Forum > Demolåtar
Roffe H - JAZZ(T)4FUN
Roffe H:
--- Citat från: Eddi skrivet 23.08.2012, 00:54:52 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 23.08.2012, 00:06:22 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 22.08.2012, 20:02:28 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 22.08.2012, 17:56:33 ---
--- Citat från: aROCKER skrivet 22.08.2012, 15:01:38 ---Ja, precis som jag skrev...skönt att inte saxen trycker på heller...nämen detta är coolt, kör på.
--- Slut citat ---
Funderar ändå på om man kan få bort "klaffklappret" eller om man skall anse att det hör till? Har lyssnat på proffsinspelningar, ibland hörs det ibland inte.
Hur som helst, jag kör på, Roffe H :)
--- Slut citat ---
Hur nickar du och har du nån filtermatta uppåt så att säga?
--- Slut citat ---
Hej Eddi
Förtår nog inte riktigt vad du menar (när jag beskriver det "klapparande" ljudet som uppstår när jag trycker ner ventilerna och som tas upp av micken)?
Kanske ska man ändra riktning på micken, den är nu riktad rätt mycket nedåt. (När du skriver "nickar"... menar du mickar?)
mvh Roffe H :wacko:
--- Slut citat ---
Ja min T9 i iPaden ställer till det hela tiden - självklart menar jag mickar. Jag kan tänka mig en riktad mik mot tratten med ett "paraply" i form av ägglådeliknande skumgummi ovanför då tror jag klaffarna håller klaffen :D
--- Slut citat ---
Tack Eddi
Ska se vad jag kan göra med lite experimenterande. Klaffarna håller klaffen, den var bra.
Du har öron och åsikter som jag uppskattar, tycker du att det spelar så stor roll om klaffarna låter ibland? Jag har själv aldrig blivit särskilt irriterad på detta.
mvh Roffe H :)
aROCKER:
--- Citat från: Roffe H skrivet 23.08.2012, 09:25:12 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 23.08.2012, 00:54:52 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 23.08.2012, 00:06:22 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 22.08.2012, 20:02:28 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 22.08.2012, 17:56:33 ---
--- Citat från: aROCKER skrivet 22.08.2012, 15:01:38 ---Ja, precis som jag skrev...skönt att inte saxen trycker på heller...nämen detta är coolt, kör på.
--- Slut citat ---
Funderar ändå på om man kan få bort "klaffklappret" eller om man skall anse att det hör till? Har lyssnat på proffsinspelningar, ibland hörs det ibland inte.
Hur som helst, jag kör på, Roffe H :)
--- Slut citat ---
Hur nickar du och har du nån filtermatta uppåt så att säga?
--- Slut citat ---
Hej Eddi
Förtår nog inte riktigt vad du menar (när jag beskriver det "klapparande" ljudet som uppstår när jag trycker ner ventilerna och som tas upp av micken)?
Kanske ska man ändra riktning på micken, den är nu riktad rätt mycket nedåt. (När du skriver "nickar"... menar du mickar?)
mvh Roffe H :wacko:
--- Slut citat ---
Ja min T9 i iPaden ställer till det hela tiden - självklart menar jag mickar. Jag kan tänka mig en riktad mik mot tratten med ett "paraply" i form av ägglådeliknande skumgummi ovanför då tror jag klaffarna håller klaffen :D
--- Slut citat ---
Tack Eddi
Ska se vad jag kan göra med lite experimenterande. Klaffarna håller klaffen, den var bra.
Du har öron och åsikter som jag uppslattar, tycker du att det spelar så stor roll om klaffarna låter ibland? Jag har själv aldrig blivit särskilt irriterad på detta.
--- Slut citat ---
Uppslattar!?...och kom inte och skyll på nån jäkla T9! :lol: :lol: :P
Roffe H:
Hej Eddi & aROCKER (Tryckfelsnisse var visst framme)
Menar givetvis uppskattar!
Roffe H:
Ny inspelning
Ett försök att få det att hända, i alla fall, lite mer. :unsure: Dragit ner något på saxarna som alltid tenderar att bli lite starka. I början och slutet bara trummor och bas, samt en svag orgel i sista reprisen för att få variation.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida