Kontrollrummet

equality - Höstbossa

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Höstmollig bossa här. Gick ganska snabbt att få denna halvfärdig för att vara jag. Kanske behövs det en vers till och i sticket, som blev lite konstigt blev det lite tvek i spelet. Tveka dock inte för att säga er rättframma mening.

« Senast ändrad: 17.09.2012, 10:08:21 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Basen var bara för rörig. Snabbfix.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fin melodi, snyggt gitarrspel, smakfullt piano.
Mycket behagligt och härligt melankoliskt...  B) det här gillar jag.

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Underbart lugnt och skönt spel! Nästa fråga är naturligtvis om tonarten är den rätta för en rökig saxofon som väntar i tamburen...  :wub:

ROFFE!!!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Funkar!

Går lätt att göra en visbossa (bossvisa? :unsure:) av det här, fram med pennan och sjung lite :)

Låter riktigt bra om denna halvfärdiga demo!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Mycket fint.
Tror en tjejröst skulle passa bra till det här.
Kanske att pianot är en aning för dovt och skulle gärna kunna låta en aning "öpnare"/ljusare.
www.alatarmusic.com


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
En raspig / spröd tjejröst på detta som sjunger släpiga sköna toner, lite "regnet slår på fönstret" känslan, o det blir perfekt ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snyggt! Skicka till Lisa Ekdahl..skulle nog funka ypperligt. Riktigt behaglig att lyssna på!  :)


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
funkar bra här också :). Jätteskön att lyssna på. Pianot och gitarren kompletterar varandra fint.
lovande
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Girly

Låt att mysa till i höstrusket  :)
Lite sång så blir det helt kanon!
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mysig höstbossa och bra gitarrspel - ja piano och bas likaså. Men jag tyckte det var rätt så skönt när Latinon med maracken höll tyst ett tag där vid 79 kanske ligger lite högt och statiskt på nåt sätt på det övriga? Nu väntar vi på sång va?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Slutet haltar lite men underbart gitarrspel, känns som att du tvekar lite mellan piano och gitarr. Ackorden du tar vill jag också lära mig...
Känns brasilianskt, men får lite koppling till min mexikanska låt. Skulle kunna vara en epilog, en stillsam version där ex. en kvinna berättar hur hennes man blivit oskyldigt mördad av drogmaffian. Eller hur hennes son försökt fly över gränsen till USA och blivit dödad.
Så känner jag det.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
En får tacke för alla svar. Kul!

Roffe: Din sax hägrar ju där nånstans i höstdiset. Vore häftigt. Får utveckla denna ytterligare till en fullängdare med sång och om du har möjlighet..?
MaxB:
Sax som sagt. Kul att den föll dig på läppen. E-moll mestadels.
Dividend: Hade lite textstrofer i  huvudet när denna kom till som vid de flesta låtar. Skall försöka ta mig samman och skriva ihop nåt. Kul att den funkar bara så här också.
Alatar: Kul att den gillas så här. Konstigt att pianot låter instängt då det är Alicia Keys. Jag har nedsatt diskanthörsel och kanske inte hör detta. Kan försöka mickla med eq lyft i diskanten.
tigersoul: Astrud Gilberto hade varit kul att höra på denna, på portugisiska(!) Regnet-mot-fönstret-känslan, jo det var väl åt det hållet jag tänkte.
Clemens: Lite åt Vem Vet-läge på denna med L E vore inte fel.
stajo: Long time no see... Kul att du ville hoppa in och kommentera denna Staffan! Ordna till en fortsättning... vore nåt. Hoppas få höra av din fina musik snart igen!
Girly: Kul att den funkar hos dig också. Sång som sagt!
Eddi: Trumspelet eller brist på detta är ju stupstocken för det mesta i mina produktioner. Skall jobba mer med det.
Tokai: Latinamerikanskt kan ju vara så mycket och här var det brassestuket jag var ute efter men det fallerar nog på slutet då det blev ganska straight. Skall fixa till haltandet där i ritardandot. Brukar försöka lita på stundens ingivelse och inte tänka efter så mycket när det gäller harmisar men det kanske blev lite effektsökeri i sticket där ackorden blev många, ingen aning om vad de heter men normal stämning på guran. Bilderna du målar upp är ju tyvärr sanna och skulle kunna passa till musiken. Skall lyssna på din nya version av Mexikolåten nu.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Härligt gitarrspel och skönt sväng,Sååång så klart.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nice! Gillar harmonierna och den avspända stämningen - knallar genast iväg till baren! ;-))
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
nice feel.....går säkert att dra en vända till men tycker det är skönt feel i gitarrspelet....b-temat blir lite suddigare i konturerna men visst....allt ok....

/ karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skönt gitarrspel och fint kompletterande piano!
Ja, det är inget fel på resten heller!  :)
Härliga harmonier. En lite beslöjad kvinnoröst skulle passa fint här!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
bjurte: Thnx man! Jo, en brasilianskas laidbacksång på portugisiska vore nåt!
Jocke: Skall genast öppna baren.  :D Det är ju lördag. Tack!
karl: B-temat blev en räcka ackord som jag är lite osäker på om de hör ihop ens i Brasseland.  :unsure: Tack för att du tog dig tid att lyssna och för comments.
Asti: Tänkte fråga Asti Gilberto (f'låt, kunde inte låta bli). Kul att du gillade harrmisarrna och tack för tyck.

Konstigt det där med sång. Vet inte hur det är er, men nästan alltid när jag försöker mig på nåt nytt finns där några fraser till sång och sångmelodi med i bilden men under resans gång blir det en helt annan instrumentalmelodi och textfraserna hamnar bakom  horisonten.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jajemen detta gillas!
Du har ett väldigt fint ljud på dina produktioner - precis lagom reverb - skulle vilja ha något åt detta håll själv.
Fin vilsam höstlåt med exellent spel som vanligt.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Så organiskt och fint ljud, aldrig något att klaga på där. Upplever basen något för frisläppt, vill ha den på grundtonen lite oftare.

Skulle kunna tänka mig låten lite längre, med ett instrument som kommer in mot slutet och förstärker temat. Visst skulle det vara trevligt med röster, men då blir det väl en annan låt, med ett annat uttryck. Jag gillar denna som den är - återhållsam.

DON'T PANIC