Kontrollrummet

Tokai - Mexiko

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Handlar om resa som aldrig blev - i fantasin.
Detta är en första mix, finns säkert mycket att ändra på, men låten känns ändå rätt så färdig.
Uppskattar kritik, allt från snäll till brutal

Den mexikanska orkestern består av:
Trummor, Maracas, Tamburin
Blås: Trumpet, Alt Sax
Bas
Två elguror, Två akustiska gitarrer
Ukulele (samplad)
Mandolin (utan sedvanligt drill) (samplad)
Harmonium ( också samplad)
Kanske har jag glömt nåt

Låten är 3.35 min lång.

Text:
Mexiko
1
Resan går till ett aztekernas land - till Mexiko
Tacos, tequila och gyllene sand - i Mexiko

Jag har en flygbiljett - till Mexiko
Snart uppe i det blå - till mexiko
Jag reser snart till Mexiko
2
Grillade  insekter och annat smått - i Mexiko
Kan det verkligen smaka gott? - i Mexiko

Jag har en flygbiljett - till Mexiko
Snart uppe i det blå - till mexiko
Jag reser snart till Mexiko
3
Hetta, smog och andningsbesvär - i Mexiko
Säger dom som varit där - i Mexiko

Jag har en flygbiljett - till Mexiko
Snart uppe i det blå - till mexiko
Ska jag ta planet till Mexiko?
4
Såg på tv härom kvällen
Ett reportage om knarkkartellen
Huvudlösa män på en rad
Fruktansvärda blodbad

Jag har en flygbiljett - till Mexiko
Snart uppe i det blå - till mexiko
Törs jag ta planet till Mexiko?


version 3, mixat och mastrat:

« Senast ändrad: 21.09.2012, 21:15:48 by Tokai »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det här låter skönt. Drar igång i 110 km/h direkt! Jag gillar stompet och tycker det känns som ett stort band med många musiker som samspelar. Bra gung från alla och jag kan inte tänka mig att det är ett enmansband som spelat in ett instrument i taget. Du har fått till en rolig låt här.

Beklagar men jag kommer inte på nånting där det skulle finnas en förbättringspotential.
« Senast ändrad: 15.09.2012, 21:01:15 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tänker av någon anledning på Owe Thörnqvist när jag hör detta.  Lite grumligt med någon nedgång på barytonsax(?) vid "jag har en flygbiljett". Händer mycket oefterhärmligt, harmonimässigt i låten som är medryckande och go'. Det lugna instrumentalpartiet från 01:55 kunde fått gå lite längre med elguresolo  a la Southside Johnny, som en kontrast till det livligt, stökiga i övrigt. Men skön låt, verkligen! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Kören låter lite ansträng o långt bak stundtals, annars var det en rolig skön sak det här som man blir munter av! ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Häftig låt, bra drag och dynamik. Barytonsaxen låter bra men kommer in på "fel ställe", (kören och sången samtidigt gör att man inte kan urkilja den ordenligt). "Fel ställe" kanske är lite dumt uttryckt, kanske går det att ändra nivåer eller så ?
För övrigt gillar jag stilen, lite Thörnqvistskt (hur blev det där nu, men du hajar...)

Rolig text, kan du inte skriva in texten, alltid roligt att läsa när man lyssnar.

Mvh Roffe H  :)
« Senast ändrad: 17.09.2012, 00:06:13 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön låt med bra sväng! Snygga trummor och blås.
Tycker att den "nedåtgående" barytonsaxen/elgitarren kunde panoreras ut en aning för
att inte störa sången så mycket. Nu blir det lite "grötigt" och otydligt i mitten.
Om det är två spår så panorera gärna ut dom åt varsitt håll.
Elbasen känns lite diffus....kanske räcker att höja den ett snäpp!
Tycker också du ska lägga ut texten, som är träffande.
Kören kanske också skulle bli lite tydligare om den inte låg i mitten och konkurrerade med leadsången....?
Du gör alltid originella och genomarbetade låtar, vilket är spännande!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Viva la Mehico, OLÉ
Man blir glad av att lyssna på detta fast texten ibland e lite blodig. Allt sitter där det skall, kunde tänka mig att bandet lirar på ett torg och kunde behöva lite echo på slutrakan. Lite mer pondus på sången, du låter lite blyg nu eller kanske det är meningen så.
Många instrument att ratta och jag ger dig fyra rattar av fem! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En rolig dänga a la Tokai, med skönt sväng. Låter kanon men i mina lurar är sången ställvis ganska vass. Kan bero på mina lurar men så låter det i alla fall. 

Ha det!
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det svänger. Snuddar på dansbandsvibbar innan sången (som är långt ifrån dansband) kommer in, men det hyfsar sig rejält. Mycket underhållande och känns som arret har tagit ett tag att få allt att klaffa (?).. Du brukar ju ge sånt lite tid. Kan ju vara en casio-preset också, men det vore synd. För det låter bra om orkestern! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
MaxB
Förmodlingen snabbaste låt jag gjort, 180 bpm, fast halveras på några ställen. Roligt att du hör det som en fungerande orkester, det var tanken. Tack för lyssning.

equality
Owe, visst. Inte vad jag tänkt, men säger inte emot. Kunde jag bara skriva lika fyndiga  texter så...  Vet inte om det märks, men har lånat lite harmisar från L Bernsteins America (West side story)
Håller med om att brötar rätt mycket på refrängen. Det är en distad gura som spelar ett slags kontrapunkt till basen. Sen spelar en annan gitarr en stämma till dessa, blir kanske too much. Ska se över. Roligt att du gillar. Tack för lyssning.

tigersoul
Det var lite tanken att den sk  kören (den är enstämmig) ska ligga långt ifrån, lite som en fotbollskör. Stod två meter från mikrofonen. Fint att man kan muntra upp. Tack för lyssning.

Roffe H
Kul att du gillar! Som sagt, ingen baryton utan en distad gura. Ska fixa till det där stället.
Texten kommer upp. Tack för lyssning.

Asti
Orden originell och spännande tackar jag för!
Eftersom det är en distgit som spelar basträngar vill jag ha den i mono, men det måste rensas upp lite. Kanske panorera andra instrument, t.ex kompelguran ukelelen, mandolinen lite extra där på det stället. Får se. Texten kommer, glömde bara lägga ut den.
Basen är lite odistinkt, ja. Ska försöka ge den lite mer karaktär.
Ang kören så är den faktiskt hårt panorerad vänster-höger, men också ihopslagen i mitten + att huvudsången också sjunger med, som ju också är i mitten. Sammanlagt kan det bli kanske för mycket just i mittfåran. Ska kolla upp. Tack för lyssning.

mahan
 Ja, det händer ruggiga grejer därborta. Visst ville ja få det att låta rätt så mycket live men inte på en scen utan mer i studio. Tycker det känns lite fel att ha pondus eller kanske självförtroende i sången i den här låten som handlar en något naiv, tvekande person, men som sakta får en ny syn på verkligheten (eller nåt ditåt).  Muchas gracias!

Gurano
Roligt att det svänger, som också andra tycker. Det var nog det mest primära med den här låten. Och det verkar ju ha gått bra.
Ska kolla upp sången också i lurar. Men jag vet att du har känsliga öron (+ lurar) kan höra det minsta lilla knäpp. Sången spelades in lite längre bort från miken och jag eq. som jag brukar göra (av ren rutin) när jag ligger närmre miken, kanske därför...? Tack för lyssning.

Dividend
Si, har hållit på med fanstyget sen i vintras innan jag fick lite ordning på arret.
" casio-preset" är det blåset du åsyftar? Well, man tager vad man haver. Tycker det låter rätt ok även om jag inte fick det rätt darret/vibratot på trumpeten.
Vill ju att du ska bli underhållen och det blev ju du! Tack för lyssning.

Har fixat lite:
Framför allt första halvan av refrängen, rensat lite
Tydligare bas
Bättre stereo i kören
Mindre "vass" sång
+ lite smågrejor. Kanske blev det bättre eller sämre? Känns som att sången är för hög?


« Senast ändrad: 17.09.2012, 23:26:02 by Tokai »


Utloggad Girly

Kul, glad och lekfull låt... bitvis brutal text...  :ph34r:
Mexiko får vara för min del... stannar hellre här hemma och lyssnar på den här låten  :)
Lena
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tycker du har fångat den Mexikanska andan i spelet och gör riktigt snygga driddilutter insucket lite här och var. Texten var rolig smatidigt lite oroande - bör man ta treo med sig?
Väl fångat väl sångat :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Girly
Ledsen om du tyckte den var brutal - men så är det.
Dock avråder jag dig inte att åka till mexiko, är nog lika säkert där som i Afghanistan.
Skojar bara, är bara min fantasi som skenar iväg - men en gnutta oro finns väl där ändå.
Men bra ändå att du stannar hemma och lyssnar på min låt istället.
Jag hade en sista vers där jag inte skulle åka dit utan stanna hemma och skriva färdigt låten (i sångmelodin alltså), men tyckte det var bättre att hålla det öppet.
Tack för lyssning.

Eddi
"driddilutter" - blåset väl? Tackar för det.
Du har tolkat texten rätt. Tänkte själv hur texten går från dur (optimistisk) till moll (pessimistisk) samtidigt som ackorden går tvärtom från moll till dur i samma ackord (G)(i refrängen)
Treo - nej eller ja beroende på tequilan. Tack för lyssning.





Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Hm, ja, inte låter det som att du har gjort den här i uppdrag från Mexicanska turistbyrån!  :D

Gillar melodin och de oväntade mollackorden i "omkvädet". Kul och fantasifullt spelat/programmerat.

Den det låter välputsat om allt, inget som sticker ut i mixen.

Låter omastrad, lite torr och saknar briljans på något sätt. Ska kolla igen i med fräscha öron, återkommer om jag tycker annorlunda.  :)
DON'T PANIC


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Slås av hur dansant denna är. Lite som gamla Aston Reimers Rivaler. Tycker grumlet vid "flygbiljett" är borta nu. Saknar också liksom Rattlet lite lyster och brasset kunde få trycka på lite mer. Sången aningen stark. Men det är nära perfektion annars.

Testade med ett par mastringspluggar. Självklart raderar jag om du vill.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Va bra att du skrev ner texten. Såg att det finns en "lite otäck" del i vers 4 (där också musiken ändrar karaktär) först upplevde jag låten som enbart "glad" lite Thörnqvistsk (stilen är fortfarande det kanske) men texten gjorde att, i alla fall jag, uppfattade låten på ett annat sätt. Gillar trumpetorkestern...den nya versionen är bättre.

mvh Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
rattle
"Kul och fantisifullt spelat" är förstås ord jag uppskattar!
Att inget sticker ut - är det bra eller dåligt? I mix kanske bra men som arr dåligt?
Detta är bara en mix + limiter för få upp volymen lite. Har alltså inte alls gjort någon efterarbetning eller mastrat. Ville kolla först med er om mix, nivåinställningar, spel, sång och sådant. Och har fått värdefulla tips. Nästa låt ska bli lite medeltida. Söker instrument för vevlira, traversflöjt, skalmeja och tabor (en slags trumma) Inget du har i ditt bibliotek?
Tack för lyssning.

equality
Jag drog ner på diskant på sången + likadant på reverbet - kan vara det som också gör att det inte låter så lystert? Men som jag sa till Rattle, slutfinish är inte gjord.
Ja, det är tydligare nu i första halvan av refr. Men känner att det blev lite tomt där, men å andra sidan gillar jag när de borttagna instrumenten kommer tillbaka och fyller på i andra halvan av refr.
Ang blåset så har jag faktiskt höjt det i refrängen, men hör nu att det borde vara ett snäpp högre även i sticket. Lyssnade på mastering, och det låter bra, mer diskant, har ladda ner för att ha som mall. Vad är det för pluggar? Behåll den gärna i min tråd. Tycker också sången är något hög. Tack för återlyssning

Roffe H
Började med musiken, tyckte den lät mexikanskt, skrev text. Första versen är som hämtat ur en turistbroschyr och kunde ha fortsatt så, men ville in nåt med substans. Tvivlen hopar sig: konstig mat, dålig luft - och så drogmaffian. Ja, så blev det. Naturligtvis en skrivbordsprodukt, har aldrig varit i Mexiko bara läst om vissa problem, så egentligen vet jag ingenting. Tack för återlyssning!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
rattle
"Kul och fantisifullt spelat" är förstås ord jag uppskattar!
Att inget sticker ut - är det bra eller dåligt? I mix kanske bra men som arr dåligt?
Detta är bara en mix + limiter för få upp volymen lite. Har alltså inte alls gjort någon efterarbetning eller mastrat. Ville kolla först med er om mix, nivåinställningar, spel, sång och sådant. Och har fått värdefulla tips. Nästa låt ska bli lite medeltida. Söker instrument för vevlira, traversflöjt, skalmeja och tabor (en slags trumma) Inget du har i ditt bibliotek?
Tack för lyssning.

[
Menar förstås att mixen är bra gjord, välbalanserad. I en "gatuorkester ska väl inget instrument direkt sticka ut heller, ljudmässigt.

Nä, jag har inga medeltida instrument. Har letat utan att hitta. Finns kanske några "omoderna bibliotek", dvs sådana utan legatofunktion, olika anslagsstyrkor och annat som kan gjuta liv i döda samplingar.
DON'T PANIC


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Underfundigt och finurligt,som vanligt när det gäller dina allster!
Oklanderligt spelat,fast sången skulle må bra av lite mer 'Pondus' och framför allt Lyster..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Synd rattle men jag kanske kan hitta nåt liknande i mitt ljudbibliotek för utomeuropeiska instrument - många från tidig historia.

bjurte
Tack ska du ha! Pondus ja. Som jag skrev till mahan... Men är oftast för lat vad gäller sångpålägg. En eller två tagningar, that´s it. Problemet är ju då att man är så upptagen med att sjunga rätt, och när man tycker man gjort det så är det sas ok. Men den viktigaste biten fattas ju nämligen inlevelse. Ett problem jag alltid khaft. Har för bråttom. Trots att jag vet om det och säger till mig själv: ägna nu sången minst en vecka. Närå. Tack för lyssning

Har nu lagt upp en ny mix och "mastrat". Sk mastering är ett helvete, Mer bas? mer diskant?, mindre hit mer dit - äh fy fan jag blir trött på det och kan inte bedöma nåt om man inte sitter med superlyssning. Lyssnar mycket i lurar om det låter rent och jämför i hifi, då låter det för tunt, försöker kompensera med lite mer fyllighet, osv... i oändlighet.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vad jag känner igen det du säger, både med mixeriet i lurar där man inte har koll och nästa lyssning i högtalare inte alls låter som man vill - och att man är för bekväm eller inte tar sig tid att sätta sången och körerna till 100%.
I min nyaste avrundade jag inatt med att kopiera ett körspår till andra sidan och klippa lite så att det ändå inte låter som exakt samma sång. Orkade inte fortsätta att göra det ordentligt kl 1 på natten. Nu kanske men nu är jag trött eftersom jag var uppe natten innan och har arbetat idag.

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Vad jag känner igen det du säger, både med mixeriet i lurar där man inte har koll och nästa lyssning i högtalare inte alls låter som man vill - och att man är för bekväm eller inte tar sig tid att sätta sången och körerna till 100%.
I min nyaste avrundade jag inatt med att kopiera ett körspår till andra sidan och klippa lite så att det ändå inte låter som exakt samma sång. Orkade inte fortsätta att göra det ordentligt kl 1 på natten. Nu kanske men nu är jag trött eftersom jag var uppe natten innan och har arbetat idag.



[tog bort det förra tramset. Skriver i stället:]
 Det borde vara kul, men ibland känns det inte så, ofta som ett nödvändigt ont. Men det finns vissa ljusa stunder...
« Senast ändrad: 22.09.2012, 09:56:36 by Tokai »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jälla va gott sväng de e i den instrumentala reffen!
gillar också versmelodin - både välbekant och annorlunda.
Det är lite syntetiskt ljud över orkestern - riktigt blås och accordeon skulle gjuta ännu mer liv och dynamik
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hej cykeln! kul att det svänger. Huvudsaken med detta alster.
Accordion finns det inte utan ett harmonium (som jag faktiskt tycker låter bäst trots samplad)
Blåset drog jag upp lite pga efterfrågan, nackdelen blev kanske att de avslöjas som inte helt äkta.
vilka dom inte är heller. Men låter rätt ok.
Visst en levande mexikansk orkester torde väl inte vara så svår att hitta, ska gå ut i morgon här i Osby och se om jag hittar nån.
Äh, skoj bara. Tack för lyssning.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
[ Lyssnade på mastering, och det låter bra, mer diskant, har ladda ner för att ha som mall. Vad är det för pluggar? Behåll den gärna i min tråd. Tycker också sången är något hög. Tack för återlyssning


Använde VoxengoGlisseq och TL64 Tube Leveler. Vågade inte använda någon limiter då du hade styrt rejält. MEN det låter jättebra nu. Bra nivåer och väl avvägt eq. Bra jobbat!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
glad och positiv låt, fast kanske inte... Gillar dina texter de är fantasifulla och tar upp annat än brustet hjärta :).
Sitter som en smäck här
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
equality
Ska kolla upp dom pluggarna. Men använder för det mesta Manley som både eq och kompressor i mastering. Inte förstås hårdvaran, kostar massor. Kör Liquid mix som har emuleringar av de samma. Bra att det låter ok. Kan tänka mig hålla det där, kanske sänka blåset en aning för att lura nån att det inte är fake. Tack för lyssning igen!

stajo

Kul att du åter hittar hit, som du tyvärr gör alltför sällan, saknar din musik, men du kanske har nåt på gång?
Mina texter har tidigare varit på engelska, men de senaste två åren mer på svenska. Känner att det är både enklare men också svårare, vilket är en utmaning. Är inte bra än men jobbar på det. Roligt att du tycker om dom!! Tack för lyssning Staffan!


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
equality
Ska kolla upp dom pluggarna. Men använder för det mesta Manley som både eq och kompressor i mastering. Inte förstås hårdvaran, kostar massor. Kör Liquid mix som har emuleringar av de samma. Bra att det låter ok. Kan tänka mig hålla det där, kanske sänka blåset en aning för att lura nån att det inte är fake. Tack för lyssning igen!

stajo

Kul att du åter hittar hit, som du tyvärr gör alltför sällan, saknar din musik, men du kanske har nåt på gång?
Mina texter har tidigare varit på engelska, men de senaste två åren mer på svenska. Känner att det är både enklare men också svårare, vilket är en utmaning. Är inte bra än men jobbar på det. Roligt att du tycker om dom!! Tack för lyssning Staffan!

jag hänger faktiskt här men har ingen inspiration eller känner att jag tillför något för att skriva något, ibland får jag något infall och skriver ändå, typ vill säga att jag tycker ni gör bra ifrån er och jag gillar det jag hör...
Jag har några låtar på gång, ja det blir ju några år nu, som inte blivit färdiga beroende på det ena eller andra dock lovar jag att någon kommer bli färdig i höst annars bryter jag för mycket mot mitt nyårslöfte :).
/staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Finurligt och fräckt arrat Staffan.

Jag gillar det lekfulla i det här.Inte så enkelt att sy ihop detta,men du har lyckats perfekt.Jag hittar inget att klanka på utan jag bara diggar.

"Viva Mexico la la lala.." sjunger jag för mig själv då låten tagit slut,mycket bra jobbat här.

mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Från reseglädje till tvekan!  :rolleyes:
Snygg förvandling med rolig text!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Mexiko tur och retur!

Tack mike och MaxB!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Har hängt med nästan från början...blev en jättefin låt tillslut.

Tycker Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)