Here you go folks!
Kallar denna 4b maxb version eftersom den fräsmt handlar om förslagen från maxb, så vad säger du mr mix-max?
Jag börjar nog tycka det låter ganska bra om de här idéerna, nu gjorde jag misstaget att mixa på vanliga högtalare så liten reservation för hur jag satt nivåerna då på det jag ändrat. Tolkade jag allt rätt nu max? Jag tycker iaf det blev klart bra.
Ska vågorna vara med eller stör de, kan inte bestämma mig...
Stackars dig som fått så mycket uppmärksamhet med den här låten att du hunnit tröttna. Det är hårt... 
Den är bra så här och jag vågar inte tipsa om nya förbättringspotentialer, som att ljudet på en uppmickad akustisk gitarr kan vara bättre t.ex. och att min idé om sista sångstrofen skulle ligga på tonen A.
Tack för en fin låt!
- *SKRATTAR* som de säger på banken om pengar: det är ett kärt besvär

Jag håller med, acken kan mickas bättre jag har varit väldigt lat med inlärningen där. Jag kör på en thomann-mick för 300 spänn (småmembranig kondensare) o kör den på 12:E bandet riktad lite mot kroppen, tada, kört för allt sedan jag började spela in akustisk gitarr. Jag har väl liksom väntat in att min erfarenhet ska gå upp på andra områden så det finns en orsak att lägga mer jobb på acke inspelningen och nu börjar det väl bli dags helt enkelt för de där krångliga mic setupsen med LDC o SDC... funderat på att införskaffa en bättre SDC'are också (småmembranig).
Sluta på A, den förändringen är ju redan med i senaste versionen? Är jag helt virrig nu *skrattar*
Jag tror dock att jag tar rådet/beslutet att avsluta låten för stunden här o kalla den färdig. Alla tips jag inte provat ligger samlat i projektmappen för ev framtida pill! Ska bara se över nivåer på hav o måsar som var höga enl någon, mixade sista gången på vanliga högtalare så har inte riktigt koll på det. Kommer däremot inte göra något mer med vocals vad gäller luft. Jag har gjort ett försök o ska jag verkligen få det bra kommer jag få gå in o ändra på allt möjligt, det känns lite sent för det.
Tjou Tigern!
Oj va skönt detta gungar på, verkligt fint lirat o arrat!
Efter några lyssningar så känns sången lite "bullrig", kolla med att skära lite mer på nedre registret så tror jag att sången får mera utrymme, för sången e snygg, skön röst. Låten e fint arrad, den lixåm börjar lite smått och blygt men stiger och hittar nya vägar och särskilt övergången där trummorna smyger sig in e fint!
Bra jobbat! 
h. johan
- Jag har märkt att det har en förmåga att låta en smula bullrigt på vissa högtalare, medan det låter perfekt (lagom) på andra. Så jag har varit lite i valet och kvalet där. Den "säkraste" nivån jag har tillgång till är de jag hör i mina pro 2900 lurar och där låter det lagom, så jag vet inte. Det där med bas är klurigt! Men jag ska ta en sista titt på även det!
Slutligen till alla: Stort tack för ert engagemang i låten o min musik i huvud taget, det råder ingen tvivel om hur mycket påverkan många bra förslag här har haft!