Kontrollrummet

Gurano & Asti - Yore driving me wild

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Under helgen har Asti lagt en ovanligt positiv sångtext på mitt alster :)
Vi tar tacksamt emot era tankar och synpunkter.

Sättning:
Trumma - Gurano
Elgura - Gurano
Bas - Gurano
Synthar - Gurano
Sång & kör - Asti


/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Asti_YourDrivingMeWild.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 03.09.2012, 01:40:31 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ojdå ett colab som påminner liite om Simon & Garfunkel på nåt sätt. Intressant och liiite för mycket samtidigt på nåt sätt. för det mesta positivt och livsbejakande. Intressant som sagt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gurano, här överraskas jag av att ditt arr är luftigare än jag är van vid. Kul med samarbetet med Asti också. Jag vet inte vad det är men nånting ger mig en upplevelse som inte bara är positiv med sången, vet inte vad det är, får lyssna fler gånger för att förstå.

Skönt spel på instrumenten!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ojdå ett colab som påminner liite om Simon & Garfunkel på nåt sätt. Intressant och liiite för mycket samtidigt på nåt sätt. för det mesta positivt och livsbejakande. Intressant som sagt.
Kul att du diggar...det mesta i alla fall :)

Gurano, här överraskas jag av att ditt arr är luftigare än jag är van vid. Kul med samarbetet med Asti också. Jag vet inte vad det är men nånting ger mig en upplevelse som inte bara är positiv med sången, vet inte vad det är, får lyssna fler gånger för att förstå.
Skönt spel på instrumenten!
Tja alltid kul att överraska
Går det att precisera...det du inte förstår :D

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tycker att leadsången i andra delen av refrängen "What can I do...." dränks av kören
och likaledes är kören lite för stark i sticket "I guess I'm....".
Kanske skulle kören utformats på ett annat sätt i endera eller båda partierna...?
"You're driving me wild" delen kanske återkommer för ofta, blir tjatig?
Gillar annars den österländska prägeln på låten och Guranos fina arr.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tycker att leadsången i andra delen av refrängen "What can I do...." dränks av kören
och likaledes är kören lite för stark i sticket "I guess I'm....".
Kanske skulle kören utformats på ett annat sätt i endera eller båda partierna...?
"You're driving me wild" delen kanske återkommer för ofta, blir tjatig?
Gillar annars den österländska prägeln på låten och Guranos fina arr.
/Asti
Jag kan prova att sänka kören något!

Tack för tanken Asti
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det här kan bli bra!
Lugna ner basen på verserna - inget pump
Separera kör och sång bättre på refrängen - och/eller kanske ta bort något - det är lite mycket på en gång där
Försök få mer "sväng" i refrängen - den stannar upp på något sätt - det kanske är trummorna?
Det var mina toffliga kanske förhastade förslag
Kul!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Vad förvånad jag blev när den kom igång.

Det här är nog inte riktigt en favorit (till), än iaf... det finns bra partier men de grötiga körpassagerna låter nästan som två låtar körda ovanpå varandra stundtals. Behövs mer tid vid mixerbordet där utan tvekan i mina öron iaf!

Solo partierna däremot låter du lika bra som vanligt o gillar låten o det lilla skimret du har i rösten på den här låten!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det här kan bli bra!
Lugna ner basen på verserna - inget pump
Separera kör och sång bättre på refrängen - och/eller kanske ta bort något - det är lite mycket på en gång där
Försök få mer "sväng" i refrängen - den stannar upp på något sätt - det kanske är trummorna?
Det var mina toffliga kanske förhastade förslag
Kul!
Ska verkligen fundera på basen, men egentligen tycker jag att den är bra :)
Ang sången så har jag sänkt körerna lite, nu kanske ni inte upplever det så krockande? - det blev nog bättre.

Vad förvånad jag blev när den kom igång.
Det här är nog inte riktigt en favorit (till), än iaf... det finns bra partier men de grötiga körpassagerna låter nästan som två låtar körda ovanpå varandra stundtals. Behövs mer tid vid mixerbordet där utan tvekan i mina öron iaf!
Solo partierna däremot låter du lika bra som vanligt o gillar låten o det lilla skimret du har i rösten på den här låten!
Favorit eller inte baseras kanske på olika smak? Men jag upplever inte alls det som grötiga passager, i mitt öra hör jag allt bra, men jag sänkte körerna lite så att det inte upplevs vara så påträngande med lead och kör på samma nivåer. Tack för att du gillar några partier i alla fall.

Tack för era tankar och synpunkter.
/Gurano

Sänkta körer:
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Asti_YourDrivingMeWild.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba boys.

Det här var kul att höra efter tre månaders musikcelibat ute i skogen där jag saknar allt det moderna inkl. el..

Mixen tycker jag funkar fint då jag lyssnade på den fixade verren.
Liret,ja kanske lite för mycket "Jaco P." på basen,,bra lirat men det flyttar fokus från låt sång i mina öron - nu gnäller jag inget mer.

Bra collab och kul att höra som sagt.

Hattarna,ja dom har inte torkat än efter alla blöta fester(jag menar regnet då) - så ni får klara er med fyra luvor  :P

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjabba boys.
Det här var kul att höra efter tre månaders musikcelibat ute i skogen där jag saknar allt det moderna inkl. el..
Mixen tycker jag funkar fint då jag lyssnade på den fixade verren.
Liret,ja kanske lite för mycket "Jaco P." på basen,,bra lirat men det flyttar fokus från låt sång i mina öron - nu gnäller jag inget mer.
Bra collab och kul att höra som sagt.
Hattarna,ja dom har inte torkat än efter alla blöta fester(jag menar regnet då) - så ni får klara er med fyra luvor  :P
Mike
Tack för de 4 hattarna. Du är inte den 1a som kommenterar basgången - ska ta mig en funderare på den...men jag gillar den egentligen som sagt.
Jaco Pastorius är väl inte fy skam :)

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Det låter bättre nu, men det finns fortfarande passager där kören känns väldigt off. Kanske är inte pitch bra nog, kanske är stämmorna för grötiga tillsammans, men något låter väldigt off i mina öron på vissa platser där det är som mest på gång. Andra platser låter nu helt okej. Runt 100 får jag fortfarande "två låtar samtidigt" känslan. kanske bara jag *skrattar*
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jättefin låt. Sextiotalsvibbar, Simon and Garfunkel är inte så dumt...

Sången och kanske mest stämmorna blir för starka , men de är snygga, skön sång, kul!  B)
Skulle vilja se texten (om den är färdig)

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det låter bättre nu, men det finns fortfarande passager där kören känns väldigt off. Kanske är inte pitch bra nog, kanske är stämmorna för grötiga tillsammans, men något låter väldigt off i mina öron på vissa platser där det är som mest på gång. Andra platser låter nu helt okej. Runt 100 får jag fortfarande "två låtar samtidigt" känslan. kanske bara jag *skrattar*
Tack för dina tankar, men nu får denna låt vila lite i mitt bibliotek

Jättefin låt. Sextiotalsvibbar, Simon and Garfunkel är inte så dumt...

Sången och kanske mest stämmorna blir för starka , men de är snygga, skön sång, kul!  B)
Skulle vilja se texten (om den är färdig)

mvh Roffe H  :)
Tack för dina tankar - ska ha dem i åtanke vid nästa mixtillfälle

Tack båda
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kinesstuk på ett överraskande och positivt sätt. Skönt luftigt arr med bra framförande. Bra låt helt enkelt.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou på er i Chinatown!
Visst är detta en lite godbit, men som alla godbitar så behöver denna åxå en liten översikt på mixen. Kompet sitter fint och Asti har ju en skön röst, men ihopkopplingen av dessa båda sitter inte riktigt bra ännu. Kolla med av skära av strupen på Asti... menar ju att du ska skära av på dom låga frekvenserna på Astis sång så kommer den lixåm lite klarare ut. Och för att undvika grötning av sångpartierna så skär nedre registret av stämmsången åxå och bred ut stämmorna lite mer, så tycker Obbnäsguuben åtminståne! Riktigt bra låt med lite annorlunda österländskt tag!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjou på er i Chinatown!
Visst är detta en lite godbit, men som alla godbitar så behöver denna åxå en liten översikt på mixen. Kompet sitter fint och Asti har ju en skön röst, men ihopkopplingen av dessa båda sitter inte riktigt bra ännu. Kolla med av skära av strupen på Asti... menar ju att du ska skära av på dom låga frekvenserna på Astis sång så kommer den lixåm lite klarare ut. Och för att undvika grötning av sångpartierna så skär nedre registret av stämmsången åxå och bred ut stämmorna lite mer, så tycker Obbnäsguuben åtminståne! Riktigt bra låt med lite annorlunda österländskt tag!

h.   johan
Tackar - kul att du gillar
Jag får se vad jag kan åstadkomma med registret :)
Men för tillfället får den ligga och vila

Tack för komment
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Som sagt tidigare, så är det kul att höra en låt med mera "luft" i.. Dina grejer brukar ju annars vara fyllda av de märkligaste påhitt  :P
Jag tycker Asti sjunger fantastiskt som vanligt. Men nåt är det som stör. Kan inte riktigt sätta fingret på't. Men jag tror att det blir lite väl grötigt emellanåt.. Mest då när sången kommer in i kören där: "Oh, You driving me wild"..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Som sagt tidigare, så är det kul att höra en låt med mera "luft" i.. Dina grejer brukar ju annars vara fyllda av de märkligaste påhitt  :P
Jag tycker Asti sjunger fantastiskt som vanligt. Men nåt är det som stör. Kan inte riktigt sätta fingret på't. Men jag tror att det blir lite väl grötigt emellanåt.. Mest då när sången kommer in i kören där: "Oh, You driving me wild"..
Ska kolla upp kören vid tillfälle. Tack för ditt öra å tankar

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!