Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Du o Jag Ska - en typisk "Woggie/ska"

<< < (2/9) > >>

equality:
Oj vilket skönt tryck! Gitarrsolot upp! Refrängen kan förebådas av ett trumfill: ding-ding-dam-dam-dong på pukorna. Inspirerat och skoningslöst. Bra!

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 18.09.2012, 22:20:03 ---Soundet är helrätt. Riktigt snyggt. Trummorna är särskilt bra.
Håller med Tokai om svänget i refrängen. Eller rättare sagt frånvaron av sväng, då du bygger upp någonting snyggt i verserna och så raseras det med det glättiga kompet i refrängen.
Texten var för "naiv" och skriven på näsan för min smak.
Rolig effekt på gitarren (?) Nyfiken på vad det är. Kjaerhus?
Igen. Bra sound. Levande.

--- Slut citat ---

Refrängen... Får erkänna att jag har behållit snabblagd bas som jag spelade in initialt. Den är enformig men driven, då den enbart slår grundtonen på ackorden. Men den bör väl spela ska-inspirerade räkor eller som jag tänker det i huvudet men inte testat - att göra vandringar av toner.
På gitarrljud och leadsång använder jag nästan jämt en äldre version av gratispluggen: http://www.voxengo.com/product/stereotouch/
Kan det vara den du tänker på? Finns en inställning som heter "Pretty wide" som ibland känns rätt. Annars är det POD2-bönan på golvet och äggläge på Rustocastern.

Texten är naiv och det är den ofta då jag skriver text.
Den är nog för löjlig för att spela på HA:s fester.  :unsure:
Eller så blir texten kultförklarad av dem, av samma anledning...  :wub:

Levande - tack!

--- Citat från: equality skrivet 18.09.2012, 23:21:22 ---Oj vilket skönt tryck! Gitarrsolot upp! Refrängen kan förebådas av ett trumfill: ding-ding-dam-dam-dong på pukorna. Inspirerat och skoningslöst. Bra!

--- Slut citat ---

Ja, gitarrsolo ska upp och flera fills ska jag väl hitta på trummorna - tack för tips!
Inspirerat och skoningslöst B)
Noterat!

jonnerstone:
Verserna är grymt coola tycker jag. Fast jag inte är ett fan av reggea, ska, rocksteady, mfl så gillar ja verkligen dessa verser. Så skön atmosfär. Får faktiskt lite A & F vibbar av nån anledning. Så en hybrid synth/akustisk version hade varit riktigt fett. Tyvärr så håller jag med dom andra ang refrängen. En refräng ska ju lyfta en låt ytterligare men här blir det tvärtom. Låten faller. Refrängen är glad och glättig både vad gäller ackord, melodi och rytmik, som ett Gyllene Tider på klassresa på Liseberg, och kontrasterar konstigt mot versen som är tung och lite härligt mörk. Jag tycker det som du kallar mellanspel räcker gott som refräng om du kör den två gånger varje gång istället för en(1) som nu. Jag hade skrotat refrängen helt eller sålt den till närmaste dansband och lagt in ett stick efter det goa solot istället för att bryta av. Fan, jag blir arg när refrängen kommer in  :lol: som förstör en sån bra vers och ett bra solo.

Ha de gött!

Micke

Rattlesnake:
Låter snyggt om spelet, kompetent hela vägen. Cool bas.

Är inte heller någon riktig fan av refrängen, den fick inte låten att lyfta. Soundet är helrätt, tycker jag också, mixen helt OK men mastringen är inte riktigt hemma. Borde vara fetare botten, mjukare diskant och jag tycker faktiskt för en gång skull att en låt är för snällt komprimerad/limiterad. Men s-ljuden på sången blir inte roliga om man komprimerar, det måste fixas först.

bjurte:
Fn.. va ni snöat in på DEG-VEG då... :D
Håller med dom senaste skribenterna,versen är riktigt skön,sen kommer Refrängen och då faller den lite istället för att lyfta...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion