Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Into something better
Emulator:
Lyssnar på denna rakt efter den förra. Denna är prydligare gjord, bättre ljud etc..men tråkigare. Snygg förpackning, men inte lika mycket innehåll.
Men, framförande, sång, instrument, mix och allt är jättebra!
Rattlesnake:
--- Citat från: equality skrivet 05.07.2007, 20:47:11 ---Härligt! Tar mig tillbaka en sådär 40 år till swingin' London. Mer Kinks än Beatles tycker jag nog.
--- Slut citat ---
Mmm, köp en Paisleyskjorta till mig! :P Ja, min röst är nog mer lik Ray Davies' lite emellanåt småfalska. ;)
--- Citat från: equality skrivet 05.07.2007, 20:47:11 ---
Snygg låt, bra arr, inget att klage på alls. Oj slutet lyfter allt ytterligare, snyggt där med moll och sen dur! :D :D
--- Slut citat ---
Jag lyfter på hatten :wub:
Rattlesnake:
--- Citat från: Emulator skrivet 05.07.2007, 21:33:26 ---Lyssnar på denna rakt efter den förra. Denna är prydligare gjord, bättre ljud etc..men tråkigare. Snygg förpackning, men inte lika mycket innehåll.
--- Slut citat ---
Jag har lagt ner många fler timmar på denna låt, de flesta tagningarna är nog omgjorda, medans den House of memories var mera av en-tagningskaraktär. På nåt vis kan innehållet liksom då holkas ur samtidigt som skalet kanske blir snyggare. Tycker ofta att en slaskdemo har mer karaktär än en proper inspelning.
--- Citat från: Emulator skrivet 05.07.2007, 21:33:26 ---Men, framförande, sång, instrument, mix och allt är jättebra!
--- Slut citat ---
Tack, tack. :wub:
Fidden:
Brukar inte tycka om beatles-låtande musik... men denna var faktiskt riktigt mysig! Sitter och gungar medan jag lyssnar.
Kalas.
Mikke:
skitbra hantverk detta. går in i iPoden direkt. Tack / Mikke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida