash eller nåt.. jäkligt skysst ^^

Meehhh! Harre Guu.. ;)
Don Henley som i EAGLES !



Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
...
"the Edge" förlåt men vad är det? =)
...

Han är gitarrist i U2 och gör sådana där små fräcka grejer - ofta med delay - som hörs i ditt klipp!^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
jag säger bara Bon Jovi, det är de vibbarna jag får, av både låt och framförande inklusive sång. smäktande och svulstig  :rolleyes: rockballad.
upp med sången såklart, du sjunger bra


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
tjohoj!
Vet ju inte hur läget ligger till men alltid finns det rum för en blobb, och här kommer den:


Så nu har jag lagt mitt inlägg här. låtens ursprungliga verk e ju helt kolofenomenalt fint gjort så då e de ju dags att lägga in lite dittan ocj dattan och detta var ju min insats till förfrågan. :)

Och texten e ju en äkta godbit på äkta swimmelska! :D
ha de gott!

h.  johabn
« Senast ändrad: 04.10.2012, 07:28:09 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
tjohoj!
Vet ju inte hur läget ligger till men alltid finns det rum för en blobb, och här kommer den:


Så nu har jag lagt mitt inlägg här. låtens ursprungliga verk e ju helt kolofenomenalt fint gjort så då e de ju dags att lägga in lite dittan ocj dattan och detta var ju min insats till förfrågan. :)

Och texten e ju en äkta godbit på äkta swimmelska! :D
ha de gott!


Tjenare!
Riktigt roligt att fler känner att de vill yla till låten =D Hedrande på sitt sätt!  :D
h.  johabn


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Då har jag jobbat lite med sången.. men fan va svårt det va att få till mixen då helt plötsligt =)
Hur låter detta egentligen.. kan bara lyssna i lurar och iphone  <_<



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
[quote aut

hor=Bass link=topic=31631.msg228289#msg228289 date=1349443400]
Då har jag jobbat lite med sången.. men fan va svårt det va att få till mixen då helt plötsligt =)
Hur låter detta egentligen.. kan bara lyssna i lurar och iphone  <_<

[/quote]

Oj,bra här Bass! Jag får Bryan Adams vibbarr,och det är ett gott betyg i min bok..Mixen låter bra i en 300:- lyssning från Phonehouse via mobilen.

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det är ju sånt här som gör att man börjar fundera på att ta upp knyppling istället :wub:
Superbra låt superbra arrat superbra sjunget glömde jag nåt superbra nu ja mixen - superbra - flytta genast till färdiga och ge oss mer :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Då har jag jobbat lite med sången.. men fan va svårt det va att få till mixen då helt plötsligt =)
Hur låter detta egentligen.. kan bara lyssna i lurar och iphone  <_<


Men f-n i h-lvete så bra detta är  :wub:   Arena-pubrock  :P  Sånt tryck, pondus och samtidigt sväng i kompet! Trygga gubbar som vet hur en slipsten ska dras och lirar skiten ur kidsen!!!  ^_^

Gillar mixen väldigt mycket! Sången är lite lågt mixad, men ger också samtidigt vibbar av Neil Young. Ändra inget!!!! :o

Själva låten är OK - ganska mainstream västkust/country-influerad rock - det är framförandet som ger goosebumps!! :rolleyes:

p.s. Snart ringer väl grannarna till störningsjouren, men WTH - 1 - 2 - 3 - 4...
« Senast ändrad: 05.10.2012, 20:52:06 by HasseFX »


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
[quote aut

hor=Bass link=topic=31631.msg228289#msg228289 date=1349443400]
Då har jag jobbat lite med sången.. men fan va svårt det va att få till mixen då helt plötsligt =)
Hur låter detta egentligen.. kan bara lyssna i lurar och iphone  <_<


Oj,bra här Bass! Jag får Bryan Adams vibbarr,och det är ett gott betyg i min bok..Mixen låter bra i en 300:- lyssning från Phonehouse via mobilen.

Mike
[/quote]

Härligt! tack :)
Då har jag jobbat lite med sången.. men fan va svårt det va att få till mixen då helt plötsligt =)
Hur låter detta egentligen.. kan bara lyssna i lurar och iphone  <_<


Men f-n i h-lvete så bra detta är  :wub:   Arena-pubrock  :P  Sånt tryck, pondus och samtidigt sväng i kompet! Trygga gubbar som vet hur en slipsten ska dras och lirar skiten ur kidsen!!!  ^_^

Gillar mixen väldigt mycket! Sången är lite lågt mixad, men ger också samtidigt vibbar av Neil Young. Ändra inget!!!! :o

Själva låten är OK - ganska mainstream västkust/country-influerad rock - det är framförandet som ger goosebumps!! :rolleyes:

p.s. Snart ringer väl grannarna till störningsjouren, men WTH - 1 - 2 - 3 - 4...
En gubbe som lirar här haha =)
Sången fortfarande låg? hmm =/ Fan va kul att du tycker det är bra!  :P

Ja det är ju sånt här som gör att man börjar fundera på att ta upp knyppling istället :wub:
Superbra låt superbra arrat superbra sjunget glömde jag nåt superbra nu ja mixen - superbra - flytta genast till färdiga och ge oss mer :D

Tack! Men vafan, låter det inte lite burkigt eller så?  <_< :lol:


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Låten låter inte burkigt på något sätt. Det låter bara väl!
Och bra att sången är högre nu. Sitter fint.

Det enda är att i verserna känns det lite, att du inte är så van vid att sjunga. Det är alltså endast i versen. I refrängen märks det inte.
www.alatarmusic.com


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Låten låter inte burkigt på något sätt. Det låter bara väl!
Och bra att sången är högre nu. Sitter fint.

Det enda är att i verserna känns det lite, att du inte är så van vid att sjunga. Det är alltså endast i versen. I refrängen märks det inte.

Det va som fan :blink: :D Upplevs sången osäker på verserna menar du?


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kanonbra sång du fått till! Kanske lite lågt mixad, speciellt i verserna.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Det va som fan :blink: :D Upplevs sången osäker på verserna menar du?

Nej nej. Det var inte det jag menade. Upplever bara att din röst är för "snäll" i versen. Men den låter inte osäker, på inget sätt.
www.alatarmusic.com


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Kanonbra sång du fått till! Kanske lite lågt mixad, speciellt i verserna.
/Asti

Tack! Ska pilla lite till på den, kommer ändå in bas snart hoppas jag =)

Det va som fan :blink: :D Upplevs sången osäker på verserna menar du?

Nej nej. Det var inte det jag menade. Upplever bara att din röst är för "snäll" i versen. Men den låter inte osäker, på inget sätt.


Ok =D Jag höll på vela en hel del på sång melodin på verserna och testade runt lite, orkade inte längre och tog en tagning bara haha. Kan vara det som lyser igenom ;)


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Tjenare!
Uppdatering igen nu :)
Fått inspelat en brutalt fint lirad bas av Simon Andersson, och fixat lite i sången. Har även försökt göra om versen så det låter mer säkert med tanke på kritiken :)


Nu vette fan om jag sabbat mixen då jag började om från scratch igen =) Har lyssnat för mycket så jag vet inte hur off det är.

Två verrar en med lite mer diskant i sig, vilken låter bäst eller är båda off?
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/newmusic/Bassel-Nowshesgone_Newmix121008.mp3[/mp3]

Eller denna
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/newmusic/Bassel-Nowshesgone_Newmix121008_2.mp3[/mp3]

Överkritiskt nu! Vill ju lära mig ^^


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har inte så känsliga öron/lyssning att jag hör skillnad. Det låter bra här!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag håller med Max,det låter kanon.Båda verrarna går hem hos mig.

Mike


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Lyssnar på den nedersta versionen av de nya (med nya basen). Tycker sången kommer fram bättre där. Det är ju ingen brist på reverb, men ska väl så vara i den här genren. Låter kanonbra. Sången extraordinär. Låten som sådan är väl genomsnittlig i mitt tycke.
Du är ju inte direkt ny här men har nog aldrig hört dig förut, ingen duvunge precis.


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Lyssnar på den nedersta versionen av de nya (med nya basen). Tycker sången kommer fram bättre där. Det är ju ingen brist på reverb, men ska väl så vara i den här genren. Låter kanonbra. Sången extraordinär. Låten som sådan är väl genomsnittlig i mitt tycke.
Du är ju inte direkt ny här men har nog aldrig hört dig förut, ingen duvunge precis.

Tack =) Fina ord ^^

Jag håller med Max,det låter kanon.Båda verrarna går hem hos mig.

Mike

Skysst, fattar bara inte varför det låter sisådär i min bil.. där allt annat låter brutalt bra.

Jag har inte så känsliga öron/lyssning att jag hör skillnad. Det låter bra här!

Tack för lyssningen Max!
Får ge mig haha låter det skysst ska man inte riva för mycket i det ^^

Har i och för sig härliga trummor på gång här också!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det tar sig! :) Tycker fortfarande att sången ligger lite långt bak dock...^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Bass

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
Det tar sig! :) Tycker fortfarande att sången ligger lite långt bak dock...^^

Vafaaan  :lol: :lol:
Nej, men det är lite lustigt. Har en vän som la sång på denna (jävligt bra förövrigt) och då va det lättare att dra upp sången haha


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
låter toppen
inget att klaga på

Mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus