Forum > Demolåtar

Nån som vill lägga bas på en låt?

(1/3) > >>

Bass:
Tjenare!
Tillbaka igen haha.. lite många breaks från musiken men jäääklar vad jag saknat detta!
Inhandlat lite prylar och satte igång nu och pula på första låten.

Drog ut detta direkt från projektet så det är inte mixat, ligger bara en drumloop osv..
Men det jag undrar är om det finns någon duktig bassist som har lust att lägga bas? Kanske även om nån trummis här har tråkigt också  :rolleyes:

Tror denna kan bli mysig faktiskt ^^

[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/newmusic/Now%20shes%20gone.mp3[/mp3]

tigersoul:
Ååh aah.. ehh...

It was just an ordinary day
When you stepped into my world
lalala...

SKämta bara... det här kan bli bra ;) Jag är ingen fena på bas men jag ger tummen upp!

Asti:
Förstår inte riktigt....jag hör både trummor och bas.....? (Tror inte det är tinnitus)
Menar du kanske att du vill ha bättre bas och trummor än det som ligger med här?
Snygg bakgrund hur som helst, men en sångmelodi är väl det man i första hand saknar här?
Eller har du tänkt dig detta instrumentalt?
/Asti

Bass:

--- Citat från: Asti skrivet 30.09.2012, 14:51:50 ---Förstår inte riktigt....jag hör både trummor och bas.....? (Tror inte det är tinnitus)
Menar du kanske att du vill ha bättre bas och trummor än det som ligger med här?
Snygg bakgrund hur som helst, men en sångmelodi är väl det man i första hand saknar här?
/Asti

--- Slut citat ---

Kul med sammarbeten, och skulle vara roligt med nån som faktiskt kan spela bas, så bättre än min raka kvantiserade bas skulle vara roligt. Trummorna är en loop som går.

tigersoul:

--- Citat från: Bass skrivet 30.09.2012, 15:13:06 ---
--- Citat från: Asti skrivet 30.09.2012, 14:51:50 ---Förstår inte riktigt....jag hör både trummor och bas.....? (Tror inte det är tinnitus)
/Asti

--- Slut citat ---

Kul med sammarbeten, och skulle vara roligt med nån som faktiskt kan spela bas, så bättre än min raka kvantiserade bas skulle vara roligt. Trummorna är en loop som går.

--- Slut citat ---

Så tolkade jag det med att du vill ersätta det med något mer levande. Även om det inte lät illa på ngt sätt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion