Kontrollrummet

deadbeat / Ida: Under Your Wings

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
LÅTNAMN: Under Your Wings
ARTIST/GRUPP: deadbeat / Ida Lagerlöf
GENRE: Electropop
LÅTLÄNGD: 3:54
KOMPOSITÖR: deadbeat
PRODUCENT: deadbeat
EV. MEDVERKANDE: Anders Wikström, kör
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3 (Soundcloud)
OMSLAG: http://www.instantmedia.nu/delad/deadbeat/electrip_sounds_logo.jpg



Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Lite rörigt i mixen på 0:46 när synthen kommer in, sången drunknar nästan. Men förmodar det inte ska göras något mer på låten så jag nöjer mig där och konstaterar att det i övrigt låter färdigt!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Låter nästan som en modernare variant av "Eurythmics", framför allt sången, tonspråket, men även refrängen rent arrmässigt å spelmässigt. Stereobasen är schysst. Riktigt bra detta!  :) 


Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Låter nästan som en modernare variant av "Eurythmics", framför allt sången, tonspråket, men även refrängen rent arrmässigt å spelmässigt. Stereobasen är schysst. Riktigt bra detta!  :) 
Mycket snällt :)
Lennox-associationen har dykt tidigare, och det är ju jäkligt kul! Jag hade själv inte tänkt på det innan.
Eurythmics är ju nån sorts milstolpe i musiksvängen, men det är ändå trevligt att du tycker vi låter modernare :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
...säger som Clemens, riktigt bra. Gillar dynamiken, att det går ner i varv ibland och inte bara "full fart". Sången är skön, kanske kunde vara lite starkare (men det kanske tillhör stilen)?

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
...säger som Clemens, riktigt bra. Gillar dynamiken, att det går ner i varv ibland och inte bara "full fart". Sången är skön, kanske kunde vara lite starkare (men det kanske tillhör stilen)?
mvh Roffe H  :)
Stort tack! :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
...säger som Clemens, riktigt bra. Gillar dynamiken, att det går ner i varv ibland och inte bara "full fart". Sången är skön, kanske kunde vara lite starkare (men det kanske tillhör stilen)?
mvh Roffe H  :)
Stort tack! :)

Tack själv, eller vad säger man när man blir bjussad på sån fin musik?

mvh Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 635
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Gillar verkligen sången och intensiteten i rösten! Påminner som sagt en del om Annie Lennox.
Tycker synthen blir lite för stark ibland gentemot sången......annars bra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten