Kontrollrummet

mahan - BE ON THE TRAIN

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Ute e det +2 grader och i min badbalja ute på gräsmattan e det +37 grader... så frågan är... vart ska jag gå? :rolleyes:
Under tiden som baljan värmdes upp så kom det en låtidé som ju genast skulle testas. Tyck o tryck, eller bara lyssna.

LÅTNAMN: BE ON THE TRAIN
ARTIST/GRUPP: Mahan One Man Band
GENRE: Pop/Rock
LÅTLÄNGD: 3:45
KOMPOSITÖR: Mahan
TEXT: Mahan
PRODUCENT: Mahan
EV. MEDVERKANDE: No Body
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

TO BE OR NOT TO BE ON THE TRAIN:

[mp3=200,20,0,left]http://k006.kiwi6.com/hotlink/x5eq5fn51c/be_on_the_train.mp3[/mp3]

... THAT IS THE QUESTION...

h.  johan
« Senast ändrad: 10.09.2012, 04:20:34 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hallå mahan

Härligt drag...får Kinksvibbar vid ca strax innan 80 och en bit frammåt, kommer även att tänka på ZZ-top.  B) sköna stämmor och fina gitarrer, skulle kunna tänka mig lite mer sologitarr för att "lätta upp" arret.
mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Inloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Sköna gitarrer... men, som nån sa, skjut basisten.... eller dämpa honom årminståne. Nu tycker jag att han är lite väl "all over the place".
Men som sagt gitarrerna, i synnerhet dendär pick-gitarren, den är läcker ^_^

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
"Fick en låt idé medan vattnet värmdes" alltså... hur förbaskat snabbt slänger du ihop saker egentligen som låter nästan klara för övrigt :P

Fladdrig basist kan jag kanske hålla med om, men jag störde mig nog inte så mkt som övriga. I övrigt: bra, jag vet inte riktigt vad jag ska pipa om. Du har en förmåga att ha ett väldigt integrerat "färdigt" sound på något sätt som känns svårt att komma med den där långa listan på förslag. Du får ta det som en komplimang ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hallå mahan
Härligt drag...får Kinksvibbar vid ca strax innan 80 och en bit frammåt, kommer även att tänka på ZZ-top.  B) sköna stämmor och fina gitarrer, skulle kunna tänka mig lite mer sologitarr för att "lätta upp" arret.
mvh Roffe H  :)
Tjou Roffe!
Tack för gillandet och det där med lite solo har du riktigt rätt med, det är ju min svaga sida men ska göra ett kör så får vi se. Annars finns det säkert skickliga gitarrister här som ställer upp vid behov tror jag


Sköna gitarrer... men, som nån sa, skjut basisten.... eller dämpa honom årminståne. Nu tycker jag att han är lite väl "all over the place".
Men som sagt gitarrerna, i synnerhet dendär pick-gitarren, den är läcker ^_^
Space
Kan berätta att jag dränkte basisten i baljan så nu ska den där yberalles basen dras på nytt! :D


"Fick en låt idé medan vattnet värmdes" alltså... hur förbaskat snabbt slänger du ihop saker egentligen som låter nästan klara för övrigt :P
Fladdrig basist kan jag kanske hålla med om, men jag störde mig nog inte så mkt som övriga. I övrigt: bra, jag vet inte riktigt vad jag ska pipa om. Du har en förmåga att ha ett väldigt integrerat "färdigt" sound på något sätt som känns svårt att komma med den där långa listan på förslag. Du får ta det som en komplimang ;)
Tjou Tigern!
För det mesta så tar låtsnickeriet inta så lång tid, jag jobbar ihop ett komp och sen försöker jag passa in lite sång till kompet så jag jobbar kanske lite "bakfram" men det spelar väl inte så stor roll bara slutprodukten känns bra. Och "det färdiga soundet" kanske beror på att jag använder mig av samma pluggar i alla låtar. Men stort tack för komplimangen!


TACK ALLIHOPPA FÖR LYSSNING O COMMENTZ! :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jag tycker inte gitarrspelet verkar vara så  mycket din "svaga sida", bara att du kunde bjussa på ett något litet längre solo.

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Bakofram eller framobak spelar ju ingen roll bara det blir bra i slutänden, skönt du har ett snabbt workflow. Det saknar jag ibland då man kan sitta o treva med "skitsaker". Samma pluggar är ju bra, när de låter bra, finns ingen orsak att vara en pluggh--a bara för att man kan ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Snyggt lirat & ylat.. Bra drag.. Vad låten beträffar så fastnade jag inte direkt, men det kanske kommer om jag får lyssna lite till..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att du är så produktiv nu, Mahan. Det är ett bra drag i låten och bra instrument och sång vilket är ditt signum. Låten i sig är dock inte spännande i mina öron men det överlever du!  :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jag tycker inte gitarrspelet verkar vara så  mycket din "svaga sida", bara att du kunde bjussa på ett något litet längre solo.
mvh Roffe H  :)

Tjou Roffe!
Alla strängar brast och styrkaren brann upp så nu finns det bara ett plektrum kvar... jamen näe, det lyckades jag ju tappa bort här, detta är väl en godtagen förklaring till uteblivna solon, eller  :P
Ska väl göra ett kör, om inte nån annan anmäler sig

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Snyggt lirat & ylat.. Bra drag.. Vad låten beträffar så fastnade jag inte direkt, men det kanske kommer om jag får lyssna lite till..

Takkar Hogge, du har nu endast 273589238 lyssningar kvar så ta vara på dom! :D
Kul att du lyssnar o kommenterar, ska försöka följa i samma spår.

h.   jmohan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Kul att du är så produktiv nu, Mahan. Det är ett bra drag i låten och bra instrument och sång vilket är ditt signum. Låten i sig är dock inte spännande i mina öron men det överlever du!  :D

Tjou Maxen
Jo serru, detta hör till kategorin "barntillåtet" så det får väl inta vara så spännande! :rolleyes:
Sku ju kunna sätta in lite text alá Jetaimee eller vad den stönlåten hette på förra årtusendet, då kunde ju låten få helt ny karaktär... tror jag
Tack för lyssningen o comments

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bra lirat Johan och bra mixat.

Låten,ja inte direkt mina hem t(r)akter..men gott sväng och bra inlevelse i sången.37 grader i badbaljan låter härligt..Nästan som i Spanien då :)

Rocka på!

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här har jag lyssnat på flera gånger nu och visst sätter den sig. Bra ljud rakt över och bra mix. Fantastiskt att du roddar ihop den på ett par timmar samtidigt som jag är med på hur det gått till. Och jorå den blir bara bättre ju mer man lyssnar. Det finns ju inte plats för solo heller fullt ös hela tiden. Inga nits härifrån :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tycker känna igen lite av Owner of a Lonely Heart, fast inte så sofistikerat.
Vet inte om jag gillar det här nötande, det är liksom på hela tiden.
Den gamle tyske filosofen Friedrich Hegel kom på det här med dialektik, motsatsförhållanden som till slut bildar en enhet, som i sin tur skapar nya motsättningar...
Alltså ska det vara ös, så måste det till dess motsats, annars har inte ös någon betydelse
Slut på lektionen.
Ni kan gå hem nu
Men stanna kvar Mahan...


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Bra lirat Johan och bra mixat.
Låten,ja inte direkt mina hem t(r)akter..men gott sväng och bra inlevelse i sången.37 grader i badbaljan låter härligt..Nästan som i Spanien då :)
Rocka på!
Mike

Takkar Mike!
Får hoppas att det är lika varmt i Espanja, hör av dig när ni e tebaka!

Den här har jag lyssnat på flera gånger nu och visst sätter den sig. Bra ljud rakt över och bra mix. Fantastiskt att du roddar ihop den på ett par timmar samtidigt som jag är med på hur det gått till. Och jorå den blir bara bättre ju mer man lyssnar. Det finns ju inte plats för solo heller fullt ös hela tiden. Inga nits härifrån :D
Tjou Eddi, ibland tar det en evighet att tråckla ihop en låt men sen när allt sitter som det ska så går det undan! Kul att det gillas, TACK!
(ska dra igång sommarvisan ännu i kväll)

Tycker känna igen lite av Owner of a Lonely Heart, fast inte så sofistikerat.
Vet inte om jag gillar det här nötande, det är liksom på hela tiden.
Den gamle tyske filosofen Friedrich Hegel kom på det här med dialektik, motsatsförhållanden som till slut bildar en enhet, som i sin tur skapar nya motsättningar...
Alltså ska det vara ös, så måste det till dess motsats, annars har inte ös någon betydelse
Slut på lektionen.
Ni kan gå hem nu
Men stanna kvar Mahan...
Tjou Tokai!
Det var en mycket bra lektion, och det stämmer nog det som du och herr Hegel säger, motsättningar behövs men ibland när det går undan i musiksvarven så glömms det lätt bort hur man ska svarva ihop hit-greijer.
TAck för lyssning o bra respond!

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............