Fick en hemläxa från min sångpedagog som bestod i att sjunga på ett annat sätt, med betydligt mer stöd. Jag sjunger mycket med halsen så jag gick i läxa att träna på det och hur bättre gör man det än o skriva en låt och arr'a den?

Till min glädje upptäckte jag att den här sångtekniken förändrar min röst på ett positivt sätt. Jag får bort mina vassa vokaler (A,E framförallt)som jag inte alls tycker låter särskilt musikaliska så det var en glad överaskning. Observera att refrängen är ganska shaky o jag vet inte riktigt vad jag vill göra med den, måste få lite bättre kontroll mellan hes sprödhet o tryck tror jag. Det blir inte bra iaf.
Jag har ju alltid velat ge mig rock också så jag slog två flugor i en smäll o drog ihop en rocklåt lite åt Thåström hållet. Arr'et är jättegrovt får man väl säga, gitarrerna är inte tajta för fem öre och jag är inte säker på någonting känns det som haha. Jag har ingen erfarenhet av att spela elgitarr o lägga rock-arr så kom gärna med förslag!
Vad tycker ni om låten (låtstarten) i övrigt?
Och framförallt: den nya sångtekniken? Nu lägger jag ju in lite extra "hest sound" för att passa låten, men om ni lyssnar på vokalerna tycker jag de är klart bättre? Observera, ingen de-esser!! så skit i o lyssna på SSSS.
Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/faller-heml-xa-i-s-ngteknik-j
EDIT: Jag har mixat vocals jäkligt hett, men det känns ändå på något sätt rätt i det här arr'et och med den här rösten, rätta mig om jag har fel? Det låter för hett varje gång jag börjar spela den men känns snart rätt när man lyssnat ;) Kanske är lösningen nogranare envelopes vad vet jag!
Text:
Det är så jävla lätt, att falla
Allt som krävs är minsta sten
Och när det väl börjat gå utför (lägre)
Så går det jävligt fort
Och när man står där nere på botten
Och räknar varje steg
På den långa vägen uppåt
Så vet man ändå att man snart står där igen, och
Faller ner igen, och
Sabbar sitt liv igen
Och man Faller allt längre ner
När kommer gränsen då man inte pallar mer
Och ger upp
EDIT: Andra utkast, se längre ner i tråden för info.