Kontrollrummet

Roffe H - Sommaridyll

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Roffe!
Har inte tidigare kommenterat dina alster men märker genast att här e de goda greijer på gång. Lite smått petande med mixen kunde behövas och här några synpunkter:

- tycker att den gode guran i versen borde få mera utrymme, kanske lite stereochorus o lite mer reverb
- trumsoundet e snyggt (live eller plugg?) men kanske aningen hårt volymmässigt i refrängen
- ja va tusan ska jag sen såga på... stänger av sågen o lyssnar på nytt! :)

Bra jobbat, gillas!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tjou Roffe!
Har inte tidigare kommenterat dina alster men märker genast att här e de goda greijer på gång. Lite smått petande med mixen kunde behövas och här några synpunkter:

- tycker att den gode guran i versen borde få mera utrymme, kanske lite stereochorus o lite mer reverb
- trumsoundet e snyggt (live eller plugg?) men kanske aningen hårt volymmässigt i refrängen
- ja va tusan ska jag sen såga på... stänger av sågen o lyssnar på nytt! :)

Bra jobbat, gillas!

h.  johan

Roligt att du gillar  :)

Ska se vad jag kan göra åt de förslag jag fick och sedan lyssna ...trumsoundet BIB real tracks (finns en hel del trumset att välja på) så det är ingenting jag gör(spelar)själv, men helt ok för mig som icketrummis och glad amatör.

mvh Roffe H  :D
« Senast ändrad: 10.09.2012, 23:08:59 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Pugh Rogerfeldt? Det var länge sen jag lyssnade på den killen, men visst påminner det väl om en låt som han skulle kunna ha lirat, eller??
Nu är ju inte jag, som Du kanske vet, någon mixkille, men jag tycker den här produktionen låter kanonsnygg i mina lurar.. Kanonsnygg sång, och bra sång. Musiken är väl inte den som jag kör i min bilstereo. Men en skön låt är det ju trots allt..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Pugh Rogerfeldt? Det var länge sen jag lyssnade på den killen, men visst påminner det väl om en låt som han skulle kunna ha lirat, eller??
Nu är ju inte jag, som Du kanske vet, någon mixkille, men jag tycker den här produktionen låter kanonsnygg i mina lurar.. Kanonsnygg sång, och bra sång. Musiken är väl inte den som jag kör i min bilstereo. Men en skön låt är det ju trots allt..

Tack för att du gillar hogge  :) jag vet ju att du gillar lite "tuffare attityd", så låten finns nu mer på färdiga demon, kanske ännu lite vassare.
Jämförelsen med Pugh är smickrande enligt mitt sätt att se på saken, tack för kommentar.

mvh Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena

Ja det här skulle gå hem hos våran producent på Norrbottensradion.Han matar folket med dylik musik dagarna i ända.

Inget fel på detta utan det låter helt rätt för genren.Inte min genre dock,men du skall ju inte skriva låtar för mig :)

Bra jobbat här Roffe,jag slänger upp fyra hattar för prodd/sång å lir.

Ge gärna lite info i trådhuvudet om vem som lirat/sjungit etc..Det är kul läsning medans man lyssnar på låtarna..Kolla i min Jazza lazzha tråd hur man kan presentera alstren...Ahhh,såg att det var halvfärdiga det här så spara infon tills du lägger den på färdiga - sorry.

Men jag tycker att det är dags för färdiga nu då det låter bra.

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tjena

Ja det här skulle gå hem hos våran producent på Norrbottensradion.Han matar folket med dylik musik dagarna i ända.

Inget fel på detta utan det låter helt rätt för genren.Inte min genre dock,men du skall ju inte skriva låtar för mig :)

Bra jobbat här Roffe,jag slänger upp fyra hattar för prodd/sång å lir.

Ge gärna lite info i trådhuvudet om vem som lirat/sjungit etc..Det är kul läsning medans man lyssnar på låtarna..Kolla i min Jazza lazzha tråd hur man kan presentera alstren...Ahhh,såg att det var halvfärdiga det här så spara infon tills du lägger den på färdiga - sorry.

Men jag tycker att det är dags för färdiga nu då det låter bra.

Mike

Tack mike för att du gillar samt responsen och hattarna. Den ligger numer uppe på färdiga demon.Där finns mer info...

mvh Roffe  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)