Forum > Demolåtar

Yllet - You dont please me - v1.4

<< < (2/4) > >>

DåligtGehör:
Känns lite lam. Det är inga fel eller skavanker att tala om men den går in genom ena örat och ut genom andra och puts väck. Snyggt och småtrevligt men inget mer - än så länge - tyvärr.

Wernborg:
Det händer inte så mycket. Som DG sa inga skavanker eller så, men som du själv påpekade tycker du dynamik är viktigt, och jag tycker du tappar det i detta arr.

Gitarren blir lite "veva på kring lägerelden" rakt igenom. Jag skulle vilja ha lite mer av Yllets arrade gitarrspel som du har på flera andra alster. Trummor lät i mina öron först som en sån där gammal casio leksakssynt med bossa-komp å sånt. Det kanske hade varit kul att köra den linjen fullt ut?

Desmond:
Låten har potential men saknar refräng.  B)

Fidden:
Håller med om potential och refräng, men tror att Bababa delarna skulle kunna fungera som en sådan, med eller utan nån leadsång ovanpå.

Jag gillar hur låten börjar, men tycker den ska dra igång lite mer redan efter första versrunda och stick, vid 46 sekunder, följt av en liten explosion vid bababa-delen vid 1 minut, varefter det lugnar ner sig lite igen till versen (som då blir ungefär som den är nu). Sen en större explosion till vid nästa bababa, med cymbaler och grejor... Partiet vid 2:15 är sedan som gjort för ett melodika-solo, varefter jag tycker bababa-delen ska komma in igen en sista gång och sopa banan av allt, alternativt bli jättenaket som avslutning.

Det var mina 50 öre.

Yllet:

--- Citat från: Desmond skrivet 02.07.2007, 23:08:36 ---Låten har potential men saknar refräng.  B)

--- Slut citat ---

Hehe? Klart den har refräng? För övrigt, vad spelar det för roll om en låt har refräng? :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion