Forum > Demolåtar
Tigersoul - Fields of defeat
Asti:
Bra låt, bra sång. Lite irriterande gitarrgnissel.
En tramporgel som smyger in en bit in i låten skulle sitta fint!
Behåll det sparsmakade arret, ev lite försiktiga stråkar.......
/Asti
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 17.08.2012, 14:50:15 ---Bra låt, bra sång. Lite irriterande gitarrgnissel.
En tramporgel som smyger in en bit in i låten skulle sitta fint!
Behåll det sparsmakade arret, ev lite försiktiga stråkar.......
/Asti
--- Slut citat ---
Agree, gitarren är test-slask-skräp som klippts ihop ;)
Tramporgel vore himla intressant här faktiskt, tyvärr är de väl inte vanliga som samplingar precis? (as in, jag har ingen som står bakom ryggen ;)
Jag testade lite snabbt med trummor o bas men det kändes som att släppa in ett gatugäng på en barnfest med dragna vapen ungefär. Okej jag överdriver, men jag tror inte det ska vara något av det med i låten ;)
tigersoul:
La beslag på voxformer idag efter många lovord och testade den just på denna låten. Måste säga den var fruktansvärt användbar o framförallt snabbarbetad, många saker i ett som man ändå gör varje gång. Nu är det ju dock lätt att gå overboard med nya pluggar o i den här låten vill jag ha massor av närvaro o "crisp". Gick jag för långt eller låter det bara bra? Jag klippte också ner på basen som stört många. Kan vara bra o få en second opinion på ens rattande.
Ny version med voxformer i denna post med namnet "new plug", ursprungsversion i första posten längst upp utan detta suffix. OBS! Soundcloud länken är (snart) uppdaterad med den nya versionen (tyckte personligen det blev betydligt bättre).
Inget gjort i övrigt än så länge i låten.
PS: Bry er inte om skiten som kommer på slutet efter låten, glömde klippa bort lite skräp som ligger där ;)
MaxB:
Är du Sveriges svar på Leonard Cohen?
Du har en bra start i kreativitetsprocessen med så mycket inspiration för bra melodier och text.
Finns ett oönskat klick vid 28 sekunder.
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 28.08.2012, 14:14:02 ---Är du Sveriges svar på Leonard Cohen?
Du har en bra start i kreativitetsprocessen med så mycket inspiration för bra melodier och text.
Finns ett oönskat klick vid 28 sekunder.
--- Slut citat ---
Thåström, Jocke och Winnerbäck, och nu Cohen alltså? :P Inget att klaga på där inte, Cohen är en av favoriterna för mig!
Japp märkt klicket också vet inte vart det kommer ifrån, trodde det var gaten som spökade men icke.
Ja det har drällt fram en jäkla massa texter o melodier sen jag började. Utöver allt som ni har hört ligger det säkert 50 halvfärdiga texter o dräller på min evernote. Jag skulle kunna sitta o skriva hela dagarna i princip ;)
Jag förmodar att vokalspåret föll i smaken eftersom du inte hade något att påpeka om det i övrigt? ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida