Forum > Demolåtar

Hogge - Victoria - Slaskis... NY VERSION 4/9

<< < (6/6)

Clemens:
Kom å tänka på en grej..vore det inte snyggt att spaca ut rösten mer i refrängen, med delay å  reverb, alternativt behålla den torra leaden men lägga körer med fett delay och reverb.! Skitbra annras tycker jag!  :)

Tokai:
Virveln låter obehagligt hård tycker jag.
Gillar refrängen, men i "har inget mer att ge" där låter det lite konstigt i harmisarna, nåt där som stör mig.
Snygga gitarrer lite The Police. (och lite U2 som några tycker)
Din hesa röst är nåt att önska.

hogge:

--- Citat från: Dividend skrivet 14.09.2012, 20:12:25 ---Jag vet inte vad jag ska skriva.
Men det låter lättlyssnat och jävligt bra om mixen på sistone :)

--- Slut citat ---

Tack Div. Jag tycker nog själv att mixen har blivit bättre & bättre. Dock vet jag inte varför?? Men jag har väl lyckats ändra på nån spak eller ratt av misstag kanske?

--- Citat från: Clemens skrivet 14.09.2012, 21:35:29 ---Kom å tänka på en grej..vore det inte snyggt att spaca ut rösten mer i refrängen, med delay å  reverb, alternativt behålla den torra leaden men lägga körer med fett delay och reverb.! Skitbra annras tycker jag!  :)

--- Slut citat ---

Tack Clemens. Va skoj att Du gillar..
Du kan vara nåt på spåren där.. Överlåter dock ansvaret för mixningen till Freddy då jag fullkomligt litar på hans goda omdöme & kunskaper..

--- Citat från: Tokai skrivet 14.09.2012, 22:29:32 ---Virveln låter obehagligt hård tycker jag.
Gillar refrängen, men i "har inget mer att ge" där låter det lite konstigt i harmisarna, nåt där som stör mig.
Snygga gitarrer lite The Police. (och lite U2 som några tycker)
Din hesa röst är nåt att önska.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning & kommentar Tokai..
Du har helt rätt om virveln. Jag hör hårdheten också och minns jag rätt så har jag softat till den på min senaste version.
Vad gäller störande moment så hör jag också något som stör. Kan bara inte riktigt sätta tummen på vad det är.. Men återigen så förlitar jag mig på Freddy. Han kommer att rensa upp i träsket av "plink-plonk-gitarrer"  :P
Min hesa röst är tillbaka, HAHA.. Och faktum är att jag gillar delar av den. Problemet är ju bara, då man har halsfluss, att jag får så svårt att träffa ton.. Den ska ju sjungas om!! Detta OM jag någonsin blir frisk igen? Börjar tvivla..
Hur som helst. Vers-sången kan eventuellt vara kvar (får lyssna lite noga på den), men refrängen är en katastrof..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion