Kontrollrummet

Asti, perowitch och bjurte - Just another tale OBS! ERSATT AV FÄRDIG VERSION!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vet inte om partierna hänger ihop på ett bra sätt. Tyckte låten blev för kort
om jag avslutade efter drygt 2 minuter, så jag la till ett kanske lite för väntat
och tråkigt slut...? För mycket körer, för stark bas?
Uppskattar tankar om detta eller om vad som helst!  :)

2012-08-30: Perowitch har lagt på trummor, som jag tycker gav en ny dimension åt låten.
I övrigt har jag spridit kören, lagt på lite mer reverb på leadsång och kör och försökt minska "smackandet", men inte lyckats helt.

2012-09-01: bjurte har bidragit med ett snyggt gitarrsolo i slutpartiet i sann PF-anda!

Titel: Just another tale
Artist: Asti, perowitch och bjurte
Text & Musik: Asti
Längd: 4:09
År: 2012
Medverkande: perowitch på trummor och bjurte på elgurasolo, Asti övrigt
« Senast ändrad: 08.09.2012, 15:37:37 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Lite konstigt spakande i sången i början, nån effekt?
Känns lite Pink Floyd över det hela. Detta kan bli en 15 minuters låt om du släpper in trummor mot slutet... och elguror. Och förstås också ett nytt tema efter ett tag
Satt och kompade till låten - G  Em  Am D och nåt annat. Simpelt men snyggt. För när man hör det tror man att det är ackord som inte är så lätt att uppfatta. Vilket är bra betyg från mig
När jag lyssnar på låten hör jag i mitt inre öra hur sången förändras lite senare till nåt mer soulliknade fraseringar. Pauser, synkoper å sånt. Men vet inte om det passar in här.

Underbar melodi är det även om jag inte är en vän av chorus.


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Asti, du är alltid en av mina favoriter när det kommer till låtar här ;)

Riktigt skön atmosfär, jag får bilder vilket är ett tecken på att det är bra musik. Melodin är på sina ställen fantastiskt skön, men det finns någonting över helheten, skiftena mellan partierna som inte känns riktigt 100%, men det är definitivt ingenting som kan kallas halvdant eller nödvändigtvis måste göras något åt. Kanske en smula grötig o osäker bortåt den senare delen, körerna känns lite för högt mixade, skulle de kanske vara lite bredare o lite mer subtila, mer atmosfäriska för att bygga vidare på den där fantastiska känslan som den inledande gitarren ger?

Kör en vända med högtalarna också så det inte bara blir hörlurar. Jag är inte helt hundra på effekten som är lagd på lead vocals. Jag vet inte vad det är riktigt, kanske är det bara lite lite för mycket? Det smälter in bättre bortåt 60-70 när det andra kommer igång. En envelope på effekten kanske?

Jag ger nog fler frågor än svar med min kommentar, o jag är rädd att hela det här svaret blev lika drömskt o som låten ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
(Kommenterar inte prodden. Låter skitbra)

Låten är grym, men du är bättre än låten.
Jag vill att den ska explodera, och kasta omkull en.

Kan man skriva så här? :rolleyes:
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Allt låter himla bra och Astiskt MEN jag tycker leaden låter lit för burkigt med risk för att de hårda konsonanterna kommer fram EQ:a upp lite så att locket försvinner det handlar om lite lite typ. Allt annat bra med EQ och körer och gitarrer och så vidare.........
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tokai - Menar du att det sprakar i början eller att det är konstigt mixat/spakat?
          Jag använder en plug-in som heter ADT, som simulerar dubbning.
          Funderade på att ha trummor i slutdelen, men du vet jag och trummor.  :rolleyes:
          Nej, det är inga avancerade ackord. Jag utgick från en "figur" på elgitarren och
          byggde låten runt den. Det finns lite C och Fmaj7 också utöver de ackord du nämner... :)
          Tror inte jag klarar av att utveckla låten till soulkaraktär tyvärr.
          Roligt att du gillar melodin! Är osäker på vad du menar med "chorus". Det är ingen chorus-effekt
          på gitarren....eller om du menar körerna...?
tigersoul - Det är framför allt andra partiet som jag är osäker på om det passar in. Första delen är jag
          nöjd med. Andra delen "hängde" jag på för att låten inte skulle bli så kort, men det blev kanske
          lite hastverk av det...? Körerna är nog mycket riktigt lite för högt mixade och kanske även för
          mycket förekommande i slutdelen. Funderade lite på att lägga chorus-effekt på körerna och ev
          låta dom autopanna i bakgrunden. Dom borde kanske ha lite mer "rymd", som du är inne på.
          Effekten är ADT, som jag nämnt, och den ger nog lite biljud, som jag inte vet hur jag ska bli av med....
Markus Broberg - Jag tror jag förstår vad du menar. Om jag kunde lägga effektfulla trummor och rätt gitarrer
          skulle jag nog göra det och bygga upp ett crescendo i slutet. Du skrev ju så, så det gick ju bra!  :)
Eddi - Jag reagerade på samma sätt på sångens inledning när jag hörde den via högtalare. Det kom inte
         fram i hörlurar. Jag tror jag behöver skruva på ADT:n och reverbet i första hand, men jag ska även kolla eq.

Tack ska ni ha för värdefulla kommentarer! Hoppas jag kan omsätta det också!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
en mycket fin och enkel låt. dock för mycket rymd på plockguran enligt mig. sedan är det en del munljud som kanske kan tas bort?

gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Oj vad fint! Lennon/Pink Floyd finns där i väggarna men naturligtvis din omisskänliga stil framför allt. Verkligen snyggt arr med orgeln och elguran med sitt långsamma delay. Ljudet också jättebra men väl torr vox och saknar stereobredd på körer och akustisk gitarr.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Håller med om liknelsen med PF och Lennon. Det är ett snyggt arr och körerna funkar. Innan slutet borde du nästan slänga på synthar och urarta totalt i PF-anda.
https://soundcloud.com/user7789882


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Gurano - Gitarrljudet har jag byggt låten kring, så det vill jag nog inte ändra!  :)
             "Munljudet" är ett problem. Har försökt att rensa, men är medveten om att jag inte fått bort allt.
equality - Lennon och PF är ju en del av förebilderna man har, så det blir väl lätt så....
             Ska försöka lägga lite mer reverb på lead-sången och bredda körerna! Bra tips!
Dividend - Ja, det är lockande att bygga upp låten till ett crescendo, som "exploderar" i slutet.
             Urartat har jag gjort för länge sedan!  :)

Tack för givande kommentarer!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Japp! Skitbra,bra sound och arr..
Men var är Gilmours Rena stratasolo ??  :huh: :o
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tokai - Menar du att det sprakar i början eller att det är konstigt mixat/spakat?
          Jag använder en plug-in som heter ADT, som simulerar dubbning.
          Funderade på att ha trummor i slutdelen, men du vet jag och trummor.  :rolleyes:
          Nej, det är inga avancerade ackord. Jag utgick från en "figur" på elgitarren och
          byggde låten runt den. Det finns lite C och Fmaj7 också utöver de ackord du nämner... :)
          Tror inte jag klarar av att utveckla låten till soulkaraktär tyvärr.
          Roligt att du gillar melodin! Är osäker på vad du menar med "chorus". Det är ingen chorus-effekt
          på gitarren....eller om du menar körerna...?

Ja, knastret, inte så mycket men det hörs, kommer nog från den där pluggen. Varför har du den, du som är så bra på att dubba?
Tycker att fler än jag kan föreställa sig en utveckling av låten, mer tyngre. Kanske korta ner låten, avsluta och så in med trummor och bas.
Trodde det var chorus på guran men hör nu att det är delay av nån typ. Vet inte om jag gillar det hela vägen, kan väl komma in lite senare? För den akustiska guran funkar jättebra som den är.
Vad gäller soulgrejen så menar jag inte att du plötsligt ska sjunga som Otis Redding eller så, utan mer variera sången lite mot slutet. Heter väl frasering? Alltså att man inte sjunga lika hela tiden utan att man kan hålla igen, dra ut på vissa ord - för fasen du har väl hört massor av soullåtar för att förstå vad jag menar?


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Japp! Skitbra,bra sound och arr..
Men var är Gilmours Rena stratasolo ??  :huh: :o
Tack för det!
Hade jag kunnat få till ett Gilmour-liknande gitarrsolo hade det säkert blivit det!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tokai - Menar du att det sprakar i början eller att det är konstigt mixat/spakat?
          Jag använder en plug-in som heter ADT, som simulerar dubbning.
          Funderade på att ha trummor i slutdelen, men du vet jag och trummor.  :rolleyes:
          Nej, det är inga avancerade ackord. Jag utgick från en "figur" på elgitarren och
          byggde låten runt den. Det finns lite C och Fmaj7 också utöver de ackord du nämner... :)
          Tror inte jag klarar av att utveckla låten till soulkaraktär tyvärr.
          Roligt att du gillar melodin! Är osäker på vad du menar med "chorus". Det är ingen chorus-effekt
          på gitarren....eller om du menar körerna...?
Ja, knastret, inte så mycket men det hörs, kommer nog från den där pluggen. Varför har du den, du som är så bra på att dubba?
Tycker att fler än jag kan föreställa sig en utveckling av låten, mer tyngre. Kanske korta ner låten, avsluta och så in med trummor och bas.
Trodde det var chorus på guran men hör nu att det är delay av nån typ. Vet inte om jag gillar det hela vägen, kan väl komma in lite senare? För den akustiska guran funkar jättebra som den är.
Vad gäller soulgrejen så menar jag inte att du plötsligt ska sjunga som Otis Redding eller så, utan mer variera sången lite mot slutet. Heter väl frasering? Alltså att man inte sjunga lika hela tiden utan att man kan hålla igen, dra ut på vissa ord - för fasen du har väl hört massor av soullåtar för att förstå vad jag menar?
Det är så jobbigt att dubba och svårt att få det precis tight. :wacko:
Tror att trummorna skulle kunna komma in i andra delen där basen kommer in. Vem är bra på tunga trummor?  :rolleyes:
Plus en Gilmour-gitarr av någon hågad på KR......Wernborg? Djonas?
Jag trodde du menade att jag skulle släppa loss i slutet som i PF:s Gig in the sky, tror jag den heter.  :)
Nejdå, jag förstår hur du menar. Ska se om man kan variera det lite bättre.
Tack för feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
tjou!
Verkligt snygg låt med riktig 80-tals stämningar. Utan att dess vidare gå in på detaljer så slänger jag in en version hur jag tycker det kunde låta, lite mer crispigt o lite mer reverb och och och....  :)
Gjorde en mastrering av låten som jag "fell in love whith" och så låter den nu  :wub:

[mp3=200,20,0,left]http://k003.kiwi6.com/hotlink/p983l40091/asti-1.mp3[/mp3]

(Bara att ropa till så plocker jag bort filen vid behov).

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön stämning och riktigt bra låt!  :)
Kul att du gillar!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
tjou!
Verkligt snygg låt med riktig 80-tals stämningar. Utan att dess vidare gå in på detaljer så slänger jag in en version hur jag tycker det kunde låta, lite mer crispigt o lite mer reverb och och och....  :)
Gjorde en mastrering av låten som jag "fell in love whith" och så låter den nu  :wub:
[mp3=200,20,0,left]http://k003.kiwi6.com/hotlink/p983l40091/asti-1.mp3[/mp3]
(Bara att ropa till så plocker jag bort filen vid behov).
h.  johan
Kul att du tar dig tid att förbättra låten! Det är jag enbart tacksam för, naturligtvis!
Tycker nog att det är lite väl mycket reverb på din version, men den låter annars diskantrik och klar!
Vet bara inte hur jag ska få bort "munljuden" i början.... :wacko:...dom hörs ännu tydligare här.
Får väl i värsta fall sjunga om...Men jag ska hur som helst lägga lite mer reverb på sången!
Tack för ditt engagemang i låten! Väldigt roligt att du gillar den!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
en härlig låt med fina harmonier. Gillar även Mahans version mycket
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
tigersoul - Det är framför allt andra partiet som jag är osäker på om det passar in. Första delen är jag
          nöjd med. Andra delen "hängde" jag på för att låten inte skulle bli så kort, men det blev kanske
          lite hastverk av det...? Körerna är nog mycket riktigt lite för högt mixade och kanske även för
          mycket förekommande i slutdelen. Funderade lite på att lägga chorus-effekt på körerna och ev
          låta dom autopanna i bakgrunden. Dom borde kanske ha lite mer "rymd", som du är inne på.
          Effekten är ADT, som jag nämnt, och den ger nog lite biljud, som jag inte vet hur jag ska bli av med....

- Det märks väl kan man helt enkelt konstatera, den kanske skulle ligga o "dra" en stund o se om du kommer på något annat, jag tror något behöver vara där, men vad är en svårare fråga ;)

EDIT: Nu tror jag att jag virrat till det här, svarade jag på rätt tråd? Blev helt psycho här med trådarna ett tag *skrattar*
« Senast ändrad: 26.08.2012, 23:01:35 by tigersoul »
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Riktigt bra låt. Harmisar som skvallrar om låtskrivarsnille. Bäst på länge.
Gillar nog 'orginal' soundet bättre. Mer diskant gör inte soundet automatiskt bättre. Nånstans mittemellan ver. 1 och mahan's mastring hade nog funkat bättre för mig.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jäkligt skön låt det här. Jag tror Mahan kom in lite för fort men han har fått till ljudet riktigt bra i simn mastring. ADT - är lite jobbig men hör att du dragit i pannen för att centrera det finns ju även en massa fler spakar att dra i på ADT´n men det verkar det som du gjort redan för det låter bra. Mungnisslet ligger ju inte (oftast inte) under sången så där är det väl bara att klippa och muta. Bjurte kan säkert slänga in en Gilmorestrata på slutet, lyssna med Perowitch om trummorna han älskar att dunka på :o
Vid 162 tycker jag att ett ljust arpeggio ska komma in som knappt hörs men det ger lite mer liv kanske.

Och sen får Mahan mastra då finns det en HIT.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ah den är mastrad NU är jag med, var totalt förvirrad ett tag.

För mycket diskant, jag hör nästan bruset, eller så kanske jag t.om gör det ;) Det är åt rätt håll med uppdragningen men det är för mycket, ner några steg!

I övrigt låter det jäkligt bra! Underbar atmosfär! Är den kanske lite lite för limiterad också? lite liiite :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
MaxB - Kul att du tycker låten är härlig!  :)
          Jag gillar också Mahans version, men tycker den är lite för diskantrik.
          Nå´nstans mitt emellan den och min version vore nog rätt bra.
tigersoul - Nu har jag lagt låten i lite marinad. Den får ligga där och dra ett tag!  :)
Bribedant - Roligt att du gillar låten! Är som sagt inne på din linje vad gäller mastringen och "diskantmängden".
Eddi - OK - så du använder också ADT? Jag har inte rört spakarna mycket alls. Testade lite olika inställningar,
         men lät det vara ungefär som standardinställningarna. Har försökt rensa bort "mungnisslet", men får ta en vända till.
         Ofta ligger det i slutet på en sångfras och då kan det låta väldigt avhugget om man mutar. Jag har i stället
         försökt dra ner signalen så långt som möjligt utan att få det att låta avhugget.
         Har inte bestämt mig ännu för om jag ska addera trummor och gitarrsolo .....
         Ska fundera på det där med ett "ljust arpeggio", kanske inte vore helt fel.
         Ja, jag får nog be Mahan om en något mindre diskantfylld mastring!  :)
tigersoul igen - Skönt att du kom ur förvirringen!  :D
         Åter, jag tror på en något mer diskantfylld version, om än inte fullt så mycket som den Mahan så välvilligt lagt ut.
         Jag har inte använt limiter, men du kanske menar Mahans version....?
         Skönt att höra att du tycker det låter bra!

Tack för värmande ord och bra kommentarer!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
tigersoul - Nu har jag lagt låten i lite marinad. Den får ligga där och dra ett tag!  :)
tigersoul igen - Skönt att du kom ur förvirringen!  :D
         Åter, jag tror på en något mer diskantfylld version, om än inte fullt så mycket som den Mahan så välvilligt lagt ut.
         Jag har inte använt limiter, men du kanske menar Mahans version....?
         Skönt att höra att du tycker det låter bra!

Tack för värmande ord och bra kommentarer!
/Asti

- Det vet ju alla att det godaste köttet kommer från den längsta marineringen ;) Jag tänker på Mahans version vad gäller diskant o limitering, det känns som den ev är dragen lite lite liiite för hårt, men det är inget allvarligt.

Tror den blir kanon när den "dragit" o du klämmer till det sista ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
superfin låt, gillar den lite mörka känslan i den

håller med equality om körerna
tror att de skulle kunna sätta sig bättre med lite reverb
 
jag hade velat rida volymregeln på leaden & hållt volymen precis så starkt att man precis kan urskilja vad som sjungs
men inte mer.. alltså lite lägre en nu
det känns som att den ligger nästan lite separerad från gitarrerna
eller om gitarrerna skulle tas upp lite.. hmm

fast dessa tips är ju bara min smak
det låter finfint som det är.. väldans bra fakriskt
om både framförande & ljud

den växer för var varv! :)

/Larsson

http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hej Asti

Fin låt du gjort, sången och stämmorna är kanon. Du har redan fått många goda råd, så det hoppar jag. Ville bara säga att jag gillar...  :)

mvh Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Diggar denna stenhårt. Vore kul att få prova på en re-mix om du tillåter?  :rolleyes: Jag har nosat lite på några pluggar jag inte använt tidigare. Svårt med tid nu i veckan men till helgen kanske?  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
tigersoul - OK, trodde det var den du menade. Ja, vi får se vad det blir i slutändan....
Larsson - Kul att du gillar! Ska testa lite mer reverb på körerna. Kanske har du rätt i
             att leadsången är för stark.....får nog testa att dra ner den lite också.
             Skönt att den håller för mer än en lyssning!
Roffe H - Roligt att höra att du gillar låten, speciellt då sången och stämsången!
equality - Vad kul! Naturligtvis får du gärna göra det om du vill! Jag PM:ar.

Stort tack för era synpunkter! Härlig respons jag fått på denna!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag gillar den här jättemycket som den är, i ursprungsversionen. Tycker ADT funkar perfekt för att få den lite flummig lite åt "I'm only sleeping". Sedan hör jag inte så mycket Beatles i denna, körerna är ju så snygga så de skulle kunna vara hämtade från CSN&Y.
Synd på smackeriet där vid 127s och lite framåt, men annars tycker jag inte att det stör. Ska man vara så petig så är det lite för mjuka uttalet av bokstaven "t" lite värre att förlika sig med, tycker jag.

Sa jag att jag älskar hur du växlar harmonierna lite oförutsägbart i dina engelska alster? Den här var inget undantag.  :wub:
DON'T PANIC


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Vilken plugg är det du använder benämnd som ADT, jag antar det bara betyder automatic doubling track, men vilken plug? :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag gillar den här jättemycket som den är, i ursprungsversionen. Tycker ADT funkar perfekt för att få den lite flummig lite åt "I'm only sleeping". Sedan hör jag inte så mycket Beatles i denna, körerna är ju så snygga så de skulle kunna vara hämtade från CSN&Y.
Synd på smackeriet där vid 127s och lite framåt, men annars tycker jag inte att det stör. Ska man vara så petig så är det lite för mjuka uttalet av bokstaven "t" lite värre att förlika sig med, tycker jag.
Sa jag att jag älskar hur du växlar harmonierna lite oförutsägbart i dina engelska alster? Den här var inget undantag.  :wub:
Jag tycker också ADT-pluggen fyller ut bra! Men det verkar som att det kan bli lite biljud ibland....
Vad gäller körerna önskar man att man kunde komma upp till Graham Nash's höga stämma, eller komma i närheten av någon
av dom andras i CSN&Y också för den delen.... Deras stämsång har jag som förebild före Beatles faktiskt.
Jag har försökt rensa "smackandet", men ibland ligger det i sången och går inte att få bort utan att sjunga om.
Mjuka t:n var nog första gången jag har hört!  :) Ska kolla det!
Jag försöker alltid hitta spännande harmoniföljder, så har jag lyckats någorlunda här är jag nöjd!  :)
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vilken plugg är det du använder benämnd som ADT, jag antar det bara betyder automatic doubling track, men vilken plug? :P
Det var ett tips från Jonnerstone. Här är länken:
http://www.vacuumsound.de/plugins.html
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Snygga virvlar var det här som passar väldigt bra till den här låten. Stylish :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trevligt med trummorna i låten.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google