Satt o spelade lite på pianot mitt i kvällens sena timmar o hittade en liten sorglig truddelött som omedelbart berättade en historia för mig om en kärleksaffär som trots alla önskvärda komponenter inte kunde leda till mer på grund av att den ena partens rädsla för att lämna sin man. Jag skrev ihop 2 verser på 5 röda och kände direkt att det här, så klart, ska sjungas av en tjej. Jag smattrade ihop en oerhört obearbetad grov slask med ännu slaskigare vocals än vanligt för att illustrera den grova tanken med arr'et. (jag borde skämmas över dess kvalitet

)
Någon kvinnlig vokalist på KR som lockas kanske? Man vet aldrig, det var en kul grej bara o tänkte att vaf-n jag kan ju lägga ut den! Ej färdigskriven men det är nog en snabb sak om någon är sugen på att gala lite.
Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/tigersoul-in-my-heart-15
Text:
There's a room
In my heart
A hidden spot for you
There is a time
And a place
For our love to grow
In peace
But for now
I keep you In my heart
I tell the truth
No more lies
You have swept my heart away
But there's a part
Of my mind
Where a wall of fear stands guard
I have tried
But I am not that strong (sjunger något annat i låten, som jag tror blev bättre skratt)
Don't you cry
We'll be fine
Our love won't die away
Close your eyes
Dream away
That's the place where I will stay
Before long
I'll come right back to you
Mellanspel / Solo etc (relativt långt med ett litet crescendo av något slag som sen tonar ner till ett avskalat arr igen)
O så den sorgliga knorren:
Time went by
Wonder why
I broke my heart with you
Has my name
Still a place
In your heart deep down inside
Did I lie
Or do you feel the same?
Jag vill ha det lite osäkert... vad menar hon med "broke my heart", ångrade hon sig? Och vart är hon nu? är hon fri? söker hon honom med dessa rader kanske, eller är hon fortfarande kvar och ifrågasätter hela affären? Kanske vet hon inte? :P tadam tadam :p
EDIT: uppdaterad med full text o en rad andra små godsaker. Se nedan för mer info.
« Senast ändrad: 12.09.2012, 17:20:51 by tigersoul »
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se