Kontrollrummet

Har problem med lyssning och nerladdning i min iPhone

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hej
Som ovan beskrivet så går några av mina låtar (inte alla) inte att lyssna på (ladda ner) i min iPhone. Det blir en upp och nedvänd överstruken pil i displayen ? Gör jag något tokigt eller? Mycket komfunderad, hoppas någon vet och att frågan passar in på denna tråd.

mvh Roffe H  :wacko:
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag undrar om den tappar extensionen .mp3 på vägen. I min Android har jag några gånger sett att nedladdade mp3:or inte har kvar extensionen då de hamnat i telefonen.

Kan man titta i iPhone via en "Utforskare" på det sättet?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hej
Som ovan beskrivet så går några av mina låtar (inte alla) inte att lyssna på (ladda ner) i min iPhone. Det blir en upp och nedvänd överstruken pil i displayen ? Gör jag något tokigt eller? Mycket komfunderad, hoppas någon vet och att frågan passar in på denna tråd.

mvh Roffe H  :wacko:
Jag har upptäckt detsamma i Paddan - inget svar på gåtan dock.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack för intresset max och eddi. Inte så myckat att göra tydligen. Synd det där, för det är lite mysigt när man reser till jobbet att kika in på KR och lyssna...
maxb: vad menar du med "utforskaren"? Förstod inte riktigt.

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det verkar vara lite godtyckligt vilka som fungerar i iphone. Självklart är det inte godtyckligt, det finns ett mönster. Har bara inte hittat det ännu, utan tycker som du att "ibland" funkar det inte.

MaxB: "Utforskaren" i iphone heter itunes och man "utforskar" när telefonen är hopkopplad med datorn. I Applevärlden är det inte så noga var filerna ligger utan dom hör ihop med sitt program i många fall. Jobbigt för en gammal utforskare att inte längre ha full kontroll över filerna. Ofta behöver man inte ha det heller.  :D