Forum > Demolåtar
Roffe H - JAZZ(T)4FUN
Roffe H:
Om låten ”JAZZ(T)4FUN” :D
Ett försök att få det att hända, i alla fall, lite mer. Dragit ner något på saxarna som alltid tenderar att bli lite starka. I början och slutet bara trummor och bas, samt en svag orgel i sista reprisen för att få variation.
Det ofrivilliga citatet ligger fortfarande kvar: "Någonstans i Sverige" (insjungen av Ulla Billqvist 1940)
mvh Roffe :)
Roffe H:
Hallå KR!
Är i behov av kreativa synpunkter, anar att låten inte lever upp tll sin titel, är dessutom rätt "jämntjock", det händer liksom ingenting.
Tror nog att titeln är mer kreativ än själva låten. Hur gör jag för att ta mig ur detta elände.
Alternativet är att lägga den på hyllan och börja jobba på något nytt istället....
mvh Roffe H :wacko:
Gurano:
Hej
Svårt att kommentera musiken då jag inte kan så mycket om den men det är en behaglig pausmusik för mig. Som jag har förstått det så spelar du blåset själv men det andra är bib. Du får gärna lägga blås på mina alster någon gång om jag gör en låt som passar.
Nivåer ligger bra på instrumenten i låten. Inget sticker ut och det funkar alldeles utmärkt som skvaljazz i mina öron.
Ta mina tankar för vad de är - en novis öra :D
Ha det gott
Gurano
Roffe H:
--- Citat från: Gurano skrivet 18.08.2012, 11:41:54 ---Hej
Svårt att kommentera musiken då jag inte kan så mycket om den men det är en behaglig pausmusik för mig. Som jag har förstått det så spelar du blåset själv men det andra är bib. Du får gärna lägga blås på mina alster någon gång om jag gör en låt som passar.
Nivåer ligger bra på instrumenten i låten. Inget sticker ut och det funkar alldeles utmärkt som skvaljazz i mina öron.
Ta mina tankar för vad de är - en novis öra :D
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Tack för att du lyssnar Gurano
Blåset är eget och kompet BIB, det stämmer. Får fundera på hur man skall komma ifrån det lite "snälla" så att det inte blir "hissmusik", du har nog lite rätt där.
Jag tycker du verkar förstå en hel del även om du kanske inte lyssnar så mycket på jazz, jag ställer gärna upp på collab om du skulle behöva ...
mvh Roffe H :)
pxm:
PM;a mig ackorden/skalan eller tonarten (sak samma) så skall försöka jag spela litet övre triaderna och några andra färgningar på jazzgitarren och litet tritonussubstitut .
Jag tänkte mig litet mer luftigare än pianot denna gång.
Så får vi se/höra om det blir någon förbättring !!!!!
Jo just jag-jag behöver sången utan pianot också då..... :)
Så skall jag lyssna efter din qoute samtidigt som jag spelar... :)
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida