Kontrollrummet

Onerous Task - Demonhead

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fuzzlord

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
  • Fuzzbox n' wahwah
    • Visa profil
LÅTNAMN: Demonhead
ARTIST/GRUPP: Onerous Task
GENRE: Hårdrock
LÅTLÄNGD:5:51
KOMPOSITÖR: Benny Moberg
PRODUCENT:Benny Moberg
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3

Som nykomling, iallafall i detta forum, ville jag presentera mig genom att slänga upp min senaste "visa"... :o
Kommentera gärna!

http://www.bennymoberg.com/Onerous Task - demonhead.mp3

Mer finns på: www.myspace.com/oneroustask
... telling people their desire ...


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
HAllåou Demonhead!

Och välkommen till våran sandlåda :D Din "visa" gav ett väldigt positivt intryck över vad vi har att vänta i nära framtid. Snyggt arr, lir och mix, enda som lite sticker ut på minussidan för mig är wahwahgitarrsounden i början. Så kunde låten vara aningen kortare, händer lixåm inte tillräkligt för att hålla närmare 6 minuter, men håller gott o väl 4min.

Snyggt jobbat,  :)

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Fuzzlord

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
  • Fuzzbox n' wahwah
    • Visa profil
Tackar! Är det första riffet du tänker på ?
Har svårt att hålla låtar under 7-8 minuter, diggar det så skarpt själv, helst ska det vara ett 3 minuters parti med mellanspel, taktbyte och gärna mycket effekter och flumm  :P Denna blev inte så händelserik, men det fick bli som det blev ... ska bara fixa till pukorna som totalt försvann i mixen.
Tack!
... telling people their desire ...


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tackar! Är det första riffet du tänker på ?
Har svårt att hålla låtar under 7-8 minuter, diggar det så skarpt själv, helst ska det vara ett 3 minuters parti med mellanspel, taktbyte och gärna mycket effekter och flumm  :P Denna blev inte så händelserik, men det fick bli som det blev ... ska bara fixa till pukorna som totalt försvann i mixen.
Tack!


Jajjamensan, första riffen,
klarar man sig över den så går resten av bara farten :lol: :D
Snyggt jobbar i varje fall!

h. JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Groovy hårdrock med segslitande riffande varma gitarrer är skönt.

En hel del bra fills på trummorna med crasharna låter inte så bra alltid. Lite för högt och ljudet på särskilt den till vänster är inte jätteroligt. Dämpa och minska lite grann - på en hel del på vissa ställen - då dessa tar överhand tyvärr.

Ljudet är lite instängt men känslan är det inget fel på!


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Skön låt - låter lagom skitigt. Produktionen lämnar kanske lite att önska (lite ojämna volymer här och där, främst på sången). Annars är det tummen upp! (Tänkte skriva lite mer men fan jag skall ju upp o jobba snart, insåg jag precis!)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Groovy hårdrock med segslitande riffande varma gitarrer är skönt.

En hel del bra fills på trummorna med crasharna låter inte så bra alltid. Lite för högt och ljudet på särskilt den till vänster är inte jätteroligt. Dämpa och minska lite grann - på en hel del på vissa ställen - då dessa tar överhand tyvärr.

Ljudet är lite instängt men känslan är det inget fel på!

Håller med i stort. jag har heller inga problem med första riffet.

Låtlängden ja. Jag har samma sjukdom, kan knappt hålla något under sex minuter heller, har svårt att bygga nåt på tre minuter lixom :)

Men en låt som man tycker är skitbra känns ju heller inte för lång :)

Detta är verkligen bra musikmässigt. Sången är väldigt ojämt tycker jag, både i kvalitet och i ljudnivå. Det småsurar ibland.

Låt sången ta lång tid..sjung och sjung tills det sitter stenhårt, för då skulle totalintrycket av denna låt vara fantastiskt.


Lovande detta :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Burnin Sven

  • Gäst
Trummorna funkar skitbra guraljudet inte 100 % dessvärre, kan inte säkert säga var du behöver mecka i frekvenserna men dom låter lite som om dom kommer ur en tratt på nått sätt. Bra drag i låten måste jag säga men som sagt förr här i tråden sången lite småsur på nåt ställe och låten i sig behöver nån mer överaskning iom. att den är så lång samt ett riktigt slut undrar just om man tonar den här typen av låtar hmm nä tror inte det. Man är ju ingen expert på gengren men bra känns det som att det kan bli med lite meckeri. Lycka till
Göran


Utloggad Fuzzlord

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 5
  • Fuzzbox n' wahwah
    • Visa profil
Tack för alla kommentarer!... finns en hel del att pilla på.  :)
Kul att själva låten fick positiv kritik.

... telling people their desire ...