Kontrollrummet

Harmonica mike/Roffe/Janne - Sweet lies

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Sweet lies - arbetsnamn Jazza lazzha
Artist:Harmonica mike/Roffe/Janne
Kompositör:Hm
Text:Hm
Ev,medverkande:Jag på ez,bas,keys Roffe h på sax å Janne på gura
Genre:Lättsmält jazz med bluesfeeling kan man nog kalla det här.
Låtlängd:Alldeles perfekt
Kuriosa:Massor
Tillverkningsår:2012 sept.


Tjoho gott folk.

Som en skänk från ovan så förbarmade sig Janne(slejnard)från grannforumet och förevigade alstret med en gura.
Man undrar ju var gurorna på KR hållt hus  :)

Jag hade först tänkt panna guran mot pianot,men den var spelad mot saxen så jag panorerade sax å gura.Jag tycker det lyfte låten lite till och nu tror jag baske mig att allt sitter - men för säkerhetsskull

Gör som vanligt dvs. såga på!

EDIT: På Astis begäran så sänkte jag lite topp från guran då den var rätt vass,jag tycker det blev bättre.Tack peter.

Mike
« Senast ändrad: 22.10.2012, 11:14:30 by Harmonica mike »


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
En inspirerande och luftig bakgrund med gott om plats för mer...kan tro att det finns en och annan som vill vara med och göra nåt.

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
En inspirerande och luftig bakgrund med gott om plats för mer...kan tro att det finns en och annan som vill vara med och göra nåt.

mvh Roffe H  :)

Thanx Roffe.

Ja en sax skulle sitta fint :),och en mera rätt basgång för genren,men då måste nån annan lira den.Jag är inte så hemma i jazzeriet..Vi får se vad som händer med alstret,fritt fram att lira som sagt

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Det verkar som du kör i am, detta blir C som grundtonart tror jag. Ska om det går (ibland funkar det, när det är bluesskala )saxarna är lite knepiga när det gäller stämningen (B och Ess instrument) ...går att spela i andra tonarter ockå men lite svårare. Men jag kan ju prova, går det så går det....

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Det verkar som du kör i am, detta blir C som grundtonart tror jag. Ska om det går (ibland funkar det, när det är bluesskala )saxarna är lite knepiga när det gäller stämningen (B och Ess instrument) ...går att spela i andra tonarter ockå men lite svårare. Men jag kan ju prova, går det så går det....

mvh Roffe H  :)

Inte lätt med blåset har jag hört :P

Fränt projekt, blir spännande att se vart det leder!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hållå mike

Har skickat dig ett privat meddelande där jag undrar hur vi ska skicka filer till varandra, man kan ju inte lägga upp försök på färdiga demos...jag har fixat lite saxförslag. (jag meddelar dig även här eftersom det strulade på den privata avdelningen)

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra grund! Frestande att bidra, men behärskar nog inte den här genren tyvärr... :(
Men du måste ju själv lägga sång! Det passar dig som handsken!
Ska bli kul att följa utvecklingen.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Låter som en bra grund som bjuder in till många ideer att bygga vidare på.
Ska bli kul att höra Roffes blås på det här.

Men du behöver sång oxå!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
nice feel....;)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Roffe - svarat på mailen..Glömde tempo: 120 inspelat i 24/44100

Asti - ja jag funderade på sång först,men med nuvarande basgång så funkar det inte,en walkingbass kanske men då måste det  in fler instrument..Vi får se hur det artar sig detta,först skall jag resa till spanien och se lite sol..dåligt med den varan här i norr i sommar B)

Göran - Ja vi får se när jag kommer hem,nån typ av regelrätt basgång så blir det nog lite bättre.Sång/text,ja jag sliter mitt hår i förtvivlan till våra andra låtar - du fick väl mailet :)

Karl - Thanx man.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja då finns det en ny version i trådhuvudet med en mera "rätt" basgång i trådhuvudet..Tvekade på enkelslag alternativt dubbel -vad tycker ni,funkar detta?

