Forum > Demolåtar

Tigersoul - Faller (ny version nu lite mer utvecklad)

<< < (9/10) > >>

Markus Broberg:
Tänkte mig lite mer skrammel :P

Ang sången.

-Närmre, mindre luft och inget reverb..typ:)
 Tillsammans med en torr gura blir det vackert.

MaxB:
Jag är inte singel! Försakar därför alltför ofta inspelning av musik.

--- Citat från: tigersoul skrivet 25.08.2012, 02:50:08 ---
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 25.08.2012, 01:55:28 ---...skulle vilja ha en torr gura och "Närmre" sång i böjan.

--- Slut citat ---
Elgitarr är inte riktigt mitt område, jag svär mest över hur känsliga de är för minsta misstag ;)

--- Slut citat ---

Ibland kan jag inte hålla mig, bara måste spela något...   ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 24.08.2012, 17:40:52 ---Dessutom inspirerar den, så pass att jag känner mig sugen på att spela kompgitarr med lite licks mellan ackorden. Det är ett gott betyg och tecken på att låten är luftig, vilket jag tycker är positivt.

--- Slut citat ---

B)

Ikväll ska jag på kräftskiva. Undrar om jag ska göra nånting med gitarren imorgon...  :huh:

tigersoul:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 25.08.2012, 03:57:30 ---Tänkte mig lite mer skrammel :P

Ang sången.

-Närmre, mindre luft och inget reverb..typ:)
 Tillsammans med en torr gura blir det vackert.

--- Slut citat ---

- Ah du tänkte så, det är säkert en möjlighet. Testar o vrida lite på rattarna nästa gång jag sitter o ser vad jag tror ;) Mer gitarr är lite klurigare dock, mer skrammel *skratt* som i dist då? ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 25.08.2012, 09:21:27 ---Jag är inte singel! Försakar därför alltför ofta inspelning av musik.

--- Citat från: tigersoul skrivet 25.08.2012, 02:50:08 ---
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 25.08.2012, 01:55:28 ---...skulle vilja ha en torr gura och "Närmre" sång i böjan.

--- Slut citat ---
Elgitarr är inte riktigt mitt område, jag svär mest över hur känsliga de är för minsta misstag ;)

--- Slut citat ---

Ibland kan jag inte hålla mig, bara måste spela något...   ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 24.08.2012, 17:40:52 ---Dessutom inspirerar den, så pass att jag känner mig sugen på att spela kompgitarr med lite licks mellan ackorden. Det är ett gott betyg och tecken på att låten är luftig, vilket jag tycker är positivt.

--- Slut citat ---

B)

Ikväll ska jag på kräftskiva. Undrar om jag ska göra nånting med gitarren imorgon...  :huh:

--- Slut citat ---

- hehe, ja är man inte singel får man ju begränsa sig lite ;) Om man möjligen inte är ihop med en musicerande partner då!

Eddi:
Jag är hyggligt säker på att det är ungefär så här MaxB tänkt sig kompet.
Ursäkta om det är lite otajt, nu är det fest!   :lol:
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/music/TIGERMAXBSTYLE.mp3[/mp3]

tigersoul:

--- Citat från: Eddi skrivet 25.08.2012, 18:04:05 ---Jag är hyggligt säker på att det är ungefär så här MaxB tänkt sig kompet.
Ursäkta om det är lite otajt, nu är det fest!   :lol:
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/music/TIGERMAXBSTYLE.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Ja något sparsammare och tajtare så hör jag en bra idé där helt klart ;) Jag tror att jag ska göra text o vocals för andra vers o sy ihop det till fullängd o sedan börja titta på möjligheterna till en gura till, kanske labba lite med distgitarren också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion