Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Into something better
Rattlesnake:
Känner att jag har filat på den här låten lite för länge. Den passar nog bäst att avnjutas på sommaren, så nu får den vara klar. Men synpunkter uppskattas givetvis: mix, prod, arr, musikaliska insatser, text (nä förresten, jag vet den är banal :P)
Genremässigt ligger den nog nära mitt och egghuvuds bidrag i festival #1, men låter kanske mera Turtles än Beatles. Fast förhoppningsvis mest mig... :)
eller? :unsure:
LÅTNAMN: Into something better
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake
GENRE: vintagepop
LÅTLÄNGD: 3:27
KOMPOSITÖR: Rattlesnake
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2006-2007
FORMAT: mp3
Fredrik Karlsson:
Bra låt!
Nästan för snyggt!
Kanske skulle skita ner sången lite, kanske en telefonaktighet på leadsångspåret eller lite vintagedist typ Vintagewarmer?
Snyggt arr och många välspelade instrument som spelar snygga och olika melodislinger, me like!
mahan:
JA vad finns här att tillägga,
ett utomordentligt alster ala RS!
Glad popmusik, gjuten i Beatlesform. Sitter och känns bekväm. Den virrige trumpetistens lediga dag kanske.. :lol:
Snyggt arrat, grymt kamsolo (tror jag), snygga breaks = FÄRDIGT! :D
h. JOhan
Rattlesnake:
Tackar så mycket, bägge två :wub:
Fredrik: Dista sången? Ja, varför inte. Vintagewarmer har jag hört mycket gott om, jag borde ta och kolla upp den pluggen.
Mahan: Hihi, ja trumpetspåren hade jag kul med. De är gjorda med Synful Orchestra som har ett par instrument som låter riktigt mysigt. Man kan ladda ner en fullversion som funkar någon vecka. Sedan är man beroende och måste pröjsa 3000 SEK för att få den upplåst. :(
Kam hade varit cool, men jag måste erkänna att det bara är en simpel kazoo. Men det låter ju lika...
equality:
Härligt! Tar mig tillbaka en sådär 40 år till swingin' London. Mer Kinks än Beatles tycker jag nog.
Snygg låt, bra arr, inget att klage på alls. Oj slutet lyfter allt ytterligare, snyggt där med moll och sen dur! :D :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida