Hej
Gitarren låter mycket 80-tal. Det fanns en gång ett band från Kalmar som hette Checkpoint Charlie och de lät ung så där 
Du skriver att det är värsta slaskisen och det hörs på vissa instruments nivåer (tex för höga stråkar). Inget som sticker ut men som mellanlåt på skivan kan den nog passa. Men något som gör den mer spännande ska nog till ... enligt mitt öra då.
Ha det
Gurano
Tack Gurano..Ja detta är bara ett utkast. Jag tycker om låten, men känner att den saknar "det där"?? Vet inte riktigt vad jag ska göra. Tror att refrängen kan bli bra.. OM jag bara får till "det där".. Kanske när jag blir frisk i halsen och får till en bättre sångslinga? Kanske är det körer som saknas? Vet inte. Får testa mig fram lite..
Om nån har nån kul idé om vad man ska hitt' på, så tas det tacksamt emot..

Annars får det helt enkelt bli en mellanlåt.. Men det känns som om jag just nu har en 5-6 mellanlåtar på lager.. Ingen känns sådär riktigt klockren. Men men.. Det löser sig..
Tack igen för lyssning & kommentar!!
Skön Hoggestil med kraftfull refräng (och röst!). Gillar U2-guran och och refrängen så där pang på. En del mixjobb visst, men annars låter det väl rätt så färdigt, förutom slutet.
Tack Equality. Du är alltför vänlig..
Jag ska fortsätta jobba med detta så får vi se var det tar vägen..
Vad gäller U2-referenserna, så är jag ju - eller var snarare - en riktig U2 fantast. I alla fall fram till The Joshua Tree.. Men kommer alltid att gilla dom förmodligen. Men de första plattorna kan jag aldrig få nog av.
Älskar The Edge och hans gitarrspel, och ibland kanske det blir lite väl uppenbart. Men faktum är att jag helt struntar i det..

Tack för att Du tog Dig tid att lyssna & berätta..