Kontrollrummet

Asti - Sjukhussängar och dropp

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fick en text av min äldste son Nicklas, som han undrade om jag ville sätta musik till.
Tacksam för kommentarer om framför allt arret. Passar musiken till texten?
Men tar givetvis gärna också emot tips på andra förbättringar....  :)

Titel: Sjukhussängar och dropp
Artist: Asti
Text: Nicklas Estberg
Musik: Asti
Längd: 3:32
År: 2012

sjukhussängar och dropp

glöm allt jag sa
kommer du ihåg
vi kunde sitta på trappan
säg aldrig att det är försent
en trappa upp
när du kom förbi
spelade vi spel
och gav varann någonting

om det finns något kvar
behöver jag höra det nu

vi pratade om
att dra härifrån
det är nåt speciellt
med mänskorna här
minsta viskning
kan dröja kvar
och ibland om natten
kan du höra allt du
en gång sagt

om det finns något kvar
behöver jag höra det nu

sjukhussängar och dropp
den här gången
så många år kvar
låt dem börja nu
« Senast ändrad: 23.09.2012, 17:28:06 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Väldigt fin text. Inte helt lätt att tyda. Finns spännande motsättningar, t.ex glöm allt jag sa - kommer du ihåg. Fast kan betyda nåt annat: Glöm allt jag sa( allt dumt osv) och sen en vilja till gemensamma minnen, till försoning - kommer du ihåg...
Ska inte analysera för mycket. Klassiskt Asti-musik om nu kan säga så. Låter fint. Lyssnar i lurar, kan inte bedöma så mycket mer.
Det tog tid till refrängen. Tänkte vad händer nu, sen börjar det om igen. Vet inte. Kan man tänka sig refr efter 1: a vers inkl mellanpartiet, funkar det textmässigt? Låten behöver inte vara så lång.


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Alltid intressant att tonsätta en text man inte skrivit själv. Texten är lite "mystik" o tvetydig, det känns lite svävande o svårt att tolka, o jag skulle kanske vilja ha in lite av den känslan i arr'et, jag tror jag tänker någonting lite våtare o mer atmosfäriskt? Klurigt, ska lyssna igen lite senare på riktiga högtalare o fundera lite ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Läser texten utan att höra å musiken.
Inte helt enkel att förstå men den har det där något som gör den intressant
Gillar
om det finns något kvar
behöver jag höra det nu

och
"det är nåt speciellt
med mänskorna här
minsta viskning
kan dröja kvar"
Det senare uppfattar jag som hur det kan vara att bo i ett litet samhälle
fin känsla och bra formulerat.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
och nu har jag lyssnat

Jovisst passar melodi och känslan till texten.
Jag tänker mycket på CSN - Wooden ships när jag hör detta. och det kan väl inte vara fel!
Gitarren låter väldigt klar och fin. Bra spelat!

Ev skulle du kunna variera (med annat ljud, andra instrument, annan röst) när det börjar om.

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Texten är väl mer poesi än sångtext.
Men du förvaltar den väl.  Biten där du sjunger 'sjukhussängar o dropp...'
gillar jag speciellt.
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Texten är väl mer poesi än sångtext.
Men du förvaltar den väl.  Biten där du sjunger 'sjukhussängar o dropp...'
gillar jag speciellt.

Kan funka som både och många gånger tycker jag, lite beroende på hur det presenteras o det kan ju bli ganska smalt ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tokai - Jag ser nog stycket som innehåller titeln mer som ett stick och "om det finns något kvar...." som refräng.
          Låten är ju inte så lång, men det vore nog inte dumt om texten hade innehållit en "vers" till, så det inte
          blev så mycket upprepning......Man kunde ju lagt stycket "Sjukhussängar..." även efter första "om det finns....",
          och inte "börjat om" efter "Sjukhussängar....", men då hade låten bara blivit ca 2 minuter..... Kändes lite kort.....
          Nicklas blir säkert glad över att du gillar texten!  :)
tigersoul - Ja, man kan ju bara ge uttryck för i musiken hur man tolkar texten själv. Det kanske inte var så Nicklas tänkte....
               Kanske hade det kunnat tolkas bättre i t.ex ett Clemens-ljudlandskap med svävande klanger och mycket rymd....?
cykeln - Har fastnat för ungefär samma textrader själv! Skönt att du tycker musiken passar! Nejdå, CSN är aldrig fel!
            Jag lånade pengar av dom när jag studerade. :) Det är ju ett lite annorlunda arr i stycket "Sjukhussängar..." med cellon
            och mer nedtonat, men det kunde säkert varieras lite bättre....
mixuz - Ja, kan nog hålla med om att det är lite poesi över texten.

Tack allihop för intressanta synpunkter!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Halloy
det låter Asti  :) (bra)
lite fundersam över lite frasseringar om man inte kunde gjort på ett annat sätt

men då kanske det inte hade låtit Asti.

gott lir och sång

Mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det låter Asti och det låter gott om mixen!
Allt gott!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ola - Nicklas (textförfattaren) tyckte att sången var för utdragen och polerad.
        Han ville ha den snabbare - det är kanske lite åt det hållet du också menar....?
        Själv kände jag att texten var lite osymmetrisk mot vad jag är van vid, så att
        jag var tvungen att betona ord på lite konstiga ställen ibland....eller är det
        detta du avser med fraseringar...? Roligt att du gillar lir och sång!  :)
MaxB - Var lite fundersam över om mixen lät grötig, men det kanske den inte gör då...
          Var också osäker på arret. Nu har jag 6 spår med akustisk gitarr och både elpiano
          och vanligt piano. Kanske skulle jag behållt det enkelt utan pianon och kanske
          också utan elbas och även skippat någon gitarr...? Eller som nu plus trummor?

Tack för era kommentarer!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Asti:

Det är en möjlighet, men som jag brukar tänka varje låt har ett evigt antal tolkningar o varianter och ingen är väl egentligen mer rätt.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Asti:
Det är en möjlighet, men som jag brukar tänka varje låt har ett evigt antal tolkningar o varianter och ingen är väl egentligen mer rätt.

Sånt här upptäcker man på vägen - visst kan det göras annorlunda och bra men inte nödvändigtvis bättre. Tänker bl.a. på gruppen 'The Unthanks' (där jag älskar Beckie Unthanks beslöjade röst). Deras arr är ibland såna att vi på kontrollrummet skulle tipsat dem om att göra en hel del annorlunda. Men efter att ha lyssnat in sig på de arr de skapat så köper jag arren. Är glad att ingen annan format om dem.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Asti:
Det är en möjlighet, men som jag brukar tänka varje låt har ett evigt antal tolkningar o varianter och ingen är väl egentligen mer rätt.

Sånt här upptäcker man på vägen - visst kan det göras annorlunda och bra men inte nödvändigtvis bättre. Tänker bl.a. på gruppen 'The Unthanks' (där jag älskar Beckie Unthanks beslöjade röst). Deras arr är ibland såna att vi på kontrollrummet skulle tipsat dem om att göra en hel del annorlunda. Men efter att ha lyssnat in sig på de arr de skapat så köper jag arren. Är glad att ingen annan format om dem.

Det är väl här någonstans som hela magin ligger i det vi gör, vi är alla konstnärer o medan man kan peka på allt möjligt tekniskt som oftast bör vara si eller så är det ändå aldrig någon självklarhet hur något ska presenteras.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
tigersoul - Ja, det finns ju en mängd olika sätt att tolka en låt, men man vill ju gärna hitta
               det "optimala", dvs det som fångar text och stämning på bästa sätt....
               Det varierar ju iofs med tycke och smak, men det är väl en fördel om man kan
               hitta en tolkning som tilltalar så många som möjligt och inte bara mig själv.
MaxB - Unthanks är nytt för mig! Det måste jag kolla upp! Det är väl bra om man hittar
          "sin" egen stil, kan sätta sin personliga prägel på en låt. Samtidigt är det för mig
          spännande att försöka hitta nya uttrycksformer och inte fastna i gamla hjulspår.
          Men det är lättare sagt än gjort!  :)

Tack för era funderingar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
tigersoul - Ja, det finns ju en mängd olika sätt att tolka en låt, men man vill ju gärna hitta
               det "optimala", dvs det som fångar text och stämning på bästa sätt....
               Det varierar ju iofs med tycke och smak, men det är väl en fördel om man kan
               hitta en tolkning som tilltalar så många som möjligt och inte bara mig själv.
MaxB - Unthanks är nytt för mig! Det måste jag kolla upp! Det är väl bra om man hittar
          "sin" egen stil, kan sätta sin personliga prägel på en låt. Samtidigt är det för mig
          spännande att försöka hitta nya uttrycksformer och inte fastna i gamla hjulspår.
          Men det är lättare sagt än gjort!  :)

Tack för era funderingar!
/Asti

Sant sant, kan vara en djungel ibland att hitta rätt ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Girly

Läste den poetiska texten först och undrade för mig själv hur det här skulle komma att låta  :unsure:... men det låter ju hur bra som helst :D. Älskar harmonierna i den lilla refrängen. Vilket underbart gitarrlir... mjukt men samtidigt krispigt klart. Me like  :D
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
tigersoul - Ja, det finns ju en mängd olika sätt att tolka en låt, men man vill ju gärna hitta
               det "optimala", dvs det som fångar text och stämning på bästa sätt....
               Det varierar ju iofs med tycke och smak, men det är väl en fördel om man kan
               hitta en tolkning som tilltalar så många som möjligt och inte bara mig själv.
MaxB - Unthanks är nytt för mig! Det måste jag kolla upp! Det är väl bra om man hittar
          "sin" egen stil, kan sätta sin personliga prägel på en låt. Samtidigt är det för mig
          spännande att försöka hitta nya uttrycksformer och inte fastna i gamla hjulspår.
          Men det är lättare sagt än gjort!  :)

Tack för era funderingar!
/Asti

Sant sant, kan vara en djungel ibland att hitta rätt ;)
Oftast känns det när man hittat rätt angreppssätt, men i det här fallet är jag osäker....
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Läste den poetiska texten först och undrade för mig själv hur det här skulle komma att låta  :unsure:... men det låter ju hur bra som helst :D. Älskar harmonierna i den lilla refrängen. Vilket underbart gitarrlir... mjukt men samtidigt krispigt klart. Me like  :D
Var själv väldigt osäker på hur jag skulle lägga upp det här, men jättekul att du tycker det blev lyckat!
Har förstått på Nicklas att han tycker jag håller ut på tonerna för länge. Han vill ha snabbare sång med mer utrymme för musiken.
Jag har väl antagligen inte förstått innebörden i texten riktigt.... :rolleyes:
Avsnittet som innehåller titeln ser jag som ett stick/break, men det är fler än du som tolkar det som refräng.....
Det bryter ju av rätt mycket mot det övriga, men det kan väl en refräng också göra antar jag....?
Här spelar jag för ovanlighetens skull det genomgående akustiska gitarrplocket med plektrum (utom i "titelavsnittet"),
vilket antagligen gör det "krispigare" än när jag fingerplockar.
Tack för synpunkter och värmande ord!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillar harmonierna och rytmiken. Ett slags rytmik du inte använder så ofta (tror jag?)
Det behövs inte trummor pga detta. Och det gillar jag :D

Lyriken är fin. Och jättefin tolkning av din sons text. Dina röstresurser är exceptionella för vissa typer av låtar/lyrik och jag menar det.

Kände ju t ex på mig att vår visa inte skulle kunnas tillräckligt bra av nån annan än dig :D

Jo Wiehe då, men verkar så politisk ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fy fanken va bra !!
Blir lite P Floyd här oxo, fast en annan sida av dom,Akke plocket är ju skitskönt..
Många tolkningar kan man göra av texten,bra så..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag gillar harmonierna och rytmiken. Ett slags rytmik du inte använder så ofta (tror jag?)
Det behövs inte trummor pga detta. Och det gillar jag :D
Lyriken är fin. Och jättefin tolkning av din sons text. Dina röstresurser är exceptionella för vissa typer av låtar/lyrik och jag menar det.
Kände ju t ex på mig att vår visa inte skulle kunnas tillräckligt bra av nån annan än dig :D
Jo Wiehe då, men verkar så politisk ;)
Det blir en rätt tydlig rytm av gitarrplock och bas, så jag tycker inte heller att trummor är nödvändigt,
även om jag har övervägt det.
Jag tycker också om texten. Kul att du gillar min tolkning, men du har alldeles för höga tankar om mina röstresurser,
som har ett begränsat omfång och saknar kraft. Men jag känner ju naturligtvis lite speciellt för min sons text....
Jag gillar "vår" visa och Cykelns text, så jag hoppas vi ska få till den på ett bra sätt!
Wiehe gör bara eget material har han sagt, men hur var det nu med Dylan-plattan....? Han kanske har gjort originalen...  :rolleyes:
Tack för tyck och värmande ord!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fy fanken va bra !!
Blir lite P Floyd här oxo, fast en annan sida av dom,Akke plocket är ju skitskönt..
Många tolkningar kan man göra av texten,bra så..
Oj, verkligen kul att du tycker så!
Harmonierna kanske har lite PF i sig....?
Här plockar jag med plektrum för att få ett lite klarare ljud. Byggde låten utifrån detta.
Men är fortfarande osäker på om arret är det bästa/rätta. Kanske enbart akustiska
gitarrer hade räckt, men risken är då att plocket hade blivit för dominerande och enformigt.
Ett arr i stil med "Time fades away" hade säkert också funkat....
Tack för kommentar och uppmuntran!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Skitsnyggt...bra text.
Kanske nåt rytmiskt ägg eller nåt ytterligare instrument skulle ha fått kunna stött in efter ett tag.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tycker inte att du ska skala av det till bara akustisk gitarr.
Nu må jag vara ute på hal is!
Men jag hör låånga utdragna och mörka Drone toner med metalisk klang typ Horn eller någon slags Blås i dom nedre regionerna..
är skitdålig på vad dom heter 'Valthorn/Tuba/Bastrumpet'  :lol: Nämen långa utdragna bleckblås här och där.
isf stråket !! Ähh Nu är jag ute och cycklar kanske.. :D
 Mina hjärnspöken hör så mycket kostigt.. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Jo lite åt det hållet.
annars, en annan grej, jag skulle vilja ha dubbelt instrumentalt efter. om det finns något kvar
behöver jag höra det nu. skulle göra susen och tid till eftertanke i låten

mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
aROCKER - Tack! Har faktiskt haft funderingar på någon enkel percussion...
               Har tyvärr ingen bra sådan plugg.
bjurte - Du menar alltså blås i st f cellon i stycket som innehåller titeln?
           Sak samma här, har inga bra blåspluggar tyvärr. Annars är idén nog inte så dum....
Ola - Åt vilket håll då?  :) Håller med dig, men grundinspelningen blev sådan och
        det är så mycket att spela in på nytt i så fall! Kan iofs testa att kopiera......

Tack för era synpunkter och tips!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Skön lyrik där som du förvaltar riktigt bra! Håll den fortsatt enkel är min röst :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jättebra, ditt arr passar texten som jag tolkar den, och jag tycker det är intressant och varierande låten igenom. Mycket snygga gitarrer i en fint luftig mix som kryddas av ADT. Mums. Smakfullt stråk på sticket, bryter av på ett sätt så att kören egentligen inte behövs.

Jag tycker det här är radioklart som det är, skulle inte vilja ändra något. Tyckte mig höra något enstaka knasterljud på sången i min hörlurslyssning, men är osäker. Inget som egentligen hörs.
DON'T PANIC


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
HasseFX - Ja, det blir nog ingen direkt förändring av arret.
Rattlesnake - Du kan nog ha rätt i att kören kan vara överflödig...
                   Ska kolla ev knasterljud!
Roligt att ni tycker arret funkar till texten!
Tack för era synpunkter!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Gillar låten - saknar nåt - kanske kongas?

Borttagen  eftersom Asti inte var ute efter kongas
« Senast ändrad: 03.10.2012, 14:04:56 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Gillar låten - saknar nåt - kanske kongas?

[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/AstiKongas.mp3[/mp3]

Jag är tacksam för förslaget, men om det ska vara något rytminstrument alls
tror jag mer på något mer diskret "scratchande" ljud, som t.ex vispar eller ägg......(sockerkaka?  :))
Som sagt, uppskattar ditt bidrag, men congas/bongos känns för mig inte riktigt rätt.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Du skriver fantastiskt bra texter! Låter bra om det mesta, så inga klagomål  :D. Tycker den känns färdig, saknar inget! /C


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Du skriver fantastiskt bra texter! Låter bra om det mesta, så inga klagomål  :D. Tycker den känns färdig, saknar inget! /C
Tyvärr har jag ju inte skrivit denna texten! Det är min son Nicklas som gjort det!  :)
Men roligt att du tycker det låter bra och känns färdigt!
Tack för din kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Du skriver fantastiskt bra texter! Låter bra om det mesta, så inga klagomål  :D. Tycker den känns färdig, saknar inget! /C
Tyvärr har jag ju inte skrivit denna texten! Det är min son Nicklas som gjort det!  :)
Men roligt att du tycker det låter bra och känns färdigt!
Tack för din kommentar!
/Asti

Ja..skulle just ändra men du hann före,  grymt kul med en son som för traditionen vidare, å lika bra som pappa!  :)