Forum > Färdiga produktioner
Clemens feat Markus - Min verklighet
Clemens:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 06.10.2012, 21:01:18 ---Jag håller fan med :P
Men sången är mer inbakad här.
;)
--- Citat från: Clemens skrivet 06.10.2012, 20:36:25 ---
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 06.10.2012, 20:02:24 ---Annan sångmix.
-den mixen jag gjorde när jag fixade sången. Högre körer osv.
Lite grötigt, men lite kraftigare.
Jag gillar melodin, men den skulle kunna bli sjukt mycket fetare med en ny mix och ny sång.
Vore kul om man kunde sjunga om den med en riktig mic:P
(Jag får väl tillägga att jag var sjukt förkyld när jag sjöng:D)
I övrigt så hår jag inga andra jävla ursäkter att komma med :lol:
--- Slut citat ---
Sorry Markus, men detta funkar inte. Låten är helt södermastrad eller nåt, men börjar väl ana hur du vill att sångsoundet skall låta. Vet ju inte om någon hakat på för att testa att mixa? Möjligtvis gör jag ett försök till.. :D
--- Slut citat ---
Ja, när jag lyssnar på min mix så ligger leadsången på tok för högt. Var väl lite trött i öronen, som sagt, mixar om med svagt delay skär lite mindre, skall använda waves SSL Channel eq, låter bättre än den jag använde av någon anledning. Ok om jag klipper bort åtminstone ett par wails? Skall även mixa till dina körer lite mer seriöst :)
Verkar vara dåligt gensvar på mixninstråden, lägger upp min där i alla fall när den är klar... :D
--- Slut citat ---
Alatar:
Nu skall jag säga emot någon annan och tycker faktiskt om den här "ljudväggen".
Och har lyssnat både på Clemens och Marcus mix. Marcus mix är bättre, för att sången smälter in bättre.
Fast i båda versionerna tycker jag, att sången kunde komma upp mer. Känns som att den försvinner lite.
Markus Broberg:
Haha:)
Tack Alatar.
Clemens: Försök leta upp filerna:)
Clemens:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 07.10.2012, 21:55:14 ---Haha:)
Tack Alatar.
Clemens: Försök leta upp filerna:)
--- Slut citat ---
Vilka filer?
Markus Broberg:
Du sa väl att dom föll bort iochmed ett datorras?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida