Kontrollrummet

Clemens-Asti-Girly Time Fades Away

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
LÅTNAMN: Time Fades Away
ARTIST/GRUPP: Clemens/ Asti / Girly
GENRE: Electronica / Alternative
LÅTLÄNGD: 4:46
KOMPOSITÖR:Clemens / Asti
Text:  Asti
SÅNG: Asti / Girly
EBow: Wernborg
PROD : C
 

INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3


Heder åt Asti som tog på sig att göra sångmelodi till denna. Girly la körer men tillhör nästan leaden nu tillsammans med Asti. Fick även riktigt schyssta EBow slingor från W.
Något som sticker ut nu?  :)




Time fades away

When I turn to you, when I reach for you
I'm so scared you're not there for me
How can I be sure, will I ever know
I'd believe if you told me so

Oh I feel right now
how all of our moments go by and by
'til they're gone and time fades away

And I need you more than ever
in this time of loss in confidence
So I'm holding on to all that I can
worth fighting for, worth fighting for

For every moment is a treasure
that I keep in mind forever more
And every word you spoke I carry along
inside of me, inside of me

Oh I feel.....etc
« Senast ändrad: 01.11.2013, 17:20:58 by Clemens »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fy F*n Va bra 15 stjärnor för den :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Suverän mix och Girly sjunger så jag får lust att gå och dra nåt gammalt över mig.... :wub:
Väldigt snygga och effektfulla gitarrer av Wernborg dessutom. En ära att få vara med på denna.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Riktigt bra mixat och skön låt. Bland dina bästa. (Asti får beröm för sångmelodin) Och ljuvligt sjunget av Girly.

Snyggt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Sjukt bra. Stämningsfullt och vackert!
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
20 sec in och jag njuter!! FAN vilket bra arr! (får man svära i TV?)

För att komma med några små små kommentarer. Jag tycker nästan Astis vocals drunknar en liten aning när han sjunger själv, det kan enbart vara EQ måhända, och det låter nästan lite lite för torrt på röstspåret med allt som pågår bakom? Det sticker ut lite för mkt så att säga mot bakgrundens vift o flärd o det fastnar lite i öronen på vägen in. Var det där tydligt? Det jag är ute efter gör iaf Asti's vocals en aning kantiga, de skulle vara lite följsammare ljudmässigt. Men jag talar inte om några stora problem här ;)

Asti du ska fan inte skämmas du är en av mina favoriter på forumet o jag har alltid sett upp till dig sedan jag kom hit så shut it! :P men jag håller med: girlys vocals kan få vem som helst att känna sig lite i underläge!

Efter de mycket små klagomålen: fantastisk låt, en sådan där "den här vill jag spela, inte bara för att kolla den"!

o hey... TACK FÖR TEXTEN! Jag vill alltid läsa texten, jag kommenterar den sällan förvisso likt de flesta, men det är alltid bra att kunna läsa den när man lyssnar!
« Senast ändrad: 01.09.2012, 01:25:48 by tigersoul »
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Peter Gabriel ler då han lyssnar på er! Ni är kompisar nu!  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
MVG på detta.. Vilket hantverk av alla inblandade.. Radioklart detta!!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Ja riktigt hög nivå på denna  :wub:

Arret är fantastiskt bra - jag menar verkligen fantastiskt! Alla instrument och ljud har gott om plats tack vare helt olika karaktär, men de fungerar utmärkt tillsammans! E-bow-spelet är en fin krydda (ger Steve Hackett-vibbar, reds.anm) Sammataget - bättre än det mesta i kommersiell väg :)

Möjligen ett par mindre synpunkter: Asti's röst passar inte in 100% - insatsen och rösten är bra, men mik/pre/process fångar inte rösten rätt och det blir "för nära men odistinkt". På det en skum dubb-effekt som slaskar till konsonanterna ytterligare. Över hela mixen ligger en lätt 80-talsslöja med emfas i övre mellanregister - kanske inget jag reagerat över annars, men "röstproblemet" ovan förstärker det intrycket.

Detaljer är det - skillnaden mellan två och tre stjärnor i Guide Michelin, typ : ^_^
« Senast ändrad: 01.09.2012, 12:27:53 by HasseFX »


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Snygg melodi, grymt framförande, allt sitter bra.

Virveln var inget jag tokgillade, inget problem med den heller.
Så detta är 5/5



Jag skulle ha grisat ner denna med ett tapedelay på virveln...skulle kunna bli coolt, skulle kunna bli hur fel som helst. B)


Utloggad Girly

Suverän mix och Girly sjunger så jag får lust att gå och dra nåt gammalt över mig.... :wub:
Väldigt snygga och effektfulla gitarrer av Wernborg dessutom. En ära att få vara med på denna.
/Asti
Nä, nä inte gå och dra något gammalt över sig här inte...  ;) Jättebra melodi och sång Asti!!! :wub:
Resten håller jag fullständigt med om :). Jag är superglad att jag blev tillfrågad och lägger man sen sina wavefiler i inboxen till Clemens så låter det garanterat bra när det kommer ut!!!  :D
Lena
« Senast ändrad: 01.09.2012, 15:54:51 by Girly »
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Detta var fanimej knäckande. Nu är det bara att gå ut fågelskåda eller skaffa sig nån annan hobby. Nåja, jag har väl nånstans en egen liten nisch.
Asbra helt enkelt. Pausen i mitten av låten är som tagen från en instruktionsbok hur man arrar en låt. Plocka ner, bygga upp.
Mest gillar jag de olika sångtyperna, Asti och Girly. Asti med mer skolad engelsk pop och Girly med mer blues i botten. Perfekt kontrast!

PS. Varför går de flesta syntlåtarna i moll? Gjordes väl en del pop med syntar i dur på 80-talet, men generellt sett?

Tillägg: Astis sång borde automatiseras lite bättre, vissa meningar försvinner ibland
« Senast ändrad: 01.09.2012, 17:06:58 by Tokai »


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Detta var fanimej knäckande. Nu är det bara att gå ut fågelskåda eller skaffa sig nån annan hobby. Nåja, jag har väl nånstans en egen liten nisch.
Asbra helt enkelt. Pausen i mitten av låten är som tagen från en instruktionsbok hur man arrar en låt. Plocka ner, bygga upp.
Mest gillar jag de olika sångtyperna, Asti och Girly. Asti med mer skolad engelsk pop och Girly med mer blues i botten. Perfekt kontrast!

PS. Varför går de flesta syntlåtarna i moll? Gjordes väl en del pop med syntar i dur på 80-talet, men generellt sett?

Tillägg: Astis sång borde automatiseras lite bättre, vissa meningar försvinner ibland

haha tro mig, när jag kom hit o hade börjat sjunga sedan en månad tillbaka endast kändes det ÄNNU VÄRRE ;) Finns gott om plats för olika sound och idéer och det är ju bra mycket mer nyanserat än bra vs dåligt :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, jag blir glad och sporrad av att det finns så mycket bra på kr och eftersom det finns många olika stilar behöver man inte lägga ner bara för att nån annan gör något bra. Jag njuter just nu för att jag fått några riktiga höjdarlåtar till min mp3-spelare, där det här är en. Tack för vad ni gör därute!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Höjdare!
(Två stycken på rad samma kväll - imponerade!)
Otoligt läcker ljudbild
Fina insatser av alla till en mycket skön och snygg mix
Kul också med colab både i skrivandet och framförandet!
Guldstjärna i boken!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Fy F*n Va bra 15 stjärnor för den :D

Kul att du gillar! Asti gjorde ett grymt jobb tillsammans med Girly tycker jag, verkligen nice!  :)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Ja, jag blir glad och sporrad av att det finns så mycket bra på kr och eftersom det finns många olika stilar behöver man inte lägga ner bara för att nån annan gör något bra. Jag njuter just nu för att jag fått några riktiga höjdarlåtar till min mp3-spelare, där det här är en. Tack för vad ni gör därute!

Ska väl inte tolkas så bokstavligt, mer som ett uttryck för en känsla, en kortvarig sådan. Nej tvärtom, när man hör detta sporras man till att bli bättre.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, jag blir glad och sporrad av att det finns så mycket bra på kr och eftersom det finns många olika stilar behöver man inte lägga ner bara för att nån annan gör något bra. Jag njuter just nu för att jag fått några riktiga höjdarlåtar till min mp3-spelare, där det här är en. Tack för vad ni gör därute!

Ska väl inte tolkas så bokstavligt, mer som ett uttryck för en känsla, en kortvarig sådan. Nej tvärtom, när man hör detta sporras man till att bli bättre.

Då kan jag sova lugnt igen!  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktigt bra mixat och skön låt. Bland dina bästa. (Asti får beröm för sångmelodin) Och ljuvligt sjunget av Girly.

Snyggt!

Skoj!  :)



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
20 sec in och jag njuter!! FAN vilket bra arr! (får man svära i TV?)

För att komma med några små små kommentarer. Jag tycker nästan Astis vocals drunknar en liten aning när han sjunger själv, det kan enbart vara EQ måhända, och det låter nästan lite lite för torrt på röstspåret med allt som pågår bakom? Det sticker ut lite för mkt så att säga mot bakgrundens vift o flärd o det fastnar lite i öronen på vägen in. Var det där tydligt? Det jag är ute efter gör iaf Asti's vocals en aning kantiga, de skulle vara lite följsammare ljudmässigt. Men jag talar inte om några stora problem här ;)

Asti du ska fan inte skämmas du är en av mina favoriter på forumet o jag har alltid sett upp till dig sedan jag kom hit så shut it! :P men jag håller med: girlys vocals kan få vem som helst att känna sig lite i underläge!

Efter de mycket små klagomålen: fantastisk låt, en sådan där "den här vill jag spela, inte bara för att kolla den"!

o hey... TACK FÖR TEXTEN! Jag vill alltid läsa texten, jag kommenterar den sällan förvisso likt de flesta, men det är alltid bra att kunna läsa den när man lyssnar!

Ett av problemen är ju att det är två olika sånginspelningar, olika mickar, olika preamps får man förmoda, med olika rumsakustik mm. Grymt svårt. Detta gjorde också att jag fick eq:a bort saker o ting, dölja vissa rumsresonanser och fick välja det läge som jag tyckte funkade bäst. Inte optimalt. Så en hel del handlade om att dölja, mer än att framhäva. 

Kul att du gillade låten!  :) 


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Peter Gabriel ler då han lyssnar på er! Ni är kompisar nu!  :wub:

Ja.sämre kompisar kan man ha.. :D Tack Max!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
MVG på detta.. Vilket hantverk av alla inblandade.. Radioklart detta!!!

Skoj! To the radio..eller inte?... :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja riktigt hög nivå på denna  :wub:

Arret är fantastiskt bra - jag menar verkligen fantastiskt! Alla instrument och ljud har gott om plats tack vare helt olika karaktär, men de fungerar utmärkt tillsammans! E-bow-spelet är en fin krydda (ger Steve Hackett-vibbar, reds.anm) Sammataget - bättre än det mesta i kommersiell väg :)

Möjligen ett par mindre synpunkter: Asti's röst passar inte in 100% - insatsen och rösten är bra, men mik/pre/process fångar inte rösten rätt och det blir "för nära men odistinkt". På det en skum dubb-effekt som slaskar till konsonanterna ytterligare. Över hela mixen ligger en lätt 80-talsslöja med emfas i övre mellanregister - kanske inget jag reagerat över annars, men "röstproblemet" ovan förstärker det intrycket.

Detaljer är det - skillnaden mellan två och tre stjärnor i Guide Michelin, typ : ^_^

Två stjärnor räcker för mig!  :D Kul att du gillar. Måste säga att Wernborgs EBow spår verkligen gav det där lilla extra..Fick ju mycket mer, och skulle gärna behållt allt, men tyckte i slutskedet att det tog lite fokus från sången.
Angående sångsound får du kolla på tidigare inlägg.. :D  Tusen Tack!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ja riktigt hög nivå på denna  :wub:

Arret är fantastiskt bra - jag menar verkligen fantastiskt! Alla instrument och ljud har gott om plats tack vare helt olika karaktär, men de fungerar utmärkt tillsammans! E-bow-spelet är en fin krydda (ger Steve Hackett-vibbar, reds.anm) Sammataget - bättre än det mesta i kommersiell väg :)

Möjligen ett par mindre synpunkter: Asti's röst passar inte in 100% - insatsen och rösten är bra, men mik/pre/process fångar inte rösten rätt och det blir "för nära men odistinkt". På det en skum dubb-effekt som slaskar till konsonanterna ytterligare. Över hela mixen ligger en lätt 80-talsslöja med emfas i övre mellanregister - kanske inget jag reagerat över annars, men "röstproblemet" ovan förstärker det intrycket.

Detaljer är det - skillnaden mellan två och tre stjärnor i Guide Michelin, typ : ^_^

Två stjärnor räcker för mig!  :D Kul att du gillar. Måste säga att Wernborgs EBow spår verkligen gav det där lilla extra..Fick ju mycket mer, och skulle gärna behållt allt, men tyckte i slutskedet att det tog lite fokus från sången.
Angående sångsound får du kolla på tidigare inlägg.. :D  Tusen Tack!
Vafalls!! Elgitarren är väl alltid viktigast?  :unsure:

 :D


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ahhhh....grymt skönt detta. Tycker allt låter bra. Jag tvivlade inte en sekund på att Asti skulle leverera en bra slinga. Kul även att höra honom lite utanför sin "comfort zone". Sen i combination med Girlys insats så blir det hela helt magiskt och E-bowen ger definitivt mersmak. Får lite goa Dive vibbar av detta.

Grymt levererat av alla inblandade!!

Full pott från mig   :wub:

Micke


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snygg melodi, grymt framförande, allt sitter bra.

Virveln var inget jag tokgillade, inget problem med den heller.
Så detta är 5/5



Jag skulle ha grisat ner denna med ett tapedelay på virveln...skulle kunna bli coolt, skulle kunna bli hur fel som helst. B)

Tack! ja skita ner skall bli mittt motto from nu  :D Skall börja tänka i de banorna mycket mer..  :)   


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Detta var fanimej knäckande. Nu är det bara att gå ut fågelskåda eller skaffa sig nån annan hobby. Nåja, jag har väl nånstans en egen liten nisch.
Asbra helt enkelt. Pausen i mitten av låten är som tagen från en instruktionsbok hur man arrar en låt. Plocka ner, bygga upp.
Mest gillar jag de olika sångtyperna, Asti och Girly. Asti med mer skolad engelsk pop och Girly med mer blues i botten. Perfekt kontrast!

PS. Varför går de flesta syntlåtarna i moll? Gjordes väl en del pop med syntar i dur på 80-talet, men generellt sett?

Tillägg: Astis sång borde automatiseras lite bättre, vissa meningar försvinner ibland

Tack! Ja det kan man ju faktiskt fundera på, mycket mer dur på 80-talet. Själv gillar jag det lite mörka å depressiva, så för min del är det ett enkelt val. Tillbringade en hel del med alla körer å leads, så man pallade inte med mer meck.  Skoj att den gick hem!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Höjdare!
(Två stycken på rad samma kväll - imponerade!)
Otoligt läcker ljudbild
Fina insatser av alla till en mycket skön och snygg mix
Kul också med colab både i skrivandet och framförandet!
Guldstjärna i boken!

Nice! Framför allt kul med collabs som man inte riktigt har kontroll över, nyttigt att släpps efter lite..  Tack för guldstjärnan!  :) 


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja riktigt hög nivå på denna  :wub:

Arret är fantastiskt bra - jag menar verkligen fantastiskt! Alla instrument och ljud har gott om plats tack vare helt olika karaktär, men de fungerar utmärkt tillsammans! E-bow-spelet är en fin krydda (ger Steve Hackett-vibbar, reds.anm) Sammataget - bättre än det mesta i kommersiell väg :)

Möjligen ett par mindre synpunkter: Asti's röst passar inte in 100% - insatsen och rösten är bra, men mik/pre/process fångar inte rösten rätt och det blir "för nära men odistinkt". På det en skum dubb-effekt som slaskar till konsonanterna ytterligare. Över hela mixen ligger en lätt 80-talsslöja med emfas i övre mellanregister - kanske inget jag reagerat över annars, men "röstproblemet" ovan förstärker det intrycket.

Detaljer är det - skillnaden mellan två och tre stjärnor i Guide Michelin, typ : ^_^

Två stjärnor räcker för mig!  :D Kul att du gillar. Måste säga att Wernborgs EBow spår verkligen gav det där lilla extra..Fick ju mycket mer, och skulle gärna behållt allt, men tyckte i slutskedet att det tog lite fokus från sången.
Angående sångsound får du kolla på tidigare inlägg.. :D  Tusen Tack!
Vafalls!! Elgitarren är väl alltid viktigast?  :unsure:

 :D

Gitarrister!  :o :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ahhhh....grymt skönt detta. Tycker allt låter bra. Jag tvivlade inte en sekund på att Asti skulle leverera en bra slinga. Kul även att höra honom lite utanför sin "comfort zone". Sen i combination med Girlys insats så blir det hela helt magiskt och E-bowen ger definitivt mersmak. Får lite goa Dive vibbar av detta.

Grymt levererat av alla inblandade!!

Full pott från mig   :wub:

Micke

Tack för pottan!  :)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fy för Sören va bra gjort..Vilket sound och vilka sånginsatser Guldstjärna från "Världens ände" :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Lyssnar igen och igen... fantastiskt bra! :) Känns behagligt avskalad trots "kul detaljer" - enda anmärkningen är att vissa ord "försvinner" och det blir lite skumt vid något "radbyte"... men helheten är fängslande - idag når den rätt in i hjärtat! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Fy för Sören va bra gjort..Vilket sound och vilka sånginsatser Guldstjärna från "Världens ände" :)

Tack Bjurte!  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Lyssnar igen och igen... fantastiskt bra! :) Känns behagligt avskalad trots "kul detaljer" - enda anmärkningen är att vissa ord "försvinner" och det blir lite skumt vid något "radbyte"... men helheten är fängslande - idag når den rätt in i hjärtat! :)

Skoj!  :)