Tokai - Menar du att det sprakar i början eller att det är konstigt mixat/spakat?
Jag använder en plug-in som heter ADT, som simulerar dubbning.
Funderade på att ha trummor i slutdelen, men du vet jag och trummor.

Nej, det är inga avancerade ackord. Jag utgick från en "figur" på elgitarren och
byggde låten runt den. Det finns lite C och Fmaj7 också utöver de ackord du nämner...

Tror inte jag klarar av att utveckla låten till soulkaraktär tyvärr.
Roligt att du gillar melodin! Är osäker på vad du menar med "chorus". Det är ingen chorus-effekt
på gitarren....eller om du menar körerna...?
tigersoul - Det är framför allt andra partiet som jag är osäker på om det passar in. Första delen är jag
nöjd med. Andra delen "hängde" jag på för att låten inte skulle bli så kort, men det blev kanske
lite hastverk av det...? Körerna är nog mycket riktigt lite för högt mixade och kanske även för
mycket förekommande i slutdelen. Funderade lite på att lägga chorus-effekt på körerna och ev
låta dom autopanna i bakgrunden. Dom borde kanske ha lite mer "rymd", som du är inne på.
Effekten är ADT, som jag nämnt, och den ger nog lite biljud, som jag inte vet hur jag ska bli av med....
Markus Broberg - Jag tror jag förstår vad du menar. Om jag kunde lägga effektfulla trummor och rätt gitarrer
skulle jag nog göra det och bygga upp ett crescendo i slutet. Du skrev ju så, så det gick ju bra!

Eddi - Jag reagerade på samma sätt på sångens inledning när jag hörde den via högtalare. Det kom inte
fram i hörlurar. Jag tror jag behöver skruva på ADT:n och reverbet i första hand, men jag ska även kolla eq.
Tack ska ni ha för värdefulla kommentarer! Hoppas jag kan omsätta det också!
/Asti