Kontrollrummet

Wrath - den sjätte i sviten om de sju dödssyndern NY VERSION

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Hej kära KR! Nu var det lääänge sedan jag var aktiv här och läänge sedan jag gjorde musik. Eftersom jag påbörjat en svit på sju låtar tänkte jag ändå avsluta den. Låten är den sjätta i sviten och är ett samprojekt med studio T78 som står för i stort sett all sång, text och många bra idéer. Jag vet inte om konceptet håller och är därför tacksam för all input och idéer kring mixning, solon och kör eller annat. Tack på förhand  :D

EDIT: Ny version uppe
« Senast ändrad: 17.08.2012, 21:51:04 by zorrow »


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Kan bli riktigt tungt detta :)

Det låter Megadeth om stuket och lead-sång... Stråkarna i början fungerar sådär - mer variation behövs i samplingarna för att det ska "hålla". Sedan skulle jag gärna höra mer "tugg" och driv i basen - det låter lite lojt som det är nu.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ser att du fått lite råd om mixen redan och visst håller med på de punkterna men jag tycker att arret och liret sitter bra som vanligt. Voicen är betydligt bättre nu vet inte vem som sjunger men det låter bra lite för lågt dock. Och den slutar ju alldeles för fort denna.
Ser fram emot lite längre låt och rättningar....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Wrath ??? Jag tycker mig känna igen namnet.. :o :D
Gillar Introt fast det låter mer synth än stråk(på ett bra/eget sätt)
Bra och styggt gitarrsound har du oxo,sköna orientaliska skalor på melodiguran är plus i min bok.
Bra sång och mix,skulle kanske föredra lite roligare trumljud då,men,men jag vet ju att du gillar det,och det är ju huvudsaken,fast dom kanske skulle upp en aning.
Fast allvarligt det där med sången,du har ju haft andra hjälpsångare förut och  oftast sjunger du själv,men ni/dom låter ju nästan identiska i mitt öra??
I det lugna introt kan jag iof sig ana en annan röst,men när ni tar i så låter det Zorrow om er alla.. :huh: :rolleyes: ;)
Hur som hellst,skönt att ha dig här igen,det behövs/saknas lite HÅRDARE musik här..
Bra låt och bra frammfört,låt oss inte vänta så länge på nästa!! :angry: ;)
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Håller med låter som Megadeth, det här var helt ok.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Välkommen tebaks ^_^
Jag har en av de tidigare låtarna på min spellista på jobbdatorn. Kul att få fortsättning. Denhär hamnar nog också på listan. Det enda jag å det skarpaste vill opponera mig emot är dendäran ko-skällan.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Kan bli riktigt tungt detta :)

Det låter Megadeth om stuket och lead-sång... Stråkarna i början fungerar sådär - mer variation behövs i samplingarna för att det ska "hålla". Sedan skulle jag gärna höra mer "tugg" och driv i basen - det låter lite lojt som det är nu.

Tackar! Megadeth råkar vara mina främsta idoler så det låter som musik i mina öron... Stråkarna är som dom är tyvärr även om jag, som Bjurte tydligen, kan leva med dem. Basen är omspelad med mer agressivitet. Hoppas det låter bättre :unsure:

Ser att du fått lite råd om mixen redan och visst håller med på de punkterna men jag tycker att arret och liret sitter bra som vanligt. Voicen är betydligt bättre nu vet inte vem som sjunger men det låter bra lite för lågt dock. Och den slutar ju alldeles för fort denna.
Ser fram emot lite längre låt och rättningar....

Tjena Eddi och tack för kommentar! Vet inte om nya mixen är bättre? Vill gärna att sången inte ligger alltför ovanpå... Lite abrupt slut är det kanske men det är liksom det som är meningen, take it or leave it....

Wrath ??? Jag tycker mig känna igen namnet.. :o :D
Gillar Introt fast det låter mer synth än stråk(på ett bra/eget sätt)
Bra och styggt gitarrsound har du oxo,sköna orientaliska skalor på melodiguran är plus i min bok.
Bra sång och mix,skulle kanske föredra lite roligare trumljud då,men,men jag vet ju att du gillar det,och det är ju huvudsaken,fast dom kanske skulle upp en aning.
Fast allvarligt det där med sången,du har ju haft andra hjälpsångare förut och  oftast sjunger du själv,men ni/dom låter ju nästan identiska i mitt öra??
I det lugna introt kan jag iof sig ana en annan röst,men när ni tar i så låter det Zorrow om er alla.. :huh: :rolleyes: ;)
Hur som hellst,skönt att ha dig här igen,det behövs/saknas lite HÅRDARE musik här..
Bra låt och bra frammfört,låt oss inte vänta så länge på nästa!! :angry: ;)
 

Tjena Bjurte, det var inte meningen att sno din låttitel men lite svårt att undvika när man gör en svit om de sju dödssynderna :P. Trumljudet är som det är tills jag skaffat bättre (och hur gör man det :blink:???). Har höjt dem en aning. Kul att vara tillbaks och tack för kommentar och omdöme. Låter det bättre??? :unsure: :unsure: :unsure:


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tungt och gott. Är inte rätt person att bedöma egentligen men det låter kompetent. Håller dock med hasse om stråkarna - de måste du/ni jobba mer med

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jo för fanken. Tycker det funkar, men jag hade slängt på en trave effekter på stråkarna för att det tydligt skall framgå at det INTE är meningen att de skall låta naturligt. Som det är nu tycker jag att man tappar intresset för hela låten med stråkarna där.


my 2 cents. Gött mos annars!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hallå zorow

Sköönt drag och tungt, jag gillar det här.  B)

En gammal jazz och bluesräv som jag kan inte uttala mig som mycket om vad ni skulle kunna göra för att förbättra.
Men detta ligger ju ändå rätt nära rock och blues som jag är uppväxt med, så kör hårt ända fram till slutet (dödsynd nummer sju) tycker jag.

Bra jobbat mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)