Forum > Färdiga produktioner

Clemens feat Markus - Min verklighet

(1/6) > >>

Clemens:
LÅTNAMN: Min verklighet
ARTIST/GRUPP: Clemens/Markus
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 3:12
KOMPOSITÖR:C/M
TEXT:  Markus
SÅNG: Markus
KÖR: Jonnerstone / Åsa W.
PROD : C

Markus

Nu e den klar! Micke och Åsa la körer, riktigt nice! Markus tolkning av en låtidé jag hade...
Funkar sången nu som jag mixat den?  :)

Min verklighet

Hela skogen brinner
utanför, men allt är bra
För tiden har stannat i mitt rum

Jag ser på dig
och minns, varför jag andas, varför jag finns
när ingenting är självklart där jag bor
Det här är min verklighet

Vet att alla minnen, har ett slut
Det kan ta en tid, men tiden har stannat i mitt rum

Jag ser på dig
och minns, varför jag andas, varför jag finns
när ingenting är självklart där jag bor
Det här är min verklighet

Det kommer en tid för mig...

Här är min verklighet...

Kör:

Jag väntar på dig här...om du vill

Den tid du har kan... ge... mig.. ett svar

En evighet för mig...men vår verklighet är nu...

Eddi:
Låten är skitbra, Markus betoningar är topp kören försvinner Markus på högvarv låter som megafon, även kören - nä det låter inget vidare faktiskt tror också att instrumenten är för hårt skruvade. Om-mix föreslås materialet är bra men som sagt tillsammans blev det en hel del för mycket.

Clemens:

--- Citat från: Eddi skrivet 29.09.2012, 22:30:22 ---Låten är skitbra, Markus betoningar är topp kören försvinner Markus på högvarv låter som megafon, även kören - nä det låter inget vidare faktiskt tror också att instrumenten är för hårt skruvade. Om-mix föreslås materialet är bra men som sagt tillsammans blev det en hel del för mycket.

--- Slut citat ---

Håller nog inte med där!  :D  men om fler inte tycker det funkar för jag ta mig en funderare...  :) Själva musiken är inte mycket att göra åt , har bara en mp3.

Asti:
Bra låt! Markus sjunger jättebra, men ibland blir det i mitt tycke lite för mycket "wailande" i slutet på stroferna...
En aning återhållsamhet där så man hinner "smälta" sången tror jag vore positivt.
Kören är skitsnygg, speciellt på slutet, men lite för lågt mixad överlag tycker jag.
Det hela känns lite för mycket "processat", men med lite rattande blir det här toppen!
Tre mycket duktiga sångare plus en "demonproducent" måste bli bra!  :)
/Asti

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 30.09.2012, 12:00:57 ---Bra låt! Markus sjunger jättebra, men ibland blir det i mitt tycke lite för mycket "wailande" i slutet på stroferna...
En aning återhållsamhet där så man hinner "smälta" sången tror jag vore positivt.
Kören är skitsnygg, speciellt på slutet, men lite för lågt mixad överlag tycker jag.
Det hela känns lite för mycket "processat", men med lite rattande blir det här toppen!
Tre mycket duktiga sångare plus en "demonproducent" måste bli bra!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Håller med här - om man tar i allt man kan hela tiden märks det inte... Det blir liksom någon slags normalläge... Annars hör jag flera bra insatser! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion