Kontrollrummet

Dividend, Asti, Cykeln - En gång

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LÅTEN BORTTAGEN PGA FÖR HÖG TONART, vilket äro komprometterande för vår kära Asti! :)
A minor key, coming up! :) (sänkning 2 semi åtminstone, det är Asti som avgör)

-----------------------

Den här hette från början Loss (Förlust) och jag kände på mig att Asti skulle sjunga den optimalt, som gjord för hans känsliga stämma, till den dystra musiken. Och väl ganska dystra texten (?)
JÄTTEFIN lyrik Stefan!!

Nu återstår då att jag gärna vill ha feed på arr och konstruktiv kritik på sånginsatsen (låter den ansträngd) Asti var rädd för det. (Jag fattar inte vad han babblar om, men jag är inte sångare).
I såfall tonartssänkning.

Cello, kanske en flöjt/oboe kan man ju tänka sig.  :unsure:

Tack för er tid och ev. kommentarer ;)
« Senast ändrad: 25.09.2012, 22:07:30 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En finstämd låt (musik/text och sång) - kanske att jag ibland tycker att sången är lite ansträngd. Jag hör något svagt svagt delay på sången? ska det vara så? (jag tycker att det inte bör vara med i alla fall). Jag tror mer på stråke/cello än blås.

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för tankar Gurana. Ja, då blir det nog en tonartssänkning :)

Delayet kan sumpas, tror jag. Någon som tycker lätt delay kan passa? (här)

Träblås kan spelas mjukt som en stråke, finstämt och så. Jag tror på Cello (i rollen som komp) och ett mellan spel med pianosolo - kanske i samspel med cellon..
Undrar också på om ni tycker gitarr skulle funka än det ganska fjompiga pianokompet? Jag har en känsla av att asti på gitarr skulle sätta pricken över i:et på denna :) Men han bestämmer förstås. Piano funkar också hyfsat!

https://soundcloud.com/user7789882