Forum > Demolåtar
Asti - Sjukhussängar och dropp
bjurte:
Fy fanken va bra !!
Blir lite P Floyd här oxo, fast en annan sida av dom,Akke plocket är ju skitskönt..
Många tolkningar kan man göra av texten,bra så..
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 25.09.2012, 21:44:56 ---Jag gillar harmonierna och rytmiken. Ett slags rytmik du inte använder så ofta (tror jag?)
Det behövs inte trummor pga detta. Och det gillar jag :D
Lyriken är fin. Och jättefin tolkning av din sons text. Dina röstresurser är exceptionella för vissa typer av låtar/lyrik och jag menar det.
Kände ju t ex på mig att vår visa inte skulle kunnas tillräckligt bra av nån annan än dig :D
Jo Wiehe då, men verkar så politisk ;)
--- Slut citat ---
Det blir en rätt tydlig rytm av gitarrplock och bas, så jag tycker inte heller att trummor är nödvändigt,
även om jag har övervägt det.
Jag tycker också om texten. Kul att du gillar min tolkning, men du har alldeles för höga tankar om mina röstresurser,
som har ett begränsat omfång och saknar kraft. Men jag känner ju naturligtvis lite speciellt för min sons text....
Jag gillar "vår" visa och Cykelns text, så jag hoppas vi ska få till den på ett bra sätt!
Wiehe gör bara eget material har han sagt, men hur var det nu med Dylan-plattan....? Han kanske har gjort originalen... :rolleyes:
Tack för tyck och värmande ord!
/Asti
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 25.09.2012, 22:52:32 ---Fy fanken va bra !!
Blir lite P Floyd här oxo, fast en annan sida av dom,Akke plocket är ju skitskönt..
Många tolkningar kan man göra av texten,bra så..
--- Slut citat ---
Oj, verkligen kul att du tycker så!
Harmonierna kanske har lite PF i sig....?
Här plockar jag med plektrum för att få ett lite klarare ljud. Byggde låten utifrån detta.
Men är fortfarande osäker på om arret är det bästa/rätta. Kanske enbart akustiska
gitarrer hade räckt, men risken är då att plocket hade blivit för dominerande och enformigt.
Ett arr i stil med "Time fades away" hade säkert också funkat....
Tack för kommentar och uppmuntran! :)
/Asti
aROCKER:
Skitsnyggt...bra text.
Kanske nåt rytmiskt ägg eller nåt ytterligare instrument skulle ha fått kunna stött in efter ett tag.
bjurte:
Tycker inte att du ska skala av det till bara akustisk gitarr.
Nu må jag vara ute på hal is!
Men jag hör låånga utdragna och mörka Drone toner med metalisk klang typ Horn eller någon slags Blås i dom nedre regionerna..
är skitdålig på vad dom heter 'Valthorn/Tuba/Bastrumpet' :lol: Nämen långa utdragna bleckblås här och där.
isf stråket !! Ähh Nu är jag ute och cycklar kanske.. :D
Mina hjärnspöken hör så mycket kostigt.. B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida