Forum > Demolåtar
ADM & Cykelns lyrik - Blås vind, blås hav...
Asti:
Skönt intro med blåset (fagott?). Härligt och fantasifullt mellanspel!
Marre sjunger med inlevelse till den fina texten.
Mixen känns balanserad, men som andra påpekat kanske sången skulle eq:as en aning i de lägre frekvenserna.
/Asti
Marruschkka:
Per, nu lyssnar jag i mina vanliga högtalare, samt i lurar. Låter otroligt murrigt här, du måste skära bort en del i undre registret, kände inte igen mej själv ens :D :o
Glöm inte att lägga delay/reverb på stämman oxå så blir det bra.
Det fixar du strax!
/Marre
Light Head:
Dramatiskt är bara förnamnet! :wub:
Jag är säkert inte ensam om att känna så, men dina kompositioner brukar gå rätt in i själen och när Marr ytterligare lägger till ännu mer djup och karraktär.. Den delen är fruktansvärt bra!!
Oj, nu lurade jag in mig själv i ett hörn.. Alltså, det mesta är bra, några små melodisnuttar blir lite "utanpå", lite som att det var en av musikerna som inte fick vara med, men bara för att retas så kastade han/hon sig in lite här och där. Tänker framför allt på partiet 60-70 (enligt räknaren i pluggen).
Kanske att jag saknar lite frasering på pianot, det är väldigt lågmält och fint vilket passar utmärkt, men känslan i stycket får mig att vilja ha lite mer känsla i form av hårdare anslag i bland,, det finns ju en tydligt svepande karraktär i allt annat.
Over and out,, peace and love,, and no kiddi'n,, long live the amused
Dividend:
Vi har gått tillbaka i utvecklingshistoriken av denna visa, pga mina mediokra förmågor att mixa sång. Den här låter RIKTIGT BRA tycker Maria och även jag.
Nu ska den bara beskäras i basen, annars fullgott. Gör det så snart jag hittat den cpr som motsvarar mp3an. Här hör man i alla fall vad potentialen är, det gjorde man inte med den förra som så många svarat på.
Lyssna gärna, eller vänta tills den är färdig :D Whatever, hav kul i helgen!
Dividend:
En ny visa i ADM-projektet.
ADM är ju Asti & Annica, Dividend och Marruschkka. :)
Jag kom på en riktigt bra vis/folk-melodi som jag överlät till cyklisten Stefan och den skönsjungande MAria att tolka!
Ett väldigt bra resultat har det blivit! :) Höjd tonart till Marres favvokey: E-moll! :)
(Mellanspel med piano/fiol solo återstår för mig att skriva :blink:)
Här första "finalB"-mixen. :)
Åsikter om allt är välkomna! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida