Forum > Demolåtar
ADM & Cykelns lyrik - Blås vind, blås hav...
bjurte:
Melodin är kalas,och sången känsligt och bra framförd.
Men i dessa Maximerade/Komprimerade musiktider uppfattar jag hela mixen som jättelågt och lite otydligt.
Var tvungen att skruva upp rejält för att höra låten..
Nu lyssnar jag ju i mina lurar och fast dom är av hög klass (AKG K702) så har svårt att få en 'bra' ljudbild med lurarna
pga. mitt hörselhandikapp (fungerar bättre med riktiga högtalare)
Ska lyssna på riktigt i morgon,återkommer.. :)
Dividend:
Tack för påpekande Bjurte. Höjde 2-3dB i detta nu och lade upp ny version. Om det var volymen du menade på mastern?
Jobbigt med hörselhandikapp, men tur att högtalare funkar bättre :)
Återkommer gärna med tankar om otydligheten i mixen :)
Ha det!
Per
bjurte:
Manana,Senor,Manana !! :rolleyes:
Rattlesnake:
Tycker det låter bra om mixen. Instrumenten balanserar bra, pianot ligger på behörigt avstånd. Sången är lite bastung, jag skulle nog ha skurit bort allt under 150 Hz.
Ska väl säga några ord om de nya påläggen också. Jag har ett slags handikapp i det att jag nästan alltid gillar första versionen bättre av en bra låt jag hör, den liksom får en egen plats i hjärtat. Så även nu. Jag gillade att den var instrumental, att själv läsa en handling i melodin.
Men jag tycker också om de nya insatserna. Höjdpunkterna är stämmorna som refrängmarkör och pizzicatot. Partiet 66-73 s är läckert, men kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker det passar till låten. Slutet känns fortfarande lite abrupt. Sista långa cellotonen blir lite som ett "midihäng".
bjurte:
Sådär då!!
Nyvaken och friska öron!
Fortfarande väldigt låg,jämför tex. med Astis sjukhussäng:s låt som oxo är ganska finstämd.
Själva grundmixen (utan sång) låter skitbra men kaske att jag sakna lite lyster.
Sången ligger ganska bra i mixen och låter 'I musiken på rätt sätt'
Däremot håller jag med Skallerormen att sången är lite bullrig/burkig.
Den skulle behövas EQ:as om lite,skär en del bas och lägg på en nypa på toppen..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida