Kontrollrummet

Dancar Comigo med Roffe H och Asti

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skulle lägga upp en ytterligare en version av Dancar Comigo" med sång, men det blev tydligen nåt fel. Gör ett nytt försök. Så den gamla versionen får ligga kvar här... :wacko:

Den senaste versionen med sång finns numer även med på listan över "färdiga demon" men under namnet: "Kom dansa med mig" med Asti på ackegura.

mvh Roffe H  :)
« Senast ändrad: 27.08.2012, 00:48:55 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kul det här med Bib trumpetaren på slutet har lite ADHD men annars med saxen och gitarren från Asti så börjar det närma sig vårt middagsband som lirar här på hotellet - alltså skön svängig musik som man kan digga till med en kopp kaffe eller vin och en cigarett.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Myspys från hotellobbyn alltså! Skönt att lyssna till, men jag gillade inte ljudet från trumpeten på slutet. Lät inte så levande som övriga musiker.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Eddi och MaxB, ni får ursäkta.

Jag är ju så förtjust i mitt BIB...men jag håller med er (som "kompband" är det oftast helt ok) men jag tyckte trumpet solot var lite knasigt cool på något sätt. Hest och lite småslarvigt. Men vi kanske kan få någon som lägger till nåt bättre så småningom, vad skulle passa tror ni ?

mvh Roffe H på nattkröken  -_-
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Fint tema och snyggt spelat på saxen!
Mycket soft och layedback
Kul att det kan låta så bra när man lägger ett riktigt instrument på en BiB-bakgrund.
Riktigt bra spel av Asti som sitter in naturligt i bandet
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fint tema och snyggt spelat på saxen!
Mycket soft och layedback
Kul att det kan låta så bra när man lägger ett riktigt instrument på en BiB-bakgrund.
Riktigt bra spel av Asti som sitter in naturligt i bandet

Tack cykeln

Riktiga instrument på BIB brukar kunna bli bra...tror att jag lägger upp den som färdig demo om inget annat höres de närmaste dagarna.
Lyssnade på "Dagar på stranden", fantastiskt vad man kan göra med en sån liten "manick"

mvh Roffe H  :)
« Senast ändrad: 23.08.2012, 17:53:54 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag kan verkligen se Asti sitta där på en stol med orkestern och spela sitt solo sugen på att gå fram till mikrofonen att sjunga på perfekt spanska. Men eftersom det inte finns någon text får han nöja sig.
Suveränt!
Bandet i lådan låter väl tyvärr lite för slätstruket. Men förstår att det är perfekt att spela till.


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jag kan verkligen se Asti sitta där på en stol med orkestern och spela sitt solo sugen på att gå fram till mikrofonen att sjunga på perfekt spanska. Men eftersom det inte finns någon text får han nöja sig.
Suveränt!
Bandet i lådan låter väl tyvärr lite för slätstruket. Men förstår att det är perfekt att spela till.

Visst, BIB blir lite slätstuket, men jag måste som sagt ha nåt att lira till med mina saxar och för mig duger det bra.
Har tidigare gjort bakgrunder själv (och tröttnat lite på det)  :wacko: och det skulle bli för komplicerat när det gäller jazz. Skulle knappast bli tid över att lira sax bara pyssla med bakgrunder.

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)



Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Snyggt! Men var är Asti  :D

Asti spelar ackustisk gitarr.
mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Riktigt god "varuhusmusik", och intet ont menat med det. Saxarna sitter skönt, ibland önskar jag basens gnugg lite högre på volymen. Och så var det Astis clean ackegura som låter lite kall i sammanhanget, lite jobb med mixen och nåt av dom övre frekvenserna på guran kunde skäras ner. Nån sa nåtom sången... träffade dock inte mitt öra vid lyssningen men antar att nåt e på gång så väntar med spänning på sången och OBS! stämmorna!  :)

Bra jobbat, skön lyssning!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tjou!
Riktigt god "varuhusmusik", och intet ont menat med det. Saxarna sitter skönt, ibland önskar jag basens gnugg lite högre på volymen. Och så var det Astis clean ackegura som låter lite kall i sammanhanget, lite jobb med mixen och nåt av dom övre frekvenserna på guran kunde skäras ner. Nån sa nåtom sången... träffade dock inte mitt öra vid lyssningen men antar att nåt e på gång så väntar med spänning på sången och OBS! stämmorna!  :)

Bra jobbat, skön lyssning!

h.   johan

Hej Johan
Tack för att du lyssnar. :D
Jo, den versionen du är ute efter ligger uppe under namnet "Kom dansa med mig" eftersom det blev sv text. Förutom att sången tillkommit har jag också justerat gitarren och lite annat så det ska låta lite bättre (även denna version ligger under halvfärdiga demon än så länge).

mvh Roffe H  :)
« Senast ändrad: 26.08.2012, 15:39:03 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Snyggt! Men var är Asti  :D

Asti spelar ackustisk gitarr.
mvh Roffe H  :)

Ok, tänkte på sången men läste slarvigt!  :)

En ny version med sång finns numer som färdig demo, med Asti på ackegura.
Versionen med sång går under namnet "Kom dansa med mig"

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)