Forum > Demolåtar

Yllet - You dont please me - v1.4

(1/4) > >>

Yllet:
borttagen

mahan:
Oikki Jon!

Kul att melodikvarnen mal igen. Snygga riff med österlänska tongångar i gitarrliret följer som tema genom låten. Det blir 60-tal denna gång, ett mycket slätstruket litet alster. Helt okei med snygga körer och allt, men ett solo kunde pigga up, en harmonica t.ex. (Call HM) ;)

Beatles vibbarna kom jag inte av med så detta är en snygg låt,
Nån liten krydda på här så har vi en låt på följande platta :)

h. JOhan

PoPWerK:
Hej Yllet
Skön låt med mycket närhet. Gillar hur du glider in på ordet "at all..." och hur den lilla kören fyller på. Jag skulle vilja att trummorna kommer in mycket tidigare i låten och att ni kör rak takt. Det känns lite som om låten avstannar precis innan trummorna kommer igång, också. Kanske köra lite snare+gitarr där ??

Välgjord produktion :D

/michael

Yllet:

--- Citat från: mahan skrivet 02.07.2007, 11:06:13 ---Oikki Jon!

Kul att melodikvarnen mal igen. Snygga riff med österlänska tongångar i gitarrliret följer som tema genom låten. Det blir 60-tal denna gång, ett mycket slätstruket litet alster. Helt okei med snygga körer och allt, men ett solo kunde pigga up, en harmonica t.ex. (Call HM) ;)

Beatles vibbarna kom jag inte av med så detta är en snygg låt,
Nån liten krydda på här så har vi en låt på följande platta :)

h. JOhan

--- Slut citat ---

Tja kul att du Diggar. Själv är jag rätt nöjd med upplägget, så något solo blir det inte :) Klart man älskar Beatles, svårt att inte vara påverkad av dem. Själv fick jag lite Albert Hammond-vibbar precis efter att låten var färdig.

Tack för kommentar!

Yllet:

--- Citat från: PoPWerK skrivet 02.07.2007, 14:36:32 ---Hej Yllet
Skön låt med mycket närhet. Gillar hur du glider in på ordet "at all..." och hur den lilla kören fyller på. Jag skulle vilja att trummorna kommer in mycket tidigare i låten och att ni kör rak takt. Det känns lite som om låten avstannar precis innan trummorna kommer igång, också. Kanske köra lite snare+gitarr där ??

Välgjord produktion :D

/michael

--- Slut citat ---

För mig handlar det mycket om dynamik, Trummorna kommer medvetet in i låtens senare skede för att lixom piffa till det hela. Jag tror jag kommer att behålla det så. Angående rak takt, så föredrar jag gunget, innan refrängen. Fint att du diggar produktionen, jag eftersträvade, precis som du skrev, närhet och ärlighet.

Tack för fin kommetar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion