Forum > Demolåtar
Asti, perowitch och bjurte - Just another tale OBS! ERSATT AV FÄRDIG VERSION!
PEROWITCH:
--- Citat från: Asti skrivet 01.09.2012, 21:30:08 ---Har fått hjälp av bjurte att lägga ett snyggt gitarrsolo i slutdelen av låten.
Tack för det bjurte! :wub:
Är nivån på detta OK?
/Asti
--- Slut citat ---
Hej asti Bjurtes gitarr blev bra men i min smak så ligger trummorna pulsen får lågt ride försvann nästan plus en del tingel tingel men allt ligger på samma fil så ett snäpp skulle jag öka dem så det blir lite mera puls
tigersoul:
Blev riktigt snyggt med gitsolot där, riktigt schyst! fan om man nu bara kunde lira gura sådär väl :P
Asti:
MaxB - Ja, det börjar bli svårmixat på slutet. Fick höja kören en aning för att den skulle höras.
Skönt att du tycker nivåerna ligger bra! "Stämspelet" sitter fint! :)
cykeln - Det är inspelat här i Vetlandakatedralen! :)
Jasså, du hittar Ron Sexsmith-influenser? Intressant, det är en av mina senare års favoritartister.
Hade inte lika mycket reverb i första versionen, men stämmans mening tycktes vara att det skulle
vara mer, så då gjorde jag så! :) Skönt att du tycker det låter klart!
perowitch - Tyckte det låt OK, men ska kolla upp nivåerna igen!
tigersoul - Ja, gitarrsolot blev fint! Önskar också man kunde få till det så! Tur att det finns så många
hjälpsamma medlemmar här på KR! :wub:
Åter ett stort tack för era insiktsfulla och givande kommentarer!
/Asti
bjurte:
Det blev ju kalasbra det här,och som jag sa tidigare 'Vilken härlig låt' du fått till,ett rent nöje att 'Flumma loss till' på Stratan..
Sedan kan jag nog hålla med Perowitch att trummorna kunnde få komma upp lite mer.. ;)
PEROWITCH:
--- Citat från: Asti skrivet 02.09.2012, 11:29:04 ---MaxB - Ja, det börjar bli svårmixat på slutet. Fick höja kören en aning för att den skulle höras.
Skönt att du tycker nivåerna ligger bra! "Stämspelet" sitter fint! :)
cykeln - Det är inspelat här i Vetlandakatedralen! :)
Jasså, du hittar Ron Sexsmith-influenser? Intressant, det är en av mina senare års favoritartister.
Hade inte lika mycket reverb i första versionen, men stämmans mening tycktes vara att det skulle
vara mer, så då gjorde jag så! :) Skönt att du tycker det låter klart!
perowitch - Tyckte det låt OK, men ska kolla upp nivåerna igen!
tigersoul - Ja, gitarrsolot blev fint! Önskar också man kunde få till det så! Tur att det finns så många
hjälpsamma medlemmar här på KR! :wub:
Åter ett stort tack för era insiktsfulla och givande kommentarer!
/Asti
--- Slut citat ---
Bra asti mycke bätre volym på drummsen och mixen lite farligt när man lyssnar i olika lurar ibland men de här lät bra i mina öron. Låten växer sakta men säkert kul !!!!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida