Forum > Demolåtar

Asti - Sjukhussängar och dropp

<< < (4/8) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Asti skrivet 25.09.2012, 12:33:31 ---tigersoul - Ja, det finns ju en mängd olika sätt att tolka en låt, men man vill ju gärna hitta
               det "optimala", dvs det som fångar text och stämning på bästa sätt....
               Det varierar ju iofs med tycke och smak, men det är väl en fördel om man kan
               hitta en tolkning som tilltalar så många som möjligt och inte bara mig själv.
MaxB - Unthanks är nytt för mig! Det måste jag kolla upp! Det är väl bra om man hittar
          "sin" egen stil, kan sätta sin personliga prägel på en låt. Samtidigt är det för mig
          spännande att försöka hitta nya uttrycksformer och inte fastna i gamla hjulspår.
          Men det är lättare sagt än gjort!  :)

Tack för era funderingar!
/Asti

--- Slut citat ---

Sant sant, kan vara en djungel ibland att hitta rätt ;)

Girly:
Läste den poetiska texten först och undrade för mig själv hur det här skulle komma att låta  :unsure:... men det låter ju hur bra som helst :D. Älskar harmonierna i den lilla refrängen. Vilket underbart gitarrlir... mjukt men samtidigt krispigt klart. Me like  :D

Asti:

--- Citat från: tigersoul skrivet 25.09.2012, 13:29:16 ---
--- Citat från: Asti skrivet 25.09.2012, 12:33:31 ---tigersoul - Ja, det finns ju en mängd olika sätt att tolka en låt, men man vill ju gärna hitta
               det "optimala", dvs det som fångar text och stämning på bästa sätt....
               Det varierar ju iofs med tycke och smak, men det är väl en fördel om man kan
               hitta en tolkning som tilltalar så många som möjligt och inte bara mig själv.
MaxB - Unthanks är nytt för mig! Det måste jag kolla upp! Det är väl bra om man hittar
          "sin" egen stil, kan sätta sin personliga prägel på en låt. Samtidigt är det för mig
          spännande att försöka hitta nya uttrycksformer och inte fastna i gamla hjulspår.
          Men det är lättare sagt än gjort!  :)

Tack för era funderingar!
/Asti

--- Slut citat ---

Sant sant, kan vara en djungel ibland att hitta rätt ;)

--- Slut citat ---
Oftast känns det när man hittat rätt angreppssätt, men i det här fallet är jag osäker....

Asti:

--- Citat från: Girly skrivet 25.09.2012, 14:38:18 ---Läste den poetiska texten först och undrade för mig själv hur det här skulle komma att låta  :unsure:... men det låter ju hur bra som helst :D. Älskar harmonierna i den lilla refrängen. Vilket underbart gitarrlir... mjukt men samtidigt krispigt klart. Me like  :D

--- Slut citat ---
Var själv väldigt osäker på hur jag skulle lägga upp det här, men jättekul att du tycker det blev lyckat!
Har förstått på Nicklas att han tycker jag håller ut på tonerna för länge. Han vill ha snabbare sång med mer utrymme för musiken.
Jag har väl antagligen inte förstått innebörden i texten riktigt.... :rolleyes:
Avsnittet som innehåller titeln ser jag som ett stick/break, men det är fler än du som tolkar det som refräng.....
Det bryter ju av rätt mycket mot det övriga, men det kan väl en refräng också göra antar jag....?
Här spelar jag för ovanlighetens skull det genomgående akustiska gitarrplocket med plektrum (utom i "titelavsnittet"),
vilket antagligen gör det "krispigare" än när jag fingerplockar.
Tack för synpunkter och värmande ord!
/Asti

Dividend:
Jag gillar harmonierna och rytmiken. Ett slags rytmik du inte använder så ofta (tror jag?)
Det behövs inte trummor pga detta. Och det gillar jag :D

Lyriken är fin. Och jättefin tolkning av din sons text. Dina röstresurser är exceptionella för vissa typer av låtar/lyrik och jag menar det.

Kände ju t ex på mig att vår visa inte skulle kunnas tillräckligt bra av nån annan än dig :D

Jo Wiehe då, men verkar så politisk ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion