Kontrollrummet

Såsig ballad - Inspirera mig till fortsättning

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Hej!

Idag satt jag ner å pillade lite inspirationslöst och fick fram följande lilla stycke. Blev ändå halvnöjd med det lilla som blev hittils trots allt.

http://www.speedyshare.com/585385568.html


Det skall bli en ballad iaf, utan massa technobeats å sånt så bortse från det lilla syntbasljudet i slutet av slingan.
Men lite små plipp och plupp hade jag tänkt få vara kvar, för att komplettera det ensamma pianot.

Så där..nu får ni iaf en liten slinga att lyssna på innan ni går och lägger er.
Ge mig lite kommentarer, ideer och förslag på hur att fortsätta på låten så blir jag glad.  ;)
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jäkeln, stannade upp mitt i åskvädret!
Fort in med mera material så vi kommer till solen. Eller som brandmannen...mera slang! :D
Tillräkligt inspiraspark?


Grön ljus, KÖÖÖR! :lol: :D

h. JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Vet inte om jag ska lägga in trummor å lite hihats eller om jag ska låta den vara en avslappningslåt.
Lutar nog åt det sistnämnda för de är enklast... :rolleyes:

Återkommer imorgon igen men så länge iaf nån vill höra mer av den så ska jag försöka bygga vidare på den. :)
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Vet inte om jag ska lägga in trummor å lite hihats eller om jag ska låta den vara en avslappningslåt.
Lutar nog åt det sistnämnda för de är enklast... :rolleyes:

Återkommer imorgon igen men så länge iaf nån vill höra mer av den så ska jag försöka bygga vidare på den. :)



Jaaah, låtåmåss slappna av framåt natten ;)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Det hörs ju att det lätt skulle kunna gå och lägga på trummor och bas och vara uppe i varv osv. Men då är du kanske där du brukar vara? Om så varför inte som du säger låta bli det. Jag tycker hittills det låter bra med det rytmiska spelet som ligger och pendlar mellan att vara lite fritt flytande och närapå kräva ett driv. Kanske kan det vara ett sätt att bygga låten. Lite som om den vore på gång med hela köret men att den ändå stannar kvar i lugnet. Spänning mellan poler.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vet inte om jag ska lägga in trummor å lite hihats eller om jag ska låta den vara en avslappningslåt.
Lutar nog åt det sistnämnda för de är enklast... :rolleyes:

Återkommer imorgon igen men så länge iaf nån vill höra mer av den så ska jag försöka bygga vidare på den. :)



Jag tror, med tanke på introt, att det enklaste för dig är att göra en snabb dänga av denna. Testa att inte göra det..försök bygga upp låten med lite olika faser...gladare, mörkare....ensamhet etc. Skäönstämning, även om jag känner igen slingan där innan basen börjar...undras om du inte gjrot något med den i förut tro ?

jag skulle dra ner blötheten på delayet  i början, kanske lite reverb (stort rum, låg send) för att få lite ensam känsla på det hela.

Har du hunnit gjort nåt mer?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Vet inte om jag ska lägga in trummor å lite hihats eller om jag ska låta den vara en avslappningslåt.
Lutar nog åt det sistnämnda för de är enklast... :rolleyes:

Återkommer imorgon igen men så länge iaf nån vill höra mer av den så ska jag försöka bygga vidare på den. :)



Jag tror, med tanke på introt, att det enklaste för dig är att göra en snabb dänga av denna. Testa att inte göra det..försök bygga upp låten med lite olika faser...gladare, mörkare....ensamhet etc. Skäönstämning, även om jag känner igen slingan där innan basen börjar...undras om du inte gjrot något med den i förut tro ?

jag skulle dra ner blötheten på delayet  i början, kanske lite reverb (stort rum, låg send) för att få lite ensam känsla på det hela.

Har du hunnit gjort nåt mer?

Hej hej, fick precis igång datorn (hårdiskstrul på 5 mån gammal dator, helt otroligt vilken kvalitet :/ )
Basen som e med i slutet ska bort, nått som hängde vid exporteringen bara. Men jag ska ta till mig era råd (DåligtGehörs oxå)
och testa exprimentera lite utifrån de förslag jag fått.

Kan vara möjligt en å annan återvunnen slinga smugit sig in oxå...ska faktiskt fortsätta lite nu. Så kommer åter efter helgen (reser bort) med en mer komplett version. Denna låt får bli ett projekt dels för att lära mig spela lite bättre piano/keyboard och även ett litet expriment...som nog kan sluta hur som helst :)

Skalan e C-dur så känns som man inte kan fingra på dom svarta tangenterna...utan att det låter märkligt. kanske begränsar lite..äh vad vet ja. Jag kör på bäst jag kan

Tack för lyssningar och kommentarerna
Visse
« Senast ändrad: 05.07.2007, 23:42:32 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad PoPWerK

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • PoPWerK Music
Jäklar....

...den tog slut precis när drums ala Ian van Dahl skulle dra igång.

Vill höra resten snart !!! Skulle vara kul att göra en samproduktion..........

/Michael
/Michael

___Am, F , C , Gsus.....om och om igen___


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Jäklar....

...den tog slut precis när drums ala Ian van Dahl skulle dra igång.

Vill höra resten snart !!! Skulle vara kul att göra en samproduktion..........

/Michael

Tjena, så som låten utvecklat sig nu så har den blivit mer åt relax-hållet men finns ju goda grunder att låta gøra en dansversion oxå. Jo verkligen skulle det vara kul med en samproduktion av nått slag, adda mig på msn Vissepisse@hotmail.com så kan vi tjøta lite om nåt.

Jag læt en tjej sjunga in lite sång till Britney spears' Everytime før att testa/læra mig mixa in sång å shit..
Skriver mer i tråden å uppdaterar låtlænken imorgon...nu ær det bedtime efter kørt bil så dær 25 mil i spøregn..

ursæktar mig før norsk tangentbordsuppsættning..ær så trøtt att jag inte ens orkar ændra det. Sovdags nu :)
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad PoPWerK

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • PoPWerK Music
Jäklar....

...den tog slut precis när drums ala Ian van Dahl skulle dra igång.

Vill höra resten snart !!! Skulle vara kul att göra en samproduktion..........

/Michael

Tjena, så som låten utvecklat sig nu så har den blivit mer åt relax-hållet men finns ju goda grunder att låta gøra en dansversion oxå. Jo verkligen skulle det vara kul med en samproduktion av nått slag, adda mig på msn Vissepisse@hotmail.com så kan vi tjøta lite om nåt.

Jag læt en tjej sjunga in lite sång till Britney spears' Everytime før att testa/læra mig mixa in sång å shit..
Skriver mer i tråden å uppdaterar låtlænken imorgon...nu ær det bedtime efter kørt bil så dær 25 mil i spøregn..

ursæktar mig før norsk tangentbordsuppsættning..ær så trøtt att jag inte ens orkar ændra det. Sovdags nu :)

Jag laddar ner filen och gör någon minut så skickar jag den till dig.
/PopWerK
/Michael

___Am, F , C , Gsus.....om och om igen___


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Jäklar....

...den tog slut precis när drums ala Ian van Dahl skulle dra igång.

Vill höra resten snart !!! Skulle vara kul att göra en samproduktion..........

/Michael

Tjena, så som låten utvecklat sig nu så har den blivit mer åt relax-hållet men finns ju goda grunder att låta gøra en dansversion oxå. Jo verkligen skulle det vara kul med en samproduktion av nått slag, adda mig på msn Vissepisse@hotmail.com så kan vi tjøta lite om nåt.

Jag læt en tjej sjunga in lite sång till Britney spears' Everytime før att testa/læra mig mixa in sång å shit..
Skriver mer i tråden å uppdaterar låtlænken imorgon...nu ær det bedtime efter kørt bil så dær 25 mil i spøregn..

ursæktar mig før norsk tangentbordsuppsættning..ær så trøtt att jag inte ens orkar ændra det. Sovdags nu :)

Jag laddar ner filen och gör någon minut så skickar jag den till dig.
/PopWerK

Okej, vad kul!
Låten är gjord med Reason 3 men enligt din hemsida har du Reason så du ska väl kunna öppna den där.
Ska se om jag kan leta fram filen och ladda upp...lite jobbigt när alla filer har namn som "copy of copy of sommarlåten.rns"

Skickar PM senare

EDIT: http://www.speedyshare.com/563502668.html
Filen är i RNS format
« Senast ändrad: 11.07.2007, 15:16:04 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic