Kul detta - kan bli riktigt bra! 
Man har sina trösklar att komma över - både kreativt och tekniskt blir det lite ups and downs. Jobba på medan du har flow! ;-)
Det första jag kommer att tänka på är Stefan Andersson som lät ung så här i början. Tycker du ska släppa upp sången som nästan inte hörs ibland. Du sjunger bra nog för att låten ska tåla det!^^ På klippet hör jag "The Edge" spela... Om du vill ha lite U2-stuk på låten kan du släppa fram den mer. Överlag tycker jag att klangen är "ljus" - kanske en svagt fallande EQ mot högre frekvenser? Gillar trummorna! 
Tyckte det lät rätt i min hörlurar, som jag tyvärr mixar i.. har inga monitorer ^^
Men idag när jag lyssnade i bilen så hörde jag samma sak. Upp med the vöcals ^^
"the Edge" förlåt men vad är det? =)
Jag försökte refenslyssna med någon låt jag diggade sound på.. fick inte till de höga frekvenserna.
Jag känner för dig vad gäller sången helvete vad jag kämpade och led i början, gör faktiskt fortfarande stundtals när man lyckas spela in något som inte låter bra... Oavsett fallet måste sången upp, jag hör inte vad du sjunger, du gömmer sången i mixen o jag förstår varför men du måste ändå peta upp den
Så illa är det verkligen inte, sången dvs, tycker det låter fint det jag hör så upp med den bara! 
Någon annan det här påminner om stundtals röstmässigt men framförallt arr o sång stuk är bryan adams
Gör det inte? 
Arr bra i övrigt, inget att gnälla på egentligen alls, förutom att sången ska upp!
Ps: ska inte låten sluta med elgurans sista toner snarare än det lite oväntade slutackordet från acken? Förstår acke ackordet är tonikan, men jag tycker gott den kunde få sluta lite svävande med elgitarren, eller vad säger ni? 
Förjävligt när man haft hyffsad koll på rösten i alla år.. brukar ju ta break då och då.. men förra gången kände jag inte ens igen min röst! Samma nu men det gick liiite bättre. Får väl öva helt enkelt, eller lira in några låtar så släpper det nog.
Bryan Adams va väldigt fint att påminna om. Tyck vad man vill men en överjävligt duktig låtskrivare är han! =)
Fan.. va riktigt svårt att få till sång.. blev smör som allt annat igen =D
Hur låter låter, mixen? Lite slasksång får man man kalla det.. lääääänge sen jag sjön nu 
Ja tacka vet jag smör... inget j*kla margarin här inte

Peta upp sången bara så köper jag den mer än gärna.
Du har ju jättebra röst... gillar soundet över lag, sköna akustiska gitarrer.
Toppenlåt! 
Lena
Tack Lena =D
Lustigt det här med hur känsligt det är med sången, om så 200 pers säger att det är bra sitter man ändå själv där o tvekar.
Ja... är överjävligt självkritisk i grunden. Är oftast för snabb med att visa någon låt.. för en vecka senare vill jag sällan bli förknippad med det haha.
Kan vara bra i och för sig så att man ständigt försöker utvecklas.. om man nu inte ger upp

Bra låt och bra sjunget håller med Tigern att det låter en hel del Adams. Jockes råd håller jag med om.
Tack!
Lite smörigt,visst,men skitbra!!
Dom andra snackar om Bryan Adams,själv hör jag en stor dos Don Henleys - Boys Of Summer (Refrängen)!!
Både låt och sångmässigt (OBS! Inte så att det låter kopia) 
Och upp med sången!
Känner inte till Don Henleys, ska lyssna in låten!
Håller med de andra. Väldigt bra detta. Låter radioklart i mina öron.
Men sången måste upp. Nu försvinner den nästan bland instrumenten.
Upp med sången.. funderar på om det är för mycket reverb också och att sången är för långt bak i ljudbilden?