Forum > Demolåtar

Hogge - Victoria - Slaskis... NY VERSION 4/9

(1/6) > >>

hogge:
Hemma igen. Efter drygt två månader i husbilen är vi tillbaka i huset.. Bredband! Instrument! Utrymme... Life is good...
Nu får jag försöka gå igenom vad som hänt här över sommaren..
Hur som helst..

Inatt plockade jag ihop allt till "studion" och i morse kunde jag således återuppta min hobby.. Grunden till denna började jag dock med precis innan vi lämnade huset, men inatt & idag har jag jobbat lite mer på den..
Detta är värsta slaskisen, men som jag känner just nu så kan detta KANSKE bli den sista låten jag gör till Made In Svenska (hoppas hoppas)?!? Är lite sugen på tyngre prylar nu...

Nåväl.. Kvalitén är ju ap-kass.. Men vad tror Ni om låtidén...

Må gott// Hogge

Ny version 1/9: Sången är fortfarande en katastrof (p.g.a. halsproblem), men jag har meckat lite mer med låten i alla fall.. Apropå halsen. Nu har jag varit frisk hela sommaren, men så fort vi kom tillbaka till huset så kom problemen tillbaka med feber etc. Får nog kolla upp om huset lite tror jag!!
Nåväl... Bry er inte så mycket om sång & mix - det ska fixas till. Men förslag på förbättringar gällande låten tas tacksamt emot..

Ny version 4/9: Det enda som hänt är att jag spelat om trummorna lite... Snart, förhoppningsvis, är halsen såpass att jag kan sjunga om den också..
Visst - det finns en del att fixa med trummorna här också (är ju väldans ringrostig), men det känns som om jag är på rätt väg i alla fall?

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/Victoria2.mp3[/mp3]

Eddi:
Väldigt len röst du fått under semestern tycker jag men det kanske passar den här låten bra. Låten är väl sådär medel - inte dålig men inte heller någon kioskvältare kanske. Jobba på med den du. :)

hogge:

--- Citat från: Eddi skrivet 30.08.2012, 16:54:43 ---Väldigt len röst du fått under semestern tycker jag men det kanske passar den här låten bra. Låten är väl sådär medel - inte dålig men inte heller någon kioskvältare kanske. Jobba på med den du. :)

--- Slut citat ---

Len röst  :lol: :lol:
Jag är så jääääkla förkyld att det inte liknar nånting!! Kan knappt prata. Ville mest bara testa sångslingan...
Vet inte själv vad jag känner för låten än. Det brukar ta ett par dagar av lyssning & fortsatt meck.. Men än så länge tycker jag den är lite småskön.. Måste se om jag kan få lite mer fart på refrängen dock.. Men det får bli när jag blir frisk..
Tack Eddi

Gurano:
Hej
Gitarren låter mycket 80-tal. Det fanns en gång ett band från Kalmar som hette Checkpoint Charlie och de lät ung så där ;)

Du skriver att det är värsta slaskisen och det hörs på vissa instruments nivåer (tex för höga stråkar). Inget som sticker ut men som mellanlåt på skivan kan den nog passa. Men något som gör den mer spännande ska nog till ... enligt mitt öra då.

Ha det
Gurano

equality:
Skön Hoggestil med kraftfull refräng (och röst!). Gillar U2-guran och och refrängen så där pang på. En del mixjobb visst, men annars låter det väl rätt så färdigt, förutom slutet. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion