Då var det dags igen, jag gör inte klart tidigare projekt utan börjar på nya. Men jag har på intet sätt glömt bort dem och jag SKA göra klart dem, I promise!! Men pennan fick liv o ville skriva, o då vill ju musikern i mig spela lite ackord till det med, och spela in det, och arra det... och sitta ända in till sent på natten!
"No regrets" fick låten heta men jag är inte helt 100 på låtnamnet, någon får gärna föreslå ett alternativ baserat på texten. Apropå texten så är jag ganska nyfiken på vad ni säger om den, eller kanske rättare sagt tolkar den. Jag garvar fortf åt sista raden i andra versen "non-sexual way". Är det för knasigt eller funkar det? Det är ändå en av ledtrådarna till vad låten handlar om

Elgitarrsolona är bara en "placeholder" eller illustration, det ska inte direkt låta sådär men jag har inte kommit på hur det ska låta ännu, så det fick vara sådär så länge lite illustrativt. Kom gärna med förslag på HUR solot SKA låta??
I övrigt är det reverbsjuka på den här låten, men jag känner att det ska vara ett rejält reverb på det här temat o typen av låt, eller?
Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/no-regrets-draft-not-finished
Låttext:
Verse
The sun has just come up
in this perfect land of blue
There's nothing in my way
I can see through all the clues, today
The waves are rolling up
On the cliffs beneath my feet
The air is fresh and salty
No more worries, all is sweet, today
Chorus