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ja då finns det en ny version i trådhuvudet med en mera "rätt" basgång i trådhuvudet..Tvekade på enkelslag alternativt dubbel -vad tycker ni,funkar detta?

Mike

Nu blir mycket mer lättjobbat, jag provar med saxen  i morgon fm, som sagt. Angående basen... just nu tycker jag det fungerar bra som det är.

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lägger inte Mike sång på detta så gör jag det. (Och det skall uppfattas som ett hot.)

ska bli intressant att följa utvecklingen!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Mike!
Long time no hear, men detta svänger så in i attans fint, bra lirat åxå. Kanske aningen luddigt sound men det ska dey väl vara på en rökig jazzclub- Här kommer jag kanske att hoppa in  med nåt "småplock", ska se vad det blir. När e du tebaks från sol o värme (aningen avundsjuk här) så att man kanske kunde hälsa på?

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Bra gung. Basspelet imponerar. Trummorna borde kanske växla förut tom-tom också med nåt virvelslag.
Ser också inte heller nån annan självklar sångare än mr Blues himself.
Finns en hel del man vill plocka in, t.ex orgel en bit in, ett munsspelssolo, kanske lite smarta blås riff... en lite gitarrfigur...
Det håller. Jobba på!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då skall vi se vad som sägs :)

Per:
Ja sången,om inspirationen för sång kommer så kommer jag att sjunga - det är ju det där med texter..Nynnat lite till denna och hittade inte direkt nån vettig väg att gå..Vi får se

Johan:
Ja 2 veckor minst blir jag borta så vi får höras om det..Jo en gura som markerar rytmen kunde vara fräckt,inga solon bara - annat spännande skall in strax..120 tempo och 24/44100 Kul att du diggade denna spontanjazz efter ett långt sommar uppehåll..

Staffan/Tokai:
Thanx man för tycket om basliret,du var ju med här då jag tog mina första trevande toner på detta nya instrument för några år sedan,så din kommentar glädjer mig mycket.
Jag körde en jazzloop från ez:ets midi biblotek(vispar) och lirade lite fills på keys.Misstänker att baskagge liret ligger på nån av golvpukorna,bra iakttagelse skall kolla det.Lite att göra,cymbalerna å krascharna borde vara med lite mer,vi får se när jag återvänder från varmare breddgrader.Jag testade lite munspel hammond och flöjten,jorå det går att lira lite av varje helt klart.Jag lyssnar just nu på en asskön sax som skall in strax i låten så fort jag har filen,missa inte det :)

#######################


Stort tack för kommentarerna boys.Mer kommer så hang in there mates  :)

Mike


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jaha gott folk,då får jag presentera Roffe H på sax i denna spontandänga.

Jag tycker det blev kalas.Blir det sång på denna eller nåt annat så mutar sänker jag saxliret på de sträckorna.Som det är nu så funkar låten fint som instrumentalare tycker jag.
Mixa lite går det väl alltid att göra så jag är tacksam för tips..

Saxversion i trådhuvudet

Några felspel på basen,men det får jag fixa då jag kommer hem igen

Lägger in en saxlös version här nedan om Johan eller nån annan vill prova nåt..Överraska mig så jag får nåt att bita i då jag kommer hem..Nu skall jag snart dricka konjak i Valencia  :D

Mike
« Senast ändrad: 08.10.2012, 12:30:00 by Harmonica mike »


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Vad bra det blev, mike. Mycket roligt.  :D

Trummorna gör något konstigt vid 63 och låter lite skumt på några ställen till (läggar av liksom) men du är väl inte riktigt färdig med dem kan jag förstå, det har ju gått fort detta. Men i övrigt låter det jättehäftigt ...ska bli spännande och se om låten kan locka fler att medverka...

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter jättebra om saxen!

Passar verkligen in. Om du ska sjunga (vilket du borde), så låna lite av fraserna från Roffes sax. Finns flera som är sångbara och riktigt bra lir av Rolf f ö.

Sjunger du inte så funkar det bra med saxen som lead också :) Testa ett pianosolo som bryter av kanske? Munspel?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Låter jättebra om saxen!

Passar verkligen in. Om du ska sjunga (vilket du borde), så låna lite av fraserna från Roffes sax. Finns flera som är sångbara och riktigt bra lir av Rolf f ö.

Sjunger du inte så funkar det bra med saxen som lead också :) Testa ett pianosolo som bryter av kanske? Munspel?

Dividend: Härligt med positiv feedback, och tusan så roligt med colab

Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har inte läst andras eller era kommentarer men kommer med följande:

Vid 50 eller 66 ska det väl in sång som bryter av det sköna introt med saxen.
Där behöver saxen vila (tappade liksom fart och det är naturligt att sången kommer där).

Tycker allt låter tajt (utom trötta sökande saxofontoner en stund efter 66 sekunder).
Låter great om den här mixen. Förbaskat sköna trummor, piano och bas också!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Härligt det låter om de här shuffle-tongångarna :P..jag fick lite "Moondance"-vibbar  a´  la van Morrison i början..men sen kom avvikelserna..och vilken skön sax här!

Snygg bas runt 90 sek. Mike, väldigt snyggt!

Skulle väl platsa bra med lite pianodrillar här? :D

Sen naturligtvis sång!

Ha det så skönt i Valencia, och Roffe: du har en sån känsla i ditt saxofonspel, gillar det skarpt.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra ljudbild med saxen men jag tycker den låter lite för sorglig skulle vilja höra lite mer av nya Roffe som gör det glatt. Fast jag förstår att det kan vara svårt med tonerna som inte rimmar riktigt. Den andra versionen då med Satcho wow kul få ihop allt detta på nåt sätt med ytterligare pålägg från nån (Wernis kanske) så blir det ju riktigt kul detta.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jättekul med respons.  B)  colab är väldigt trevligt...

MaxB: Vad jag fattade var inte tanken att det skulle vara sax hela låten när jag skickade filen till mike, han har antagligen mer på gång efter Valencia, om jag förstod det hela rätt (ev. sång, gura med mahan och mycket, mycket mer, hoppas jag)  :wacko:

Marre: Vad härligt att du gillar känslan, inte riktigt min tonart men jag tycker det blev rätt skapligt i alla fall... roligt att du gillar :D

Eddi: Men jag är ju en (sorglig)..... "tvivelaktig figur, duger ej mycket till. Bakom ett hörn står döden på lur. Han tar dig när han vill" (Cornelis som bekant).
"Skämt och skidor" vi vet ju inte riktigt vart detta tar vägen, ev. skulle mike förlänga låten med gitarr, sång och kanske mer sax. Han funderar säkert nere i Spanien...så vi får se vad som händer... och sådant är ju alltid roligt och framför allt spännande... :D

mvh Roffe H  :)

Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Vad bra det blev, mike. Mycket roligt.  :D

Trummorna gör något konstigt vid 63 och låter lite skumt på några ställen till (läggar av liksom) men du är väl inte riktigt färdig med dem kan jag förstå, det har ju gått fort detta. Men i övrigt låter det jättehäftigt ...ska bli spännande och se om låten kan locka fler att medverka...

mvh Roffe H  :)

Tjena
Arlanda nu..Jo jag hörde trumstrulet.Rester av delar där cajunen låg,fixar det å bas strulet då jag kommer hem..Bra och kul collabsångare,spännande att se om nån fler hakar på - sång skulle ju vara fett :)..

Tack alla för kommentarerna,jag styr upp det sista om nåra veckor

Mike


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Jazz är egentligen inte "my cup of tea." Men det här låter bra.
Men om jag får önska, så tycker jag att du gör trummorna mer "laid back". De är lite för starka i mitt tycke.
Och har förresten inte märkt av några felspelningar i basen :-)
www.alatarmusic.com


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Gott! Lyssnade även innan saxen och diggade svängen, harmonierna.... Saxen (måste snacka in mig hos Roffe!) lyfte fint. Önskar ju förstås din pipa med en helt annan melodi ett saxsolo som kör ungefär som nu. Fint bassolo. Trummorna kanske tar lite väl mycket plats som påpekats.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Gott! Lyssnade även innan saxen och diggade svängen, harmonierna.... Saxen (måste snacka in mig hos Roffe!) lyfte fint. Önskar ju förstås din pipa med en helt annan melodi ett saxsolo som kör ungefär som nu. Fint bassolo. Trummorna kanske tar lite väl mycket plats som påpekats.

Det går nog bra  efter så fagert tal...kul att du gillar.
mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oj,vad glad jag blir när jag läser vad som skrivits..tack alla  :wub:

Härligt med semester på varmare breddgrader,men nu är jag tillbaka och satsade mina sista euro på ett stick,sång och ett namnbyte i låten.Mixade lite och gjorde ett tappert försök med masteringen,men det sket sig som vanligt  :D
Känner nån sig manad att mastra så kör jag över en wave med clean master.


Tog till mig av era fina tips och frågan är då,har jag den nu?


Mike


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ujj ujj vilket härligt sväng !!
Jyrre basspel..
Hatten av,bravo Pöjkar!!  ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Vilken höjdarlåt det blev Mike. Kanonsväng, skön sång, passar fint till saxen. Sången bryter av den mjukare saxtonen med lite bluesig röst. Tycker jag blev snyggt. Marre skrev nåt om "Moondance-vibbar", visst ...  B)  läckert med ett "break" vid 140, fin dynamik.

Välkommen tillbaks till höstrusket, mvh Roffe H  :)
« Senast ändrad: 04.10.2012, 14:07:58 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Woohoo !!!!  :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
Riktigt bra, detta gillar jag...
Ni utgör en spännande konstellation som fungerar..
Bland det bästa jag hört hittills på forumet...
Suveränt - denna skall in i min mp3-spelare !!!!

mvh


(Jävlar vad bra denna låten är alltså !!!)
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
pxm: Vad roligt att du gillar konstellationen. Härligt sväng och bra sång, fantastiskt att få vara med på detta.

 Roffe H  :D
« Senast ändrad: 04.10.2012, 22:23:25 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nya kommentarer,nice boys.

El bjurto:
Det glädjer oss att du diggade detta.Basen var det svåraste på den här,inte att lira utan att hitta ett lir som passade.
Lite statiskt på verserna,lite mer lekfullhet hade suttit där tycker jag.Får jag ett infall så testar jag lite jammaramma och klipper in det - huga :D

Roffe:
Tack,du har stor del i denna.Temat du lirar sitter som en smäck.Det fick bära låten sedan kryddade jag med lite sång,lät lite av saxeriet ligga under sången och jag tycker också att det blev helfräckt.Sticket var en ide jag fick först med lite quota lir,men jag skippade det och ylade lite text istället. Något vass sång på vissa ställen hör jag i denna lyssning,men det är nog bara en masterings fråga..Riktigt kul collab,och än en gång stort tack för att du ville vara med.

EDIT:Glömde skriva att jag lyssnade på "Moondance".Bra sväng i den men inga uppenbara plankningar.Däremot var det flöjt med och jag lirar det så man kanske skulle dra en räka nånstans..Fick däremot en aha upplevelse på basliret.Basisternas vägar är outgrundliga :) vi får se om jag får inspiration för att göra nåt åt det.Fräckt hade varit om nån jazzbasist hade hakat på,misstänker ett megalyft för låten då..Men vi får hålla tillgodo med nuvarande så länge,och det funkar fint.

pxm:
Oj,det var fina ord - jag är mållös..Men väldigt glad  :)
Digga på du bara..så här kan det gå,en bluesman möter en jazzkille - voila´ :wub:


#########################

Jätte tack för kommentarerna boys.Nu blir det kul att åka ut till stugan över helgen,trots regntunga skyar.Vädret var bättre i Spanien  :D

Mike
« Senast ändrad: 05.10.2012, 12:49:49 by Harmonica mike »


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mike, tack själv det var mycket givande och roligt att det blev så bra. Sången du gjorde blev kanoners. Prova och finsnickra lite, det kan det vara värt. Jag menade inte att det var nån plankning, (det fattade du också) bara att att det svängde på ett liknande sätt,   B) man kom att tänka på den liksom.

Åk ut på landet och njut... mvh Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)