Forum > Demolåtar

Tigersoul - No regrets (I'm free)

<< < (4/13) > >>

tigersoul:
Jag ville ge trummorna en chans o pillade till dem lite mer ordentligt o satte lite andra nivåer korrekt för att få en bättre bild. Måste säga att de trummade sig allt längre in i hjärtat på mig, det börjar låta riktigt bra nu faktiskt!

--- Citat från: cykeln skrivet 02.09.2012, 17:42:57 ---Lyssnat på båda versionerna

Bra låt, riktigt fin!
Finurliga små inrim gillas.
Bra sång, kanske något dov.
Bra gitarrer

Tycker faktiskt låten lyfter med när trummorna kommer in just genom att de inte är med från början. Precis rätt spelade
De där små klockljuden som kommer in skulle kunna höjas något
Det enda jag inte gillar är den där syntmattan (kör?) som ligger på hela tiden. Jag skulle nog föredra att den smögs in en bit in i låten 

--- Slut citat ---

- Klockljuden är ett elpiano spelat på högsta oktaven, låter mest som synth pip, men tänkte faktiskt byta ut det till någon form av lite mer "klockigt" ljud av någon form och så klart då även höja den lite.

- Synthkören, tja, den kanske skulle kunna komma in längre in, kanske på första refrängen? Ska labba med idéen inte reflekterat över möjligheten faktiskt!

FÖRRESTEN, den här andra kören jag lägger in på långa gitarrsolot, har den någon plats där eller låter det bara skit? jag kan inte bestämma mig!

cykeln:
Skit kanske är att ta i men jag skulle kunna leva utan den.
En gammal tramporgel eller harmonikum ist fö syntkören?

tigersoul:

--- Citat från: cykeln skrivet 02.09.2012, 18:44:58 ---Skit kanske är att ta i men jag skulle kunna leva utan den.
En gammal tramporgel eller harmonikum ist fö syntkören?

--- Slut citat ---

- Jag tycker den ligger ganska nära skit *skrattar* den här tramporgeln är himla populär här, problemet är att jag inte har någon sådan sampling. Några förslag? Eller jag kanske har, men inte som jag känner till. Är lite sugen på att fixa någon orgel plugg i huvud taget för jag kör bara på den medföljande orgel pluggen i daw'en.

tigersoul:
Nu har jag uppdaterat arr'et med lite finputs här o var, bytt ut den andra kören mot en orgel men jag är forfarande inte säker på dess existens där under gitarrsolot. Tycker det blir riktigt bra såhär. Girarrsolona behöver ev fortfarande lite arbete, men jag har ingen aning hur jag ska lägga dem o nu känns det som jag lagt hela arret i övrigt med trummor o bas efter dem, så det känns lite sent att börja tänka om radikalt.

En del av mig tycker fortfarande något tappas en smula med det tillagda i arr'et men samtidigt tror jag många fler kommer tycka om låten mer i den här versionen så det får bli en avvägning!

Soundcloud uppdaterat:

Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/no-regrets-draft-not-finished

Eddi:
Du är en bra låtsnickare Tiger det här låter riktigt fint med fiskmåsar och allt möjligen är sångstämman lite murrig/otydlig men jag har inget bra förslag på hur du kan göra för att få det att låta bättre.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion