Forum > Demolåtar
Tigersoul - No regrets (I'm free)
Asti:
Tycker det här var ett skönt och ej överarbetat arr.
Du sjunger bra och låten är avkopplande och fin.
Kanske skulle du lyfta fram diskanten lite mer på sången, som Eddi var inne på.....
/Asti
pxm:
Jo, det är bra !!!! Jag vet inget om sång men jag tycker att det hänt något positivt..
Jag vet inte vad mendet låter mycket bättre nu. Du gör framsteg snabbt...
Gillar dig, Tiger !!!!
mvh
cykeln:
Tycker att orgeln ska vara mer naivistisk - som en melodica
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 03.09.2012, 20:54:28 ---Tycker det här var ett skönt och ej överarbetat arr.
Du sjunger bra och låten är avkopplande och fin.
Kanske skulle du lyfta fram diskanten lite mer på sången, som Eddi var inne på.....
/Asti
--- Slut citat ---
+ Eddi's inlägg med samma ämne.
Pratar vi luft eller diskant här? Jag har faktiskt inte reagerat över det som normalt är så känslig för dovt ljud.
Ja det blev en himla avkopplad laid-back låt faktiskt som nu troligen få lägger märke till texten på kanske, men den var ganska kryptisk från början även om den inte är riktigt lika dramatisk kanske som mina tidigare texter, men det finns en liten snärt om man kodar av budskapet.
Instämmer med dig pxm, min sång blir bara bättre o bättre. Det KAN ju ha att göra med min utmärkta sångpedagog som ger en jäkla massa bra råd. Överväger ni att gå til en någon av er så tänk inte igen, GÖR det bara! Man får så mycket matnyttigt man aldrig skulle räkna ut själv på tusen år.
Något annat o peta i utöver diskanten på sången? Jag överväger o feta ut körerna med någon oktav till neråt kanske när trummorna kommer in känns som något fattas i frekvensspektrat i mellentrakten. Sen har jag inte kommit på så mycket mer. Gitarrsolona får nog vara nu såvida jag inte ger mig på att spela in något liknande med riktig gitarr men jag tvivlar på min förmåga där mycket snabba toner.
--- Citat från: cykeln skrivet 04.09.2012, 00:04:15 ---Tycker att orgeln ska vara mer naivistisk - som en melodica
--- Slut citat ---
- Naivistisk? erkänner rakt av, jag har ingen aning om vad du menar ;) Det är någon preset från den inbyggda orgel pluggen jag använder.
equality:
Blev ju jättebra! Luftig och skönt laidback. Nej, country hade inte alls passat. :D Tycker mixen sitter fint och ljudkvaliteten perfa. Härligt ljud på visparna, riktiga? Det enda i arret som jag har synpunkter på är mellotronen som kunde fått vila emellanåt. (f'låt Max)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida