Backar man lite ser man hur jag satt upp absorbenter enligt Claes spegelmetod, monitorljudet ska inte kunna studs mot en vanlig vägg innan jag hör det på sweetspot. Sweetspot är utmätt på typ millimetern, fick hjälp av Wellnes Music med det där. Det var även han som tipsade om absorbenterna, jag köpte beg på på Blocket 16 stycken för ungf 100 kr styck, nypris på dem är ca 1000 kr styck!
Bastrumman på väggen har jag också skickat efter från thomann, har använt den ppå flera låtar. Pallen är en sk Garagepal från Biltema. Billig, stadig o bra, jag har med den jämt när jag spelar live.
Kontorsstolen är en billig från Jysk, tycker den är hur skön som helst.
Under skrivbordet skymtar subben, en Prodipe 10. JBLarna spelar fullrange, sen har jag delningen på subben på lägsta, tror det är 50 hz, och så smyger jag upp volymen på den väldigt försiktigt, brukar testköra Bob Marleys "Is this love" för att få lagom fläsk, det ljudet är helt perfekt...
Som ni förstår så är det bara ett rum i min studio, live och mix i samma. Ingen glasruta alls... Kan vara en fördel att slippa springa mellan två rum, trummisen kan sitta kvar och lyssna i monitorerna. Risken är att man glömmer att stänga av dem när man spelar in